Hej, jag har skrivit för några måndader sedan angående min dators slöhet. Jag har länge funderat på vad det kan bero på , vissa nämde att det var pga av min "miljövänliga" tysta hårddisk. Exempelvis jag lirar Mafia 2 och där laggar det aboslut ingeting med nästa maxads grafik. Jag kan imprensiv göra vad jag vill utan lagg. Men saker som har med sjävla skrivbordet är rena rama mardrömmen. När jag ska starta Mozilla kan det ta en halv minut, när jag skirver på facebook etc, hänger det sig. Men värst är den långsamma tiden det tar att starta och starta om datorn. Det är nästan som om det vore en kall bil som måste får vara igång ett bra tag för att kunna arbeta effektivt. Datorn jobbar på bättre efter att den har stått igång en timme. Men även här är det inte acceptabelt.
Jag har läst recensioner om denna datorn på komplett, även om de enskilda komponenterna och har få dem topp betyg, tom hårddiskien!
Har en kompis som berättade hur han hade kopplat sin hårddsik fel på sin gamla dator och efter omkoppling blev den som ny.
Ni kanske märker att jag spinner loss på allt möjligt. Jag är ganska desperat tanke på att datorn ändå kosta 10 000 kr (obyggt).
tack för ditt snabba svar Men jag förstår inte varför några på komplett ger den 5 stjärnor
Jag tror dock en annan hårddsik som du nämde hade varit bättre, där man kan lagra tunga progrma som photo shop och även Windows 7. Sedan ha spel musik på denna som jag använder nu
Men ändå , tycker det är märkligt dem inte nämner något om hastigheten som skrivbordet. Man kan inte gå miste om det, tror mig
och hur klarade sig världen framm till för knappa 2 år sen utan SSD ? kan man inte lösningen gör man klokt att inte skriva något alls.
On Topic:
Det låter som om du har problem med mjukvaran alternativt, OS installation eller drivrutiner. Disken är inte märkvärdigt slöare än andra mekaniska så du borde definitivt inte ha dessa problem med din HD.
Kolla om den går i UDMA dvs att den INTE använder PIO samt att alla drivrutiner till moderkortet är korrekta och att inget saknas för som jag redan skrev din problem ligger i mjukvaran på burken.
ok en ska jag glömde tillägga var att den var grymt långsam att installera w7 på även första gången (har gjort två gånger) det tog kanske 4 timmar ... förresten vad är UDMA ?