Permalänk
Medlem

får "java.lang.RuntimeException: No free connections!"
när jag försöker regga på sidan :/

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Jag tycker det är rätt att notch blir ddosad.
Och jag vill spela på SWEC-servern... vi kan leka kurragömma och massa roliga saker

Typ grisfångartävling?

Jag som är nytillkommen, vad har han gjort för fel?

Säger som Ala, jag vill oxå spela:) Bra för tenta-pluggandet dock

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saandberg:

Jag som är nytillkommen, vad har han gjort för fel?

Säger som Ala, jag vill oxå spela:) Bra för tenta-pluggandet dock

/S

Det förklaras bäst med att du läser Omens inlägg lite längre upp
Han har väl inte direkt gjort fel - bara varit lite slö.

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Det förklaras bäst med att du läser Omens inlägg lite längre upp
Han har väl inte direkt gjort fel - bara varit lite slö.

Slö? Han har den senaste tiden varit hyfsat upptagen med att sätta upp ett företag och anställa folk. Sånt tar inte bara en dag. Det är dessutom inget dygnet-runt-arbete, han har väl ändå rätt att få ha ett liv?

Sen kan man inte vara dryg och kräva att någon utvecklar efter ens eget intresse bara för att man betalat 10€. Man betalar för alphan och det är vad man får. Man kan alltid vädja men aldrig kräva något som inte står i användaravtalet. Vi har rätt till alla uppdateringar, men det står inte hur många eller hur ofta de ska släppas. Spelet skulle t.o.m kunna färdigställas imorgon.

Vi vet dessutom att en uppdatering är på G, men den här attacken snabbar knappast upp releasen. Notch har fått fokusera på servrarna istället för programmering så... gg på 4chan-pojkarna om de nu är ansvariga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Slö? Han har den senaste tiden varit hyfsat upptagen med att sätta upp ett företag och anställa folk. Sånt tar inte bara en dag. Det är dessutom inget dygnet-runt-arbete, han har väl ändå rätt att få ha ett liv?

Sen kan man inte vara dryg och kräva att någon utvecklar efter ens eget intresse bara för att man betalat 10€. Man betalar för alphan och det är vad man får. Man kan alltid vädja men aldrig kräva något som inte står i användaravtalet. Vi har rätt till alla uppdateringar, men det står inte hur många eller hur ofta de ska släppas. Spelet skulle t.o.m kunna färdigställas imorgon.

Vi vet dessutom att en uppdatering är på G, men den här attacken snabbar knappast upp releasen. Notch har fått fokusera på servrarna istället för programmering så... gg på 4chan-pojkarna om de nu är ansvariga.

+1, så har jag också uppfattat det, att han har haft fullt upp med pappersarbetet. Den/de som attackerar är bara otåliga idioter.

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Servrarna har ju varit packade hur länge som helst - tänk dig att du betalar fullt pris för wow men alla servers är fulla? Man vill ju ha något för pengarna man betalar. Och det handlar absolut inte om att han "levt sitt liv en dag" och så, det handlar om att de som betalat för infdev sitter kvar utan servers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Servrarna har ju varit packade hur länge som helst - tänk dig att du betalar fullt pris för wow men alla servers är fulla? Man vill ju ha något för pengarna man betalar. Och det handlar absolut inte om att han "levt sitt liv en dag" och så, det handlar om att de som betalat för infdev sitter kvar utan servers.

Och hur kan man skylla på Notch för det? Är det inte privatpersoner som hostar iaf de flesta servrar? Har iaf inte hört om några officiella servrar.

Om de vill ha fler servrar får de väl hosta en själva eller sluta gnälla?

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Och hur kan man skylla på Notch för det? Är det inte privatpersoner som hostar iaf de flesta servrar? Har iaf inte hört om några officiella servrar.

Om de vill ha fler servrar får de väl hosta en själva eller sluta gnälla?

Du förutsätter att vem som helst kan hosta en server.

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Om du menar "den stora serverkraschen 2010" som ledde till gratisveckan så löste han det. Om du menar de nuvarande serverproblemen så är det ju inte hans fel utan några småfjantar med hybris. Hur bidrar en ddos-attack till utvecklingen?

En annan viktig poäng är också att du INTE betalade fullpris för någon slutgiltig fullversion. Du betalade halva priset för hela spelet i dess nuvarande form - ALPHA. I det här stadiet får man räkna med problem som serverkrascher (händer även de stora företagen).

