Permalänk
Medlem

Har jag glömt något ?

Är det nu något jag har glömt? Eller finns det något jag kan ändra på ? prestanda kontra pris.

Mvh
Lukas

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet är lite för "overkill", räcker got och väl med ett 550w från corsair, som inet har kampanj pris på. Sen så behöver du inte någon SATA kabel, det följer med vid moderkortsköp, ev. 2 st. Sen kan du skala ner priset på det valda moderkortet och ta ett lite billigare, sen ta ett 5770 eller ett 460 768 mb, då du inte har råd med 1gb versionen.

Sen kan du bygga själv! Om någon på stan frågade dig, "bygg den här datorn så ger jag dig 700kr", visst skulle du har försökt då? Ja, försök nu med din egen, så "vinner du" 700kr.

Visa signatur

Skärm: IPS Flatron W2220P HDD: 1TB F3 Proc: Intel Core i5 2500 3,3GHz Nätagg: Corsair VX 550W Chassi: Nexus Prominent 5 Ram: A-Data 4GB Game-Series 1333MHz Moder: Gigabyte GA-PH67A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av VISST:

Nätaggregatet är lite för "overkill", räcker got och väl med ett 550w från corsair, som inet har kampanj pris på. Sen så behöver du inte någon SATA kabel, det följer med vid moderkortsköp, ev. 2 st. Sen kan du skala ner priset på det valda moderkortet och ta ett lite billigare, sen ta ett 5770 eller ett 460 768 mb, då du inte har råd med 1gb versionen.

Sen kan du bygga själv! Om någon på stan frågade dig, "bygg den här datorn så ger jag dig 700kr", visst skulle du har försökt då? Ja, försök nu med din egen, så "vinner du" 700kr.

Håller helt med men skulle tycka att du la lite mer på en processor tex
: AMD phenom II X2 555 BE (834 kr Inet) eller: AMD phenom II X4 955 BE (1247kr Inet)

Permalänk
Medlem

Ett förslag, med lite mindre skärm men bättre cpu & gpu och större hdd.

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/-yjaall.png

Permalänk

Jag hade tagit nakphud setup!

Visa signatur

Fractal Design R3| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @3.2Ghz Stock| ZOTAC GeForce® GTX 480 AMP!| 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Ett förslag, med lite mindre skärm men bättre cpu & gpu och större hdd.

Då har jag updaterat till exakt samma som din varukorg då.. Förstod väl att något gick det att göra åt mina ursprungsval. Behöver jag någon processorkylare? Jag ska inte klocka något!

Permalänk
Medlem

Om du inte ska klocka så behövs det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Om du inte ska klocka så behövs det inte.

ok. tack.

Trycker beställ senare i eftermiddag. Någon annan som har något att tillföra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurre:

ok. tack.

Trycker beställ senare i eftermiddag. Någon annan som har något att tillföra?

Ser bra ut, jag antar att du redan har ett operativsystem?

Permalänk
Medlem

Jag ringde en kompis och kollade med han också....

Han tyckte definitivt att det var mer värt att satsa pengarna på en core i3 530.
Men vilket moderkort ska man ha då isf?

Behövs det ens 4 kärnor? Om ja till vad isf.

Fan jag ångrar att jag ringde honom!!!

Mvh
Lukas

EDIT:

ungefär såhär skulle väl det se ut då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Ser bra ut, jag antar att du redan har ett operativsystem?

Oj bra idé.

Permalänk
Medlem

Ta inte i3. AMD är betydligt bättre i budgetklassen. 4 kärnor är betydligt bättre än två i nuläget när nya spel faktiskt stödjer 4 kärnor.

Korrekturläsning är för mesar.
Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Ta inte i3. AMD är betydligt bättre i budgetklassen. 4 kärnor är betydligt bättre än två i nuläget när nya spel faktiskt stödjer 4 kärnor.

Yes Phen processorn är definitivt mer stabil.

Permalänk

Jag skulle ta en 24 tums skärm över en 21 tummare alla dagar i veckan! 21 tummare är så 2007 och tänk på att du ska ha skärmen i några år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Jag skulle ta en 24 tums skärm över en 21 tummare alla dagar i veckan! 21 tummare är så 2007 och tänk på att du ska ha skärmen i några år.

ok en sista updatering då.

