Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Kan vem som helst dyka upp och sabba det man byggt? Hur vågar man isåfall sätta igång med några större projekt D:

Det finns mods som nerfar TNT och lava m.m.
Det får serverhostern installera, så ingenting vi användare kan fixa dock.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Ett litet tips till alla som vill ha en egen server!
Installera Hey0's och sen CuboidPlugin.

Det gör för det första att alla admins får många fler commands, väldigt användbart.
Och sen kan man använda en träspade för att välja 2 punkter. A och G, för att skapa en kub där emellan.
Och sen kan man använda /protect g:<gruppnamn> <kubid> eller /protect <spelarnamn> <kubid> eller båda /protect g:<gruppnamn> <spelarnamn> <kubid>
Några Exempel:

/protect Sephinator Boat
/protect g:admins Boat
/protect g:admins Sephinator Boat
/protect g:admins Sephinator Random Boat

Ja ni fattar nog.

Sen kan man även använda

/cdel
/cfill <itemid>
/creplace <itemid>

Ni fattar nog vad dem gör.

Tråden för:

Hey0's
CuboidPlugin

Permalänk

Jag får ge upp på xtralarge nu tyvärr. Så fort man kommer in tappar man kontakten. Provade dessutom att lägga undan mitt kol innan det hände. Efter att jag tappade kontakten och kom tillbaka igen var allt kol borta (alla 128 bitar av dem) plus mitt guld. Otroligt frustrerande...

Några mer servrar som styrs av SweClockare?

Permalänk
Medlem

Hmm, otroligt intressant spel!

Väntar nog tills det kommer fiender på multiplayer innan jag ger mej in i leken! Finns det några ungefärliga datum?

Permalänk
Musikälskare

ROFFEL !!! Fake men skoj ^^

YouTube - Minecraft wrecked my life!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Jag får ge upp på xtralarge nu tyvärr. Så fort man kommer in tappar man kontakten. Provade dessutom att lägga undan mitt kol innan det hände. Efter att jag tappade kontakten och kom tillbaka igen var allt kol borta (alla 128 bitar av dem) plus mitt guld. Otroligt frustrerande...

Några mer servrar som styrs av SweClockare?

Om du vill kan jag ju testa ta bort din spelarprofil ifall den på något sätt skulle ha blivit buggad, skulle det funka kan vi ju fixa tillbaks dina items efter det..
Säg bara till så testar vi!

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Skrivet av granis:

Om du vill kan jag ju testa ta bort din spelarprofil ifall den på något sätt skulle ha blivit buggad, skulle det funka kan vi ju fixa tillbaks dina items efter det..
Säg bara till så testar vi!

Ja, det vore ju bättre än inget. Har inte så mycket värdefullt, förutom kol, järn, 12 tackor guld och en diamantspade. Fast även om man hade haft mycket har man ju liksom ingen användning för dem om man inte kan spela.

Så du får gärna prova att ta bort profilen (matnym), tack.

Annars, några nyheter med servern? Något som lades till igår (det var då jag började tappa som fasen) ? Något man kanske bör ladda ner själv?

Om jag inte lyckas tar mig tillbaka, får jag be dig komplettera mitt hus genom att fylla på min fontän med vatten? Den finns på högsta våningen i min lya
Det är det enda som fattas då jag inte har börjat på något nytt projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Ja, det vore ju bättre än inget. Har inte så mycket värdefullt, förutom kol, järn, 12 tackor guld och en diamantspade. Fast även om man hade haft mycket har man ju liksom ingen användning för dem om man inte kan spela.

Så du får gärna prova att ta bort profilen (matnym), tack.

Annars, några nyheter med servern? Något som lades till igår (det var då jag började tappa som fasen) ? Något man kanske bör ladda ner själv?

Om jag inte lyckas tar mig tillbaka, får jag be dig komplettera mitt hus genom att fylla på min fontän med vatten? Den finns på högsta våningen i min lya
Det är det enda som fattas då jag inte har börjat på något nytt projekt.

