Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oskarwernersson:

Multiman du vet att både 580 och 480 använder Fermi teknologin så någon ny generation är det inte. Bara ett förfinat prestandakort i samma serie. Dessutom ligger Inet 700 kr billigare (om man ser till ställen man vågar köpa ifrån) än annars lägsta 480'n.

Finns en seriös butik som har ännu lägre pris på det kortet, men även där är det ju inte i lager osv så det visar sig väl först när det kommer vad priset landar på.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Inet
Skrivet av Dakkie:

Skickar mina varmaste hälsningar till Andreas H på Inet. Grymm supportsnubbe och altid trevlig och glad att prata med

Andreas hälsar tillbaka!

Skrivet av KKay:

Jaha okej Men har ni möjlighet att ta in någon version av det chassit då? Såg att ni inte har någon alls.

Skrivet av aluminium:

Kan ni ta in "standardmodellen" då, FT02B-W? Jag är nämligen också intresserad Alltså den svarta modellen med fönster. Tack på förhand

Jajamensan!

Silverstone Fortress FT02B-W Window - Inet.se

Varianten utan fönster kommer upp under dagen!

Skrivet av Lättförvirrad:

Hejsan Inet!

Det verkar som mitt Powercolor 5850PCS+ har lämnat in handduken. Det är inte överklockat men beter sig precis likadant som för denna kille: Ati Radeon 5850 in-game issues - Overclock.net - Overclocking.net

Jag köpte ju en Inet-dator så jag fick ingen låda med till grafikkortet, vad blir bäst att skicka det i?

Och kan jag lägga pengar i mellanskillnad för att få ett nytt kort av annan modell?

Slå oss en signal eller skicka ett maill till service@inet.se med kvittouppgifter etc. så tar vi en titt!

Skrivet av Germania:

Ville bara tacka för en återigen snabb leverans och bra telefonsupport. Tyvärr var pingvinstången mintlakrits annars är jag helt nöjd

Tack för det goda omdömet. Just nu har vi endast lakritssmak, men fler sorter är på väg till oss!

Skrivet av oskarwernersson:

Erat Leadtek Geforce 480 ligger nu på 3000 kr. Är det en produkt ni får in så man kan med gott samvete beställa eller har det skett något misstag? Leadtek GeForce GTX 480 1536MB - Inet.se

Skrivet av MultiMan:

GTX580 är på väg in, så 3000 är väl inte så extremt konstigt på en utgående produkt som inte tillverkas längre (enligt vad jag läst)?

Jag skulle dock inte räkna med att få något eftersom varken Inet eller deras leverantör har något. Men beställa går ju alltid, om man vill ha gårdagens teknik.

Helt rätt, priset är ett kampanjpris. Dock har vi under morgonen valt att plocka ner kortet från vår hemsida i vänta på nya grafikkort från Nvidia som släpps väldigt, väldigt snart...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tack Inet
Blir nog att köpa Silverstone FT02B-W i julklapp till mig själv.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Tack Inet
Blir nog att köpa Silverstone FT02B-W i julklapp till mig själv.

Äsch.. jag borde ju frågat här också för ett par månader sedan. Hittade ingen i SWE som hade det på lager till ett vettigt pris. 2190 hade jag köpt det direkt för. Är grymt nöjd med chassit kan jag säga

Visa signatur

Asus Rampage III Gene | i7 950 | 3x2Gb Dominator | Gigabyte HD5870 | 5040x1050 | AX750 | Silverstone FT02BW

Permalänk
Medlem
Skrivet av NikonJunkie:

Äsch.. jag borde ju frågat här också för ett par månader sedan. Hittade ingen i SWE som hade det på lager till ett vettigt pris. 2190 hade jag köpt det direkt för. Är grymt nöjd med chassit kan jag säga

Trevligt!
Då kan jag ju passa på att fråga dig, går det att smälla dit tre 120mm fläktar i botten istället för dom som sitter i?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Trevligt!
Då kan jag ju passa på att fråga dig, går det att smälla dit tre 120mm fläktar i botten istället för dom som sitter i?

Varför ska du byta ut dom stora tysta 180mm fläktarna mot mindre 120mm fläktar?

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Hemlis lol

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Testa igen (sitter i en buss 16mil ovanför polcirkeln med edge. . ) kolla silverstone website för manualen. Står där hur man byter till mindre fläktar för vattenkylning..

Visa signatur

Asus Rampage III Gene | i7 950 | 3x2Gb Dominator | Gigabyte HD5870 | 5040x1050 | AX750 | Silverstone FT02BW

Permalänk
Medlem

Tack Inet! Tror också jag får ett FT02 i julklapp!
Någon aning om dessa har "Air Penetrator"-fläktar? Enligt caseking så ska tydligen revision 1.4 skeppas med AP-fläktar. Vet ni något om det?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Enskilda ärenden hänvisas till kundtjänst och tas inte i den här tråden. Var vänlig respektera detta.

Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in EVGA GtX 580?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crafting:

Kommer ni ta in EVGA GtX 580?

Har för mig att Inet inte tar in EVGA produkter.

Permalänk
Medlem

Såg att ni uppdaterat er Überkill-dator. Varför tar ni inte ett moderkort med USB 3.0 när t.o.m. chassit har stöd för det? Dessutom är nätagget ganska åldrat även om det är bra. Den nya AX-serien skulle ju göra susen där.
Mina 5 öre... :happy:

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nembo:

Har för mig att Inet inte tar in EVGA produkter.

Vet du varför?

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Vi gjorde ett försök med EVGA för ett tag sen. Tyvärr var EVGA dåliga på att leverera kort och försäljningen var obefintlig så vi lade ner det.

EVGA har lovat att nysatsa på Sverige och om rätt upplägg med tillgång och priser erbjuds är det inte omöjligt att ni kommer se EVGA hos Inet i framtiden.

Mvh / Inet

Skrivet av Crafting:

Vet du varför?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Hej, hur går det med att få in Zalman VF3000F kylaren i ert sortiment?
(::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::)

Permalänk

2 Beställningar utan godis:( skickar de fortfarande med godis ?

Såg att ni tog in dessa igen :
Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 - Inet.se

Passade på att lägga en beställning håller tummarna för godiset

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av OnlyCasanova:

2 Beställningar utan godis:( skickar de fortfarande med godis ?

Såg att ni tog in dessa igen :
Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 - Inet.se

Passade på att lägga en beställning håller tummarna för godiset

Ja det verkar de inte ha slutat med, dyker upp någon post titt som tätt som tackar för godiset de fick med, senast för någon dag sedan.

Man kanske skulle börja sälja godis på postorder, det verkar ju vara hög efterfrågan ^^

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag försöker att beställa från eran sida just nu, men av någon anledning går det inte att komma förbi "leveransuppgifter" sidan, den bara flashar till när man försöker att komma vidare.

Permalänk
Medlem

Kommer ni börja sälja grafikkort från Asus, ja menar ni säljer ju moderkort från dem?

Permalänk
Medlem

Ni kan inte fixa fler bilder på detta grafikkortet? XFX Radeon HD6870 BE 1GB - Inet.se

Så man har en aning om hur det ser ut, hittar inte ett knyst om det kortet någon annanstans. Sedan undrar jag om det finns de någon chans ut över att vanliga XFX 6870 kortet sjunker under 2100 kr. På komplett är det nästan 200 kr billigare.

Ni har inget officiellt datum för rampage III formula än? Kommer det sjunka till 2649 som det låg på innan?

Permalänk
Inet
Skrivet av aluminium:

Tack Inet! Tror också jag får ett FT02 i julklapp!
Någon aning om dessa har "Air Penetrator"-fläktar? Enligt caseking så ska tydligen revision 1.4 skeppas med AP-fläktar. Vet ni något om det?

Frågan är vidarebefordrad till inköpsavdelningen, återkommer!

Skrivet av Piece of Cake:

Såg att ni uppdaterat er Überkill-dator. Varför tar ni inte ett moderkort med USB 3.0 när t.o.m. chassit har stöd för det? Dessutom är nätagget ganska åldrat även om det är bra. Den nya AX-serien skulle ju göra susen där.
Mina 5 öre... :happy:

När det gäller nätaggregat anser vi att CMPSU-1000HXEU ger bäst prestanda för pengarna. Även om det är en Überkill är tanken att det ska vara en välbalanserad dator där priset inte sticker iväg allt för mycket.

Angående moderkortsvalet beror detta på att vi till en början valt att köra med ett kort som Nvidia testat grundligt ihop med GTX580. Men visst finns det chans att vi i framtiden byter moderkort till ett med USB 3.0 när GTX580 i SLI-konfigurartion hårdtestats på fler kort!

Skrivet av Johen:

Hej, hur går det med att få in Zalman VF3000F kylaren i ert sortiment?
(::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::)

Vidarebefordrat till vår inköpsavdelning, gissningsvis är den på väg och bör dyka upp på hemsidan under veckan!

Skrivet av Mr_matty:

Hej,
Jag försöker att beställa från eran sida just nu, men av någon anledning går det inte att komma förbi "leveransuppgifter" sidan, den bara flashar till när man försöker att komma vidare.

Vi körde en mindre uppdatering under gårdagen och köpprocessen var en del av detta. Det vore toppen om du kan dra iväg ett mail till web@inet.se med uppgifter om webbläsare (gärna vilken version) samt en skärmdump när det inträffar.

Skrivet av Megacrash:

Kommer ni börja sälja grafikkort från Asus, ja menar ni säljer ju moderkort från dem?

Vi jobbar på att få in grafikkort från Asus i sortimentet, men jag har tyvärr inget datum när det kommer att ske.

Skrivet av mapo:

Ni kan inte fixa fler bilder på detta grafikkortet? XFX Radeon HD6870 BE 1GB - Inet.se

Så man har en aning om hur det ser ut, hittar inte ett knyst om det kortet någon annanstans. Sedan undrar jag om det finns de någon chans ut över att vanliga XFX 6870 kortet sjunker under 2100 kr. På komplett är det nästan 200 kr billigare.

Ni har inget officiellt datum för rampage III formula än? Kommer det sjunka till 2649 som det låg på innan?

Bättre/fler bilder ligger uppe nu!

När det gäller priset på vanliga XFX6870 gissar jag att det snarare kommer vandra upp i pris än ner då Komplett för tillfället kör en kampanj (de har dock ej i lager). Prismässigt ligger vi 100:- dyrare än Komplett (utan att köra kampanj). Vill även passa på och nämna att vi är de enda med XFX 6870 Black Edition i lager!

Angående Asus Rampage III Formula är det svårt att sia om vad priset kommer att landa på i framtiden. Om Asus sänker priset sänker vi priset, om Asus höjer priset höjer vi priset.

Vi beräknar ca en vecka leveranstid för moderkortet, dock är det läge att putta in en order om du ska få tag på ett kort när leverans väl kommer.

Mvh / Inet

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer det dyka upp några nya uppgraderingspaket eller har ni