Hur ser nu detta ut ?

Mvh
Lukas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurre:

http://i1231.photobucket.com/albums/ee504/Lurregve/dator-2.jp...

Hur ser nu detta ut ?

Mvh
Lukas

Grafikkortet du valt är URUSELT. Det du ska ha heter Sparkle geforce 460 768mb, piskar 5770 på fingrarna samtidigt som det är minst lika billigt.

Visa signatur

Skärm: IPS Flatron W2220P HDD: 1TB F3 Proc: Intel Core i5 2500 3,3GHz Nätagg: Corsair VX 550W Chassi: Nexus Prominent 5 Ram: A-Data 4GB Game-Series 1333MHz Moder: Gigabyte GA-PH67A-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurre:

http://i1231.photobucket.com/albums/ee504/Lurregve/dator-2.jp...

Hur ser nu detta ut ?

Mvh
Lukas

Då din budget är begränsad hade jag kört på en 21tummare istället för skära ner på grafikkortet så mycket som du gör.

Permalänk
Medlem

Dedär grafikkortet suger åsneballe så du vet.
Bygg själv och lägg pengarna på bättre grafikkort typ 5750, 5770, 5830, gts 450 eller gtx 460.
Istället för amd kan du kolla på intel i5 760.

Annars så tycker jag att de ser bra ut.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem

Jag skar ner på chassit då

Synd att jag inte tänkte på OSet... det spräckte min budget. Men det får jag väl ta gissar jag.

Permalänk
Medlem

Såja mkt. bra

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 32gb 7200@8000cl34]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk

Jag skulle tagit corsair vx550 istället - kampanjen på inet gör att det blir samma peng, mer kvalite IMO.

Jag skulle tagit CM elite 334 istället! Mer rejält.

OS går ju att få tag på gratis #rolleyes# (lagligheten i det tar jag inte ställning till här)

GTX 460 är sjukt fräsch grafikkort, kanske kan gå upp på 1GB om du har budget för det:
HAr du budget så skulle jag även kört intel-processor (glöm inte byta moderkortet så det passar bara)
Jag kör själv intel i5 760. Väldigt nöjd!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk

Du vet inte hur man bygger datorn själv eller har en kompis som vet hur man gör? Då spar du 800.
Går att ladda ner OS, inget jag rekommenderar då det är olagligt. Men du spar 1000.

Lägg de pengarna på en i5 760 quad core och 1GB gttx 460 och livet blev plötsligt lite bättre!

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurre:

Jag skar ner på chassit då

http://i1231.photobucket.com/albums/ee504/Lurregve/dator-3.jp...

Synd att jag inte tänkte på OSet... det spräckte min budget. Men det får jag väl ta gissar jag.

Lukas... för h*vette. beställ nu nedanstående komponenter från inet .. du kommer inte att ångra dig, och du har en dator som du kan använda i flera år.

------------------------------------------------------------------
Intel Core i5 760, 2.8GHz(fyrkjärnig) - 17886:-
Asus P7H55 - 927:-

totalt: 2716
din konfiguration hade kostat.

Asus M4N68T - 584:-
AMD processorn 1236:-

1820 :-
-------------------------------------------------------------------

diff: 896:-

det diffar 869:- och du får en fruktansvät mycket bättre dator.. kolla rolle, trille, swampo.. alla kör intel.
det är inte för inte, Intel är mest prisvärd, och du kommer att ha mer nytta av den i framtiden, genom att det är 4 kärnor, och alla program,spel,osv kommer att(har redan stöd) stöd för 4 kärnigt. lurre, tänk nu igenom detta..
du kommer att ha datorn länge, och du vill ha en prisvärd dator med komponenter som är framtidskompatibla(redan nu)
896kr är väl väldigt väldigt värt. glöm det där med amd!!!!

Permalänk

AMD är mest prisvärd. Varför man köper Intel har jag aldrig begripit. Om man nu inte vill lägga 10 lax på cpun för att få det allra snabbaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbeye:

Lukas... för h*vette. beställ nu nedanstående komponenter från inet .. du kommer inte att ångra dig, och du har en dator som du kan använda i flera år.

