Catalyst 10.10d Hotfix rättar MLAA

Permalänk
Melding Plague

Catalyst 10.10d Hotfix rättar MLAA

AMD verkar ha varit för heta på gröten med Catalyst 10.10 och släpper nu ytterligare en inofficiell uppdatering av drivrutinerna för att rätta till buggar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Bra att dom är snabba iaf

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Så dom håller på ^^

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk

Ingen hotfix med det rosa temat?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Detta är alltså inte nödvändigt för 5970?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Detta är alltså inte nödvändigt för 5970?

Verkar inte så, nej.

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Detta är alltså inte nödvändigt för 5970?

Hm undrade det också, kanske kommer det bättre inställningar till MLAA, (EVE) fungerar specielt inte så bra med någon AA alls inte ens MLAA

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Väldigt många hotfix's från AMD's sida.

Permalänk
Medlem

Ska man installera 10.10 först och sen denna eller räcker de med att installera denna?
Mitt ASUS HD6870 kommer imorgon! Antar att drivrutinen fungerar i W7 x64..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Ska man installera 10.10 först och sen denna eller räcker de med att installera denna?
Mitt ASUS HD6870 kommer imorgon! Antar att drivrutinen fungerar i W7 x64..

Man behöver bara installera hotfixen. och den funkar till Windows 7 64-bit

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Någon som kan verifiera om "rosa buggen" är fixad i denna?

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ingen hotfix med det rosa temat?

Skrivet av Saeon:

Någon som kan verifiera om "rosa buggen" är fixad i denna?

Vad är den rosa buggen/det rosa temat?

MVH

Permalänk
Medlem

Ingen risk att ledsna på AMD iallafall. Skickligt att på en drivrutin behöva släppa en fyra-fem hotfixar aka nöd-meck för att få ordning på skiten. Inte alls pinsamt. Hur ska de kunna utveckla nya, stabila, effektiva funktioner och koder när de hela tiden behöver fixa iordning skit som ligger över ett halvår bakåt i tiden? GG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Ingen risk att ledsna på AMD iallafall. Skickligt att på en drivrutin behöva släppa en fyra-fem hotfixar aka nöd-meck för att få ordning på skiten. Inte alls pinsamt. Hur ska de kunna utveckla nya, stabila, effektiva funktioner och koder när de hela tiden behöver fixa iordning skit som ligger över ett halvår bakåt i tiden? GG.

Ligger fixar för 6870 6 månader bak i tiden? Hej troll!

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk

så denna är ganska värdelös o tanka för oss med 5xxx kort då ? eftersom MLAA verkar ju suga ganska mycket för 5xxx korten tycker bara det blir grumligt på bilden hur jag än gör

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jexmark:

Ligger fixar för 6870 6 månader bak i tiden? Hej troll!

Nämnde han 6xxx-serien? Nej. Detta är knappast första gången AMD släpper hotfixar på sina drivrutiner. Det har pågått ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Nämnde han 6xxx-serien? Nej. Detta är knappast första gången AMD släpper hotfixar på sina drivrutiner. Det har pågått ett bra tag.

Men fixarna är för 6xxx-serien så hans klagomål är ju irrelevanta... Sedan ska man ha i åtanke att AMD släpper hotfixar eftersom deras officiella månatliga versioner kräver WHQL-certifiering, vilket är en lång process som inte kan upprepas tre fyra gånger per månad.

Permalänk
Avstängd

Fyra hotfixes redan... Hur många slutar det med ? Skulle väl gissa på cirka 7-8 st.
Men men, man måste ju se det från den ljusa sidan... AMDs programmerare som jobbar med drivrutinerna måste varit billiga att anställa. Troligtvis de som kuggade tentorna som fick jobb hos dem.

Visa signatur

[Asus Rampage II Gene /w NB Mod Noctua NC-U6] [Intel Core i7 920 @ 4.0GHz] [Gigabyte Geforce GTX 480 @ Stock] [Corsair Dominator GT 1600MHz 3x3GB - 7-7-7-20] [Corsair HX620W] [Antec Mini P180 Black]

Permalänk
Skrivet av Lambi:

Vad är den rosa buggen/det rosa temat?

MVH

med 10.10 så fick en del gråa färger en mer rosa aktig ton än vad de skulle vara.. går 'ful lösa' genom att bara ta en factory resett på sina inställningar till grafikkortet.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Fyra hotfixes redan... Hur många slutar det med ? Skulle väl gissa på cirka 7-8 st.
Men men, man måste ju se det från den ljusa sidan... AMDs programmerare som jobbar med drivrutinerna måste varit billiga att anställa. Troligtvis de som kuggade tentorna som fick jobb hos dem.