Sådär, den är borttagen nu, bara testa logga in och hålla tummarna!
Ett tips är också att logga in på Singleplayer först, och där gå till options och sänka renderdistance till short och kanske tom sätta graphics på simple.

Fungerar det fortfarande inte är det väl inte mycket mer att göra än kolla så man har senaste java, grafikdrivisar, osv.

Edit; ja, lite nyheter till servern, kände att vi växte ur tråden/i en annan riktning så det finns numera ett forum på Xtralarge.se Minecraft Server • Index och så har vi lagt till fiskemodden

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

Folks simplaste skapelser ser ju ut att likna mästervärk! Hur svårt att det att konstruera ihop något vettigt egentligen i spelet? Bra jobbat med fotbollsplanen där btw..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av granis:

Sådär, den är borttagen nu, bara testa logga in och hålla tummarna!
Ett tips är också att logga in på Singleplayer först, och där gå till options och sänka renderdistance till short och kanske tom sätta graphics på simple.

Fungerar det fortfarande inte är det väl inte mycket mer att göra än kolla så man har senaste java, grafikdrivisar, osv.

Edit; ja, lite nyheter till servern, kände att vi växte ur tråden/i en annan riktning så det finns numera ett forum på Xtralarge.se Minecraft Server • Index och så har vi lagt till fiskemodden

Funkar nu, tack! Tror det var det faktum att man måste regga sig på xtralarge (vilket jag inte hade gjort) som spökade lite också, my bad
Vi kan mötas och fixa prylarna när du har möjlighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Funkar nu, tack! Tror det var det faktum att man måste regga sig på xtralarge (vilket jag inte hade gjort) som spökade lite också, my bad
Vi kan mötas och fixa prylarna när du har möjlighet.

Gött!
Jag gissar på att din spelardata blev korrupt av någon klientkrasch då man skriver över sin egen spelarfil och får diverse spännande resultat. Detta bör vara fixat med en addon jag kör nu, så förhoppningsvis inget mer strul vid dessa ständiga klientkrascher!

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Avstängd

Jävligt kul spel, men kan bara lira Multiplayer på nätet då om jag ska logga in med mitt konto så står det bara "User Not PREMIUM, play online one sto enable offline" har testat det 58gånger men det funkar inte, en polare funkar det perfa för, står bara att han inte kan köra online sen trycker han bara på play offline så kan han spela, men jag får inte den knappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Band1tQueen:

Folks simplaste skapelser ser ju ut att likna mästervärk! Hur svårt att det att konstruera ihop något vettigt egentligen i spelet? Bra jobbat med fotbollsplanen där btw..

Ska man bygga något groteskt stort så blir det svårt faktiskt. T.ex. båten som jag och Sephinator håller på med. Jag håller på med fören och måste då och då springa iväg en minut och se på håll hur det ser ut. Är något dåligt så är det bara att riva och göra om.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Ska man bygga något groteskt stort så blir det svårt faktiskt. T.ex. båten som jag och Sephinator håller på med. Jag håller på med fören och måste då och då springa iväg en minut och se på håll hur det ser ut. Är något dåligt så är det bara att riva och göra om.

Låter sjukt tidskrävande iallafall.. Hur lång tid uppskattar du att allt tar då? Misstänker att man inte springer allt för fort in game

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Band1tQueen:

Låter sjukt tidskrävande iallafall.. Hur lång tid uppskattar du att allt tar då? Misstänker att man inte springer allt för fort in game

Började för 4 dagar sen och den har blivit ganska stor. Snart är hela grunden klar, bara insidan och lite annat kvar.
Dock tror jag att det kommer ta kanske 2 veckor till innan alla detaljer är fixade.