Intel Core i5 760, 2.8GHz(fyrkjärnig) - 17886:-
Asus P7H55 - 927:-

totalt: 2716
din konfiguration hade kostat.

Asus M4N68T - 584:-
AMD processorn 1236:-

1820 :-

diff: 896:-

det diffar 869:- och du får en fruktansvät mycket bättre dator.. kolla rolle, trille, swampo.. alla kör intel.
det är inte för inte, Intel är mest prisvärd, och du kommer att ha mer nytta av den i framtiden, genom att det är 4 kärnor, och alla program,spel,osv kommer att(har redan stöd) stöd för 4 kärnigt. lurre, tänk nu igenom detta..
du kommer att ha datorn länge, och du vill ha en prisvärd dator med komponenter som är framtidskompatibla(redan nu)
896kr är väl väldigt väldigt värt. glöm det där med amd!!!!

Tycker du skriver väldigt mycket att Intel är 4kärnig, AMD Cpun han har i sin kundkorg är 4kärnig? Sen är AMD mest prisvärd för hans budget. Visst intel är vassare. Men har man en budget så har man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Tycker du skriver väldigt mycket att Intel är 4kärnig, AMD Cpun han har i sin kundkorg är 4kärnig? Sen är AMD mest prisvärd för hans budget. Visst intel är vassare. Men har man en budget så har man.

visst har amd 4kärnigt, men nu är det så att jag är nära än till lukas, och jag vet att han kommer att ha denna dator länge, moderkortet är perfekt, vill han uppgradera senare så är det utmärkt..
man måste tänka långsiktigt! och Intel är mest prisvärd hur man är vrider och vänder.
och Kujas har pengar, jag lovar!! men han är ekonomisk och vill inte göra onödiga köp.
just därför rekommenderar jag Inte processorn, som är väldigt prisvärd, och moderkortet som
också är otroligt prisvärt med tanke på alla funktioner samt att det går att uppgradera i framtiden.

nåja hursomhelst så är det lurres val

Permalänk

TS - läs det jag skrev: Då behöver du inte kompromissa! 1GB grafik, och intelprocessor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbeye:

visst har amd 4kärnigt, men nu är det så att jag är nära än till lukas, och jag vet att han kommer att ha denna dator länge, moderkortet är perfekt, vill han uppgradera senare så är det utmärkt..
man måste tänka långsiktigt! och Intel är mest prisvärd hur man är vrider och vänder.
och Kujas har pengar, jag lovar!! men han är ekonomisk och vill inte göra onödiga köp.
just därför rekommenderar jag Inte processorn, som är väldigt prisvärd, och moderkortet som
också är otroligt prisvärt med tanke på alla funktioner samt att det går att uppgradera i framtiden.

nåja hursomhelst så är det lurres val

Jag gillar diskussion! Det stämmer även att jag är ekonomisk och tänker långsiktigt.

Det somliga missar med denna bygga ihop dator grejjen på INET är faktiskt det att man får:
- Funktionstest
- 1-års extra garanti (totalt 2-års garanti).
dom punkter jag värdesätter....

Dessutom slipper jag bygga ihop den själv och riskera att något går sönder. Men jag har byggt ihop datorer förr, och skulle förmodligen klara av det då jag är ingenjör... tror jag och mrbeye har byggt nå datorer ihop också.
Jag funderar fortfarande på vitsen med 4 kärnor, då jag personligen fundwerade på en i3 i början.
Ha sedan i åtanke att jag kör på en amd athlon 1400, 512mb ram & geforce ti4600 i dagsläget. Alltså haft datorn i typ 12 år (grafikkortet uppgraderat med tiden) Kommer förmodligen inte spela desto mer krävande spel.

Men jag ska läsa på lite mer om 2/4 kärnor. Intel/AMD.
Ha en levande diskussion pojkar/flickor.

Återkommer i ärendet.

edit:
klockning kommer inte att ske på någon komponent. been there, done that. det har jag växt ifrån

Permalänk
Medlem

För guds skull, köpt till en annan fläkt. DU kommer märka att den komma låta mycket.
Detta om du väljer 955an eller 965an

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus