Permalänk
Avstängd

Inet + Sam = sant <3 aww

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Medlem

Hejsan inet!

skulle ni kunna ta in Lian-li PC-7FNWX?

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tja Inet!

Har ni Gigabyte's 6870 i lager? På hemsidan står det obekräftad lagerstatus, om inte när får ni in det?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Inet
Skrivet av Sh1ft:

vet ni när Gigabyte Radeon HD6850 1GB - Inet.se kommer in i lager?
står ju bara försenad

Vi hade kortet på lager någon dag efter det här inlägget, men tyvärr är det åter slut. Hemsidan uppdateras löpande med akuellt leveransbesked!

Skrivet av Don_W:

Måste bara säga tack för snabb leverans igen beställde ssd förra månaden kom dagen efter beställde skärm och extern hd igår vid tolv tiden fick det idag kanon pris på skärmen. Nu kommer det bli smidigt att jobba när man kan köra en skärm för ritningar och en för kalkylprogrammet. Med era priser och snabba service kommer jag inte handla på andra håll så länge ni har det jag söker.

Tack för det goda omdömet!

Skrivet av prellenboi:

Man kan väl önska att ni inte monterar CPU kylaren och bara skickar med den i i paketet så monterar man den själv hemma

Skrivet av MolenXs:

Är mycket intresserad av resultatet av detta då jag planerar köpa en dator hos er snart med en tung cpu-kylare och är orolig att datorn kan skadas i postgången om kylaren inte säkras på något vis.

Då vi inte hittat någon riktigt bra lösning på problemet har vi för tillfället valt att inte bygga datorer med vissa kylare som det är problem med i frakten. Om du själv vill montera kylaren efter leverans är det absolut inga problem för oss att skicka med den i en kartong bredvid.

Skrivet av mapo:

När får ni in Asus Sabertooth X58 i lager då?

Finns i lager nu!

Skrivet av gtx470slieller:

Detta är inget klagomål men ett önskemål, använd gärna företagspaket när ni skickar tillbaks saker, så slipper man vänta 3-4 dagar på att få tillbaks sina saker när det skickas med postpaket. !

Problemet är att företagspaket adresserat till privatpersoner fastnar ett par dagar extra hos Posten jämfört med vanligt postpaket och tar tyvärr tar längre tid. :/

Om du är företagare och vill ha utkörning med företagspaket är det bästa att kontakta oss för en lösning.

Skrivet av bujar96:

Hejsan inet!

placerade en dator imorse och allt fanns förutom minnena.
Dom här beställde jag: https://www.inet.se/artikel/5315032
Det jag undrar är om ni kunde ta ett par minnen från butiken och skicka dem?

Snälla, ta inga orderspecifika frågor som inte är av allmänt intresse i den här tråden. Ring oss eller skicka ett mail.

Skrivet av anon157700:

Vilket datum / Får ni in Gigabyte 5115 (Full Tower Chassi) och vilket pris kommer den ligga på ?

MVH Sajmoon

Det är tyvärr inget vi kommer att få in.

Skrivet av Agemman:

Ledsen att låta tjatig, en fortfarande inget nytt på Gentle Typhoon fronten?

Leveranser från Scythe droppar in löpande, men tyvärr är det fortfarande brist på vissa produkter.

Skrivet av wasidop:

Hallå inet!

Jag tänkte bara kolla med er hur lång tid det tar för Corsair 4GB (2x2048MB) DOMINATOR GT DHX+ - Inet.se att komma hem till er då jag beställde igår. Ingen brådska men kul att veta när det kommer.

Vi väntar på besked från leverantören!

Skrivet av prellenboi:

såg att ni höjde priserna på 480 :/

Hm, vi ska inte ha höjt priserna rent generellt på GTX480. Däremot ändrar sig dollarn dagligen vilket kan slå en del på priserna.

Skrivet av prellenboi:

Varför har Asus Rampage III Formula utgått?

Skrivet av mapo:

Ja, vart har asus rampage III formula kortet tagit vägen? Sitter fortfarande och väntar på att ni ska få det i lager. Komplett får in det nu slutet av månaden.

Vi har haft lite problem med beställningarna på just det kortet. Vi jobbar fortfarande på att få fram ett datum.

Skrivet av marremarre:

Hej inet.se

Om man har skickat tillbaks ett nätagg till er (Corsair TX 650w)
och även fått det utbytt men trots detta fått samma problem som innan, är det möjligt att byta till ett billigare nätagg eller betala en mellankostnad för att få ett annat? Det verkar som att ljuden från nätagget kommer i samband med viss hårdvara som jag använder och skulle därför vara glad om man kunde byta nätagg, fick precis hem ett nytt nätagg som ni skickat med posten av samma version men det ger samma missljud.

Snälla, ta inte frågor som rör ert specifika fall i tråden, slå oss en signal eller dra iväg ett mail så kollar vi upp om det går att lösa!

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Skrivet av prellenboi:

va mycket ni höjde priset på Asus Rampage III Formula helt plötsligt..
Extreme kortet kostar knappt 200kronor mer nu...

Vi fick tyvärr höjt inköpspris på moderkortet. Jag tycker dock att vi ligger bra i pris ändå, billigare än både Misco, Komplett, Dustin, Webhallen med fler.

Skrivet av Swedish Berserk:

Om det är mitt inlägg du menar ber jag om ursäkt för det.

Jag har en fråga angående Corsairs agg. Kommer 80+ aggen att ersättas av CX aggen utan certifiering? Jag syftar på tex 400W med 80+ som inte finns i sortimentet längre. Väldigt synd om Corsair fasar bort dessa aggen.....

Jupps, som det ser ut nu ersätts de gamla aggen av nya CX utan certifiering. CX400 var ett riktigt bra nätaggregat och för kampanjpriset 349:- var det ett fynd!

Skrivet av Fixoon:

Vidarebefordrat till inköpsavdelningen, tack!

Skrivet av Toivo83:

Tänkte kolla om priset på Logitech illuminated ändras ?
vet att det handlar om dollarn, men kollade lite på prisjakt och det låg snäppet högre.

Men var inne på Media markt, tänkte plockat ett då det kostar 649kr, men på nåt sätt bangade man och trodde att det borde ju finnas billigare online.

Sänkt priset något så att vi ligger i topp tre på prisjakt.

Skrivet av Pinguulol:

Jag köpte ett Logitech Illuminated från Inet och har ett problem med det som jag beskrev i denna tråden -> #10488894
Är det möjligt att det är en måndags exemplar eller typ ny sämre revision? Undrar om det är någon idé att returnera.

Snälla, ta inte specifika fall i denna tråden, kontakta oss på telefon eller dra iväg ett mail.

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Skrivet av fallqy:

Köpte nyss https://www.inet.se/artikel/6900914/steelseries-4hd-musmatta och insåg först efter att den inte fanns i lager. Hur lång tid tror du att det tar för er att få hem den?

3/11 är senaste beskedet!

Skrivet av bujar96:

Hejsan inet!

skulle ni kunna ta in Lian-li PC-7FNWX?

Inga problem!

Lian Li PC-7FNWX - Inet.se

Skrivet av wdont:

Tja Inet!

Har ni Gigabyte's 6870 i lager? På hemsidan står det obekräftad lagerstatus, om inte när får ni in det?

Lagerstatusen uppdateras i realtid så den stämmer. Just nu är tyvärr datumet obekräftat på kortet, men vi jobbar på att få fram ett datum.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hur länge har ni kampanj på MSI moderkorten?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Köpte en ny processor på Inet och det var lika snabbt som vanligt. Beställde på eftermiddagen och processorn kom dagen efter. Helt sjukt snabbt. Ett stort plus till lakritsstången som skickades med :D.

Permalänk
Medlem

Hur ser webblagret för g73jw tz130v ut? ( https://www.inet.se/artikel/1969624/asus-g73jw-tz130v )
Beställde just en och som det ser ut nu så ska ni få in den i webblager om två dagar ca.

Hur lång leveranstid brukar det generellt vara?
1-4 arbetsdagar?

Permalänk
Medlem

Beställde idag kl 15.59 och det är INTE skickat idag! fy inet

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

hej vet ni ungefär när ni får in mer av dom här minnena https://www.inet.se/artikel/5315048/corsair-12gb-3kit-ddr3160... ? tack förskott

Permalänk
Inet
Skrivet av Crafting:

Hur länge har ni kampanj på MSI moderkorten?

Inte bestämt än, men minst någon vecka till.

Skrivet av Joki:

Köpte en ny processor på Inet och det var lika snabbt som vanligt. Beställde på eftermiddagen och processorn kom dagen efter. Helt sjukt snabbt. Ett stort plus till lakritsstången som skickades med :D.

Skrivet av Brallan:

Hur ser webblagret för g73jw tz130v ut? ( https://www.inet.se/artikel/1969624/asus-g73jw-tz130v )
Beställde just en och som det ser ut nu så ska ni få in den i webblager om två dagar ca.

Hur lång leveranstid brukar det generellt vara?
1-4 arbetsdagar?

Finns på lager nu!

Skrivet av Jonashalv:

hej vet ni ungefär när ni får in mer av dom här minnena https://www.inet.se/artikel/5315048/corsair-12gb-3kit-ddr3160... ? tack förskott

Vi väntar på datum från leverantören, uppdateras på hemsidan så fort vi vet mer!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Inte bestämt än, men minst någon vecka till.

Får hoppas tills slutet utav november?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Inet
Skrivet av Crafting:

Får hoppas tills slutet utav november?

Kampanjen kommer att sluta någon gång i mitten av november, så passa på innan!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Vet ni när ni får in några 6870 xfx BE ?

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk

Det står på er hemsida att ASUS Rampage III Gene har utgått. Kommer ni att ta in något annat moderkort med socket 1366 och formfaktor mATX?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med MSI kampanj korten? De flesta är slut och lagerstatusen obekräftad, jag har kollat lite, ska köpa nya grejer och vill att:

MSI 770-C45 AM3 KAMPANJ! - Inet.se

ska ingå, men lagerstatusen är obekräftad. När tror ni att ni får in det eller några andra kampanjkort?

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är skrivet innan i tråden, men er reklam här på Sweclockers för Lian Li PC-K62 leder till Lian Li PC-K56.

Permalänk
Medlem

Underbar leveranstid som vanligt med er, Även om man fick vänta 3-4dagar på att 6870 skulle komma in i lager igen. Men från det att ordern packats till dess att jag hade den inne på mitt rum tog det under 24timmar.. Man kan ju inget annat än tacka för de trevliga leveranserna från er! Och man får ju inte glömma lakritsstången man fick med, underbar!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Åfan, det stod att mina RAM-minnen skulle komma in på Fredag men dom blev skickade idag. Då blir det kanske att pilla på datorn i helgen. Tack så mycket inet för att ni är snabba (som vanligt )!

Permalänk
Medlem

Hej inet!
Jag undrar om SilverStone FT02R-W är något ni skulle kunna ta in?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Proffsig Support

Ville bara ge lite positiv kritik då ni uppmärksammade genom mail att jag hade beställt ett chassi som hade 20 dagars leveranstid innan ni fick in den på lager. Ni lät mig sedan byta till ett chassi som kostade 52kr mer utan att jag behövde betala för detta. Väldigt billig frakt (52kr istället för 502kr på komplett.se) Väldigt proffsigt gjort, tack!

Permalänk
Inet
Skrivet av knezovic:

Vet ni när ni får in några 6870 xfx BE ?

Det är lite osäkert, vi väntar just nu på besked från leverantören. Men med lite tur landar de under nästa vecka.

Skrivet av Roserud:

Finns det någon slags prisgaranti eller vad man ska kalla det? Jag beställde komponenter som jag ännu inte fått hem, men jag ser nu på hemsidan att ni sänkt priset några hundralappar så jag undrar om ni på något sätt kan kompensera det eller är det något man får leva med?

Detta är något som kanske ses som ett enskilt kund-ärende men det finns säkert fler undrande. Tänkte på det, man kan ju göra återköp inom 14 dagar så det är ju ett alternativ såna fall, vad kostar det att göra ett återköp? Frakt och andra kostnader tänker jag på.

Ledsen om jag låter lite sur, men har väntat på delarna i mer än 4 dygn nu eftersom att det skickades som företagspaket och nu går även priserna ner ganska så mycket på de delar jag beställt, men det är väl Posten man ska vara lite sur på då för att det tar sådan tid och att det var tvunget att skickas som företagspaket.

Njae, om du har en inneliggande order och priserna går ner löser vi givetvis detta. Men om paketet gått iväg är det priserna på ordern som gäller såvida det inte är väldigt stora prisändringar det handlar om.

Våra priser går upp och ner varje dag och priset på ett ihopplock av olika komponenter ändrar sig från dag till dag. Om vi vänder på steken, vad händer om priserna går upp efter ordertillfälle, ska vi höja priserna då?

Om jag hittat rätt order handlar det i ditt fall, vid den här tidpunkten om 199:-. Om du väljer att använda dig av ångerätten tillkommer frakt på 100:- á kolli, dvs. 200:- om du skickar tillbaka komponenterna i samma paket som de kom i.

Skrivet av Dr.Strangelove:

Det står på er hemsida att ASUS Rampage III Gene har utgått. Kommer ni att ta in något annat moderkort med socket 1366 och formfaktor mATX?

Jupps, vi kommer att plocka in liknande kort från MSI.

Skrivet av 1mike20:

Hur ser det ut med MSI kampanj korten? De flesta är slut och lagerstatusen obekräftad, jag har kollat lite, ska köpa nya grejer och vill att:

MSI 770-C45 AM3 KAMPANJ! - Inet.se

ska ingå, men lagerstatusen är obekräftad. När tror ni att ni får in det eller några andra kampanjkort?

Kampanjen har sålt över förväntan och tyvärr är en del kort slut. Vi jobbar på att få fram nya leveransdatum och så fort vi vet mer kommer datum upp på hemsidan!