Permalänk
Medlem

Såg servern xtralarge.se, jag registrerar mig där.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt roligt spel! Nöter det varje dag efter jobbet. Ett praktexemplar på "gameplay > grafik".
Men jag måste säga att jag är rädd nästan hela tiden när jag spelar det. Riktigt läskigt att bli jagad i en outforskad grotta med några skelett bakom sig. En slags klaustrofobisk känsla blandat med att vara jagad.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

måste säga att ja haft spelet i 4 dagar nu, de va så beroendeframkallande att jag fick min sambo o börja spela, aldrig sett henne lan:a ett spel med mig o en polare i 11 timmar i sträck..

tycker verkligen att de är ett jätte bra spel för tjejer likaså killar, de får en o verkligen ta fram kreativiteten att bygga nånting för hand o bygga nånting man kan vara stolt över

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Inaktiv

Intressanta nyheter i den kommande halloween-uppdateringen: The Word of Notch

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant. Men jag saknar fortfarande någon slags mini-map eller 3d-karta.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anders190:

Intressanta nyheter i den kommande halloween-uppdateringen: The Word of Notch

Intressant.
Det har talats om facklornas varaktighet tidigare och jag är faktiskt ganska skeptisk. Det kommer bli ett jäkla springande om man ska behöva tända alla igen vilket snabbt lär bli frustrerande (speciellt om man har facklor på taket eller över huvud taget högt upp). Det slutar ju med att man bara använder lyktor (som tydligen ska vara för alltid) vilket gör facklor överflödiga.

Gissar väl på att lyktan kräver järn eller nåt, vilket gör den lite mer exotisk. Problemet är väl just de tradiga rutinerna innan man lyckas få ihop ett lämpligt antal.

Dock är det ju alpha så inget är hugget i sten ännu. Får se hur väl detta implementeras.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:

Intressant.
Det har talats om facklornas varaktighet tidigare och jag är faktiskt ganska skeptisk. Det kommer bli ett jäkla springande om man ska behöva tända alla igen vilket snabbt lär bli frustrerande (speciellt om man har facklor på taket eller över huvud taget högt upp). Det slutar ju med att man bara använder lyktor (som tydligen ska vara för alltid) vilket gör facklor överflödiga.

Gissar väl på att lyktan kräver järn eller nåt, vilket gör den lite mer exotisk. Problemet är väl just de tradiga rutinerna innan man lyckas få ihop ett lämpligt antal.

Dock är det ju alpha så inget är hugget i sten ännu. Får se hur väl detta implementeras.

Får hoppas det är valbart, det med facklorna känns i mitt tycke som det borde vara relaterat till vald svårighetsnivå. Så länge det inte blir som i Shadowgate är jag rätt nöjd iallafall.

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Väldigt intressant. Men jag saknar fortfarande någon slags mini-map eller 3d-karta.

Hittade en addon för en karta häromdan.
Ska försöka hitta den igen.

EDIT: HITTAD!
Simple Map v0.5 - A Minimap for Minecraft! - Minecraft Forum - Official Minecraft Forums

Permalänk
Medlem

granis; här verkar vara en rätt tuff "mapviewer": brownan's Minecraft-Overviewer at master - GitHub
Här är en länk som någon postade på sin map @ reddit:
http://minecraft.bytescape.com/

Testa zooma in

Permalänk
Medlem
Skrivet av woicer:

granis; här verkar vara en rätt tuff "mapviewer": brownan's Minecraft-Overviewer at master - GitHub
Här är en länk som någon postade på sin map @ reddit:
http://minecraft.bytescape.com/

Testa zooma in

Tack för tipset!
Spanade faktiskt in den förut idag, riktigt nice.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk

ni som gillar minecraft borde kolla in den här live streamingen MGE Presents... - live streaming video powered by Livestream

Dom har as kul (lika kul o bara ha det i bakgrunden o lyssna samtidigt som man spelar)
Sen visar dom as grymma byggen dom har gjort o sånt, o man får se när dom bygger o håller på. dom är flera som streamar nästan 24/7

(Inte min stream)

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

skönt spel. lätt värt 100 kr.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hur många skulle vara intresserade av en SWEC-server?

Permalänk
Skrivet av urr:

Hur många skulle vara intresserade av en SWEC-server?

Finns en redan: xtralarge.se

Vi är väl 20st där kanske som lirar.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Finns en redan: xtralarge.se

Vi är väl 20st där kanske som lirar.

Finns flera, ingen är "officell"

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16