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Lambi:

Du förutsätter att vem som helst kan hosta en server.

http://minecraft.net/download/Minecraft_Server.exe?v=12877325...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Musikälskare

Bara att hoppa in på sshd.mine.nu

Servern har 10 slots och är på 24/7

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

vad krävs för uppkoppling för att köra en server med 10-15 slots? hårdvara ä inga problem, om det räcker med min dator som står på 24-7.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lambi:

Du glömmer väll inte att Minecraft bara är i Alpha?
Det säger sig själv att allt inte fungerar och att saker kommer hända, krashas och förändras en hel del fram till release.

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Småungar som inte fått någon uppfostran, de är vad dom där hackersarna är enligt min åsikt. Eller så vet dom inte vad Alpha innebär. Klart han är aningen långsam, men han måste ju tänka igenom sina uppdateringar noggrant. Blir förbannad.

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk

Ett litet smakprov på Halloween-uppdateringen:
Minecraft Halloween Update preview: meet the Ghasts | PC Gamer

Gastar och biomes...

Permalänk
Avstängd

Vilka IDIOTER tror de att de är egentligen?

Har han en SKYLDIGHET att fortsätta uppdatera spelet? Näe va?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1mike20:

Småungar som inte fått någon uppfostran, de är vad dom där hackersarna är enligt min åsikt. Eller så vet dom inte vad Alpha innebär. Klart han är aningen långsam, men han måste ju tänka igenom sina uppdateringar noggrant. Blir förbannad.

Nu är han ju inte bara långsam efter DDoS-attacken, nu ligger han ju dessutom efter med kodningen eftersom han fick ta hand om problemet, och agera support.

Permalänk
Avstängd

Fint. Synd att snubben övergivit det tills notch fixar gräsbuggen.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Kh1-Ek4lpEA

Fint. Synd att snubben övergivit det tills notch fixar gräsbuggen.

Fins även RPG texture pack och Painterly texture pack som är bra. Googla.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Nu har jag fixat äntligen betalat för mig

Minecraft < Mitt fina skin

Snyggt!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har också köpt minecraft nu ni hittar mitt hus (gruva) på Höstvägen 7 i Xtraville

Permalänk
Skrivet av Werdes:

Har också köpt minecraft nu ni hittar mitt hus (gruva) på Höstvägen 7 i Xtraville

KUL! ska springa dit o kolla sen

---------------

Dom som vill kan juh kolla på mitt fina konstverk på bergväggen vid vintergatan syns bäst från tomt 10 o 11

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Har spelat Minecraft en hel del och ska helt klart köpa innan betan kommer ut:) davidr64yt‬‎ och jx32 är två killar ni borde kolla in på Youtube, de lägger kontinuerligt ut Minecraft LPs!

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Keeper of the Bamse

X slutade ju med sina minecraftvideos Fast med tanke på hur många avsnitt han gjorde... han har ju gjort allt nu! Plus att han har sjukt avslappnande röst, somnar nästan när jag ligger med laptopen i sängen hemma och tittar

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Lite kändismusik kan vara möjligt i framtiden verkar det som. Deadmau5 har dykt upp på minecraft-forumet och uttryckt sitt intresse att komponera ett soundtrack. Även bekräftat av Notch.
Deadmau5 music in minecraft. - Minecraft Forums

Och här är en minecraft-video signerat nämnda pöjk:
YouTube - pig cart

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Printscreen:

X slutade ju med sina minecraftvideos Fast med tanke på hur många avsnitt han gjorde... han har ju gjort allt nu! Plus att han har sjukt avslappnande röst, somnar nästan när jag ligger med laptopen i sängen hemma och tittar

Länk?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av flashen:

YouTube - X098 - X's Adventures in Minecraft - 001 - Shelter from the Black of Night

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Haha, lätt. Har kollat på alla hans videos

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk

Har joinat en ny server som min kompis började spela på.
Och nu har jag jobbat min väg upp till VIP!

Permalänk

fyfan jag vill också köpa minecraft men kan inte för när man trycker betala med paypal så får jag upp "Om du vill slutföra den här betalningen måste du lägga till ett betal-eller kreditkort till ditt PayPal-konto"

Och något visa kort eller annat kort har jag ej :/