Skrivet av Paiytor:

Vet inte om det är skrivet innan i tråden, men er reklam här på Sweclockers för Lian Li PC-K62 leder till Lian Li PC-K56.

Vidarebefordrat till ansvarig som får ta sig en titt!

Skrivet av wdont:

Underbar leveranstid som vanligt med er, Även om man fick vänta 3-4dagar på att 6870 skulle komma in i lager igen. Men från det att ordern packats till dess att jag hade den inne på mitt rum tog det under 24timmar.. Man kan ju inget annat än tacka för de trevliga leveranserna från er! Och man får ju inte glömma lakritsstången man fick med, underbar!

Tack själv!

Skrivet av wasidop:

Åfan, det stod att mina RAM-minnen skulle komma in på Fredag men dom blev skickade idag. Då blir det kanske att pilla på datorn i helgen. Tack så mycket inet för att ni är snabba (som vanligt )!

Skönt och höra att allt fungerar som det ska. Trevlig helg!

Skrivet av KKay:

Hej inet!
Jag undrar om SilverStone FT02R-W är något ni skulle kunna ta in?

Det är en specialmodell och tyvärr inget vi kan få tag på.

Skrivet av ReDyEy:

Ville bara ge lite positiv kritik då ni uppmärksammade genom mail att jag hade beställt ett chassi som hade 20 dagars leveranstid innan ni fick in den på lager. Ni lät mig sedan byta till ett chassi som kostade 52kr mer utan att jag behövde betala för detta. Väldigt billig frakt (52kr istället för 502kr på komplett.se) Väldigt proffsigt gjort, tack!

Kul och höra att du är nöjd! Vi jobbar hårt med kundservicebiten och försöker alltid komma fram till en lösning där kunden blir nöjd.

Ha nu en trevlig helg i höstrusket!

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Jo, det stämmer ju att det handlar bara om 200 kr vilket det kommer kosta att skicka tillbaka och allt så det är inte någon idé och sedan kommer förmodligen priserna gå upp lite eller ner, förstår vad ni menar. Tack för svaret!

Jag vill även ge positiv kritik till er alla, speciellt till Mathias K som jobbar hos er och har hjälpt mig med att ändra i ordern så att den kunde skickas på måndagen, tråkigt dock att det var tvunget att skickas som ett företagspaket, men jag hoppas verkligen att jag kan hämta delarna idag och bygga under helgen. Har handlat hos er flera gånger och det har alltid tagit under 48 timmar tills jag kan hämta ut mina saker, men inte denna gången vilket var väldigt tråkigt.

Jag kommer självklart fortsätta handla hos er och jag tackar så mycket för supporten jag fått denna gång!

Permalänk
Medlem

Skickar mina varmaste hälsningar till Andreas H på Inet. Grymm supportsnubbe och altid trevlig och glad att prata med

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

Jaha okej Men har ni möjlighet att ta in någon version av det chassit då? Såg att ni inte har någon alls.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är en specialmodell och tyvärr inget vi kan få tag på.

Kan ni ta in "standardmodellen" då, FT02B-W? Jag är nämligen också intresserad Alltså den svarta modellen med fönster. Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Kan ni ta in "standardmodellen" då, FT02B-W? Jag är nämligen också intresserad Alltså den svarta modellen med fönster. Tack på förhand

Precis det jag menade

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ville bara tacka för en återigen snabb leverans och bra telefonsupport. Tyvärr var pingvinstången mintlakrits annars är jag helt nöjd

Visa signatur

Phenom II 955 3,2ghz, M4N98TD EVO, 4gb Corsair 1600mhz, Corsair TX 550w, Sparkle GTX470, Fractal Design R2, Win7 Ultimate 64-bit.

Permalänk

Erat Leadtek Geforce 480 ligger nu på 3000 kr. Är det en produkt ni får in så man kan med gott samvete beställa eller har det skett något misstag? Leadtek GeForce GTX 480 1536MB - Inet.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oskarwernersson:

Erat Leadtek Geforce 480 ligger nu på 3000 kr. Är det en produkt ni får in så man kan med gott samvete beställa eller har det skett något misstag? Leadtek GeForce GTX 480 1536MB - Inet.se

GTX580 är på väg in, så 3000 är väl inte så extremt konstigt på en utgående produkt som inte tillverkas längre (enligt vad jag läst)?

Jag skulle dock inte räkna med att få något eftersom varken Inet eller deras leverantör har något. Men beställa går ju alltid, om man vill ha gårdagens teknik.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Multiman du vet att både 580 och 480 använder Fermi teknologin så någon ny generation är det inte. Bara ett förfinat prestandakort i samma serie. Dessutom ligger Inet 700 kr billigare (om man ser till ställen man vågar köpa ifrån) än annars lägsta 480'n.