Andrahandsvärde för min nuvarande burk

Permalänk

Andrahandsvärde för min nuvarande burk

Tjena alla härliga nördar 😊

Jag hade tänkt att sälja iväg min stationär dumburk (brukar oftast ba ge bort mina gamla). Men nu hade det känts bra med lite extra stålar.

Hur ska man resonera angående gammal och eventuellt utdaterad hårdvara? Priser/slitage på komponenter etc etc.

Kommentera gärna med några tips eller råd, skriver in specsen på burken så kan ni användare också värdera den från eran synpunkt om ni känner för det. Tacksam för svar! 😊

Chassi: Fractal Design Meshify 2 TG Svart
Moderkort: Asus Rog Maximus XI Hero z390
Processor: Intel Core i9-9900k 3.6GHz (Turbo 5.0GHz)
Grafikkort: Geforce RTX 3070 Ti Ventus 3X 8G OC
RAM: G.Skill 32GB 3600Mhz RGB DDR4
Processorkylare: Corsair H150i XT 360mm RGB Pump (Sluten vattenkylning)
Lagring: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB
Nätagg: Corsair 850w
Operativsystem: Windows 11 Pro (Äkta license)

Permalänk
Medlem

runt 5500kr +- 500kr

budgivning Sweclockers marknaden är ett tips om du inte vet värdet.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

runt 5500kr +- 500kr

budgivning Sweclockers marknaden är ett tips om du inte vet värdet.

Aah okey, tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Delarna kan enskilt gå för upp till 8500kr på Tradera/Blocket så +/- 1000kr för ihopsatt dator vore rimligt. 7000kr är ok men 5000 är lite. Inte för att jag tycker att 9900k och DDR4 är värt pengarna men det säljer de för, finns intressserade.

Permalänk
Skrivet av rwkk:

Delarna kan enskilt gå för upp till 8500kr på Tradera/Blocket så +/- 1000kr för ihopsatt dator vore rimligt. 7000kr är ok men 5000 är lite. Inte för att jag tycker att 9900k och DDR4 är värt pengarna men det säljer de för, finns intressserade.

Okej, lägger nog ut den runt tvåsiffrigt då kanske, med rätt till prutmån. Tack för input!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bubbles1337:

Okej, lägger nog ut den runt tvåsiffrigt då kanske, med rätt till prutmån. Tack för input!

Upp till dig, men utan att vara en etablerad datorförsäljare tror jag det blir svårt. Jag menar mer att folk betalar mer enskilt för 9900k/ddr4 pga. att de redan har moderkort som stöjder dem och vill slippa byta till helt ny plattform. Tror snarare man får tänka minus än plus med ihopsatt dator men jag kan ha fel.