Permalänk
Medlem

Ramminnen Spökar?

Hej,

jag har precis inhandlat 2st beg ramminnen, detta är vad som står på: Samsung 1GB 2Rx8 pc2-4200-444-12-e3,

Och nu till problemet innan satt det 2 st Hynix 512MB 1Rx8 pc2-4200-444-12-e3, Jag tog ut mina 512or och satte in 1 giggarna, startar datorn skärmen är svart,

står no connection going to sleep, sedan tog jag ut 1 giggarn i slot 1 och satte i 512an där (Har bara 2 slots ifall ni undrar), då startar datorn som vanligt men inte med det båda 1 giggarna i samtidigt varför? Körde en cpu-Z för se om jag ens kunde se minnet där och det gjorde jag,

Ska jag köra något typ av minnestest isåfall vilket?

Tacksam för all hjälp jag kan få

MVH
Bappit

Permalänk
Medlem

Kolla on din bios version är den senaste, Kan också vara att dit moderkort helt enkelt inte har stöd för detta minne.

Pipper datorn när du startar den med det nya minnet föresten?

Visa signatur

Skrew you jag har dyslexi!
och JA jag googla hur det stavas!

Permalänk
Avstängd

samma sak på min laptop port 2 funkar bara med 1 gig hade jag den i port 1 så funka det inte!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reciver:

Kolla on din bios version är den senaste, Kan också vara att dit moderkort helt enkelt inte har stöd för detta minne.

Pipper datorn när du startar den med det nya minnet föresten?

Nej datorn startar som vanligt, bara att skärmen vägra starta, det är som om man dragit ut kontakten till skärmen bara,(Hur kollar jag senaste bios versionen?)

Minnena borde funka eller, dom är ju nästan helt identiska det ända som skiljer är märket, storleken och att det står 2Rx8 och inte 1Rx8 på minnet.

Det står ju i cpu-z att jag har 1536mb när jag har i det, borde det inte funka då?

Permalänk
Medlem

nvm -_-

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Hej igen,

nu lyckades jag få båda minnena att fungera, var tvungen att ha i mitt gamla 512mb i slot 1 och boota datorn med 1gb minnena i slot 2 en efter en, sedan funkade dom i slot 1 båda två och nu har jag båda i varsin slot, ska det vara såhär eller kan något av minnena vara trasiga? väldigt skumt det här.

Något tips på ett bra program som typ scannar ramminnena?
Tack för hjälpen

Mvh
Bappit