Det är mer sannolikt att ledningen inte lyssnar när utvecklingsavdelningen säger att det behövs mer tid för att testa allt, och tvingar ut en release ändå.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Finns det något sätt att fixa så att MLAA inte fuckar med text i spel?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Skrivet av Darkst@r:

Finns det något sätt att fixa så att MLAA inte fuckar med text i spel?

vilket kort har du ? då datorn du har i sign är ett nVidia kort xD så då funkar inte MLAA vad jag vet iaf

sitter på ett 5870 atm och kör man med MLAA så verkar det som att man bara får ut 2x MLAA så kanske 1 av anledningar att det är rätt buggit med 5xxx serien vet inte hur det är för dom som köpt 68xx korten ser dock ingen större skillnad i prestanda bara skillnad att MSAA > MLAA för mitt 5870 iaf i dagsläget ifall inte någon fix kommer till dessa kort med

Skrivet av Kroolz:

Fyra hotfixes redan... Hur många slutar det med ? Skulle väl gissa på cirka 7-8 st.
Men men, man måste ju se det från den ljusa sidan... AMDs programmerare som jobbar med drivrutinerna måste varit billiga att anställa. Troligtvis de som kuggade tentorna som fick jobb hos dem.

inte oväntad kommentar från en nVidia Fanboy ...

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nothingtoxic:

vilket kort har du ? då datorn du har i sign är ett nVidia kort xD så då funkar inte MLAA vad jag vet iaf

sitter på ett 5870 atm och kör man med MLAA så verkar det som att man bara får ut 2x MLAA så kanske 1 av anledningar att det är rätt buggit med 5xxx serien vet inte hur det är för dom som köpt 68xx korten ser dock ingen större skillnad i prestanda bara skillnad att MSAA > MLAA för mitt 5870 iaf i dagsläget ifall inte någon fix kommer till dessa kort med

inte oväntad kommentar från en nVidia Fanboy ...

Jag tyckte det var lite kul iaf. Kul hur folk hänger upp sig på "fanboy-konceptet" fortfarande. Gör nVidia bort sig, kommer AMD-anhängarna fram och tvärtom. Bottom line is; varför släpper AMD drivrutiner som de verkar veta behöver hotifxar? Nu har dom ju släppt fyra hotfixar på knappt nån tid alls?

Pinsamt, faktiskt.

Permalänk
Medlem

Ska det vara så satans svårt att göra drivrutiner till vista med eller?

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jexmark:

Ligger fixar för 6870 6 månader bak i tiden? Hej troll!

Hej kära troll.

Det jag med mitt inlägg menade var att det dröjer många, många månader för vissa problem att bli korrigerade. Exempelvis laddtider i BF: BC2, där fick man minsann vänta. Uppblåst muspekare-issue har väl inte blivit åtgärdat än vad jag vet. Det som det läggs tid på är, som jag menar det, att hotfixa saker och ting, och med saker och ting är det till 95% endast den senaste generationens grafikkort som berörs.

Beskyll mig inte för att vara ett nVidia fanboy för det är jag inte. Har ett 4870x2 som får lov att tuffa ett tag till. Det är dock synd att det läggs en sådan ofantlig energi på att tweaka drivrutiner för att pressa upp fps'en ett fåtal procent på, som sagt, den senaste generationens grafikkort och i all hast så uppstår en rad problem med andra, oväntade funktioner som leder till krascher, skumma klockfrekvenser och fan och hans moster. Då måste ännu mer tid läggas till att lösa dessa nya problem, och ja... Där har vi den onda cirkeln.

Slipper man bli beskylld för troll och fanboi denna gång måntro? Jag bara reflekterar över läget, inte direkt att jag gör personangrepp som man skulle kunna tro -.-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kroolz:

Fyra hotfixes redan... Hur många slutar det med ? Skulle väl gissa på cirka 7-8 st.
Men men, man måste ju se det från den ljusa sidan... AMDs programmerare som jobbar med drivrutinerna måste varit billiga att anställa. Troligtvis de som kuggade tentorna som fick jobb hos dem.

Hellre att de gör hotfixes till nya grafikkort än att man köper ett i butik som har en beta-drivrutin på DVD-skivan som följer med och INGEN officiell drivrutin att ladda ner. Jag snackar om båda tillverkarna här.

(Och om vi skall snacka om andra än ATI och Nvidia, holy fuck, hälften av alla integrerade grafiklösningar som inte är Intel, Nvidia eller ATI har väl typ ALDRIG fungerande drivrutiner.)

Visa signatur

/ Per