Permalänk

Bad company 2 craschar!

När jag spelar Bad company 2 så craschar spelet mitt under en match. Bilder fryser och jag får ett hemskt oljud från mina hörlurar eller högtalare beroende på vad jag använder. Jag kan inte få kontakt med datorn på något sett, inte ctrl+alt+delete eller tabba ut. Så jag får helt enkelt hålla in strömknappen tills datorn slocknar.

Tidigare har jag kört datorn överklockad till 4.2GHz (i7 d0 @1.40vcore) och grafikkortet till 850/2000MHz (gtx 460 sli)men eftersom datorn craschar så tänkte jag: Aja det är bara att ställa in defualt så kommer det sluta att crascha men det kraschar fortfarande!

Jag postar en video från min iphone så får ni se vad som händer!
View My Video

Med OCCT och furmark så har jag sett att min överklock har varit stabil och krascherna har bara kommit under bc2, vad betyder det? :\

Permalänk
Medlem

Lite draatiskt kanske, men kanske testa att installera om bfbc2?

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Lite draatiskt kanske, men kanske testa att installera om bfbc2?

Hjälper det verkligen? Spelet är installerat via steam så jag har ju inte kunnat ändra på inställningen?

Permalänk
Medlem

mycket känt problem.finns en 270 sidor stor tråd om det på det officiella forumet
finns många anledningar till att det uppstår.

en mycket vanlig sådan på windows 7 är att man använder sig av programmet RemoveWAT , gör man det så får man helt enkelt ersätta removeWAT med ett annat program.

ofta behöver man dessutom köra en liten fix som ställer tillbaks allt som removeWAT ställt till med

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Jag har använt remove wat! Om det är det som är felet så har du hjälpt mig jättemycket. Jag hade nog inte hittat den där tråden annars. Vilken fix kan jag använda?

Permalänk
Medlem

testa att bara köra removewat och välj restorewat till att börja med.

hänger det sig fortfarande så hade braxen en länk som jag kört med en gång i tiden

dock använde jag inte ersättningsprogrammet som är bifogat.

Pc crash/freeze - sida 249

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devildoll:

testa att bara köra removewat och välj restorewat till att börja med.

hänger det sig fortfarande så hade braxen en länk som jag kört med en gång i tiden

dock använde jag inte ersättningsprogrammet som är bifogat.

Pc crash/freeze - sida 249

Fixen verkar fungera, jag ska spela lite mer denna helg och jag återkommer när jag är säker på resultatet. Man borde kanske dela med sig av denna "fix" till alla som spelar bc2? Jag tror det finns många som inte kan spela bc2 för att de inte har "fixen".

Permalänk
Medlem
Permalänk

Går det att kolla om man har en sån där RemoveWAT crack i sitt Windows på något sätt?

Permalänk
Medlem

Vet inte, men du kan skriv 'sfc /scannow' i CMD för att få datorn att återställa viktiga filer som RemoveWAT ändrar på (avinstallera RemoveWAT på ett krångligt sätt).

Visa signatur

"Jesus hatar alla som inte har riktigt bredband" - Bredbandsbolaget

Permalänk
Skrivet av ZnuZ:

Vet inte, men du kan skriv 'sfc /scannow' i CMD för att få datorn att återställa viktiga filer som RemoveWAT ändrar på (avinstallera RemoveWAT på ett krångligt sätt).

Jag kan spela BC2 fin fint utan att ha Foobar igång, men MoH öppna betan så kraschade det efter cirka 1 timme och blev samma sak som TS.
Moonbase Alpha (ett annat spel som använder U3 engine) så kraschade det exakt efter 20 min ingame.
Alla source spel funkar fint även med foobar spelandes i bakgrunden.

Det var därför jag undra om det går att kolla om man har RemoveWAT installerat på något sätt.

Permalänk

Jag har spelat bc2 hela helgen nu utan att det har kraschat Fixen fungerar för mig och jag hoppas den kommer att fungera för alla andra som har problem.
bc2.zip
Om ni har frågor angående installationen så är det bara att skicka ett pm till mig.

Skrivet av Lullebulle:

Går det att kolla om man har en sån där RemoveWAT crack i sitt Windows på något sätt?

Om du startar programmet RemoveWat (2.2) så kommer du se ifall du redan har tagit watt. För om du har tagit bort watt så kan du inte göra det igen, du kan dock återställa den med samma program (removewat 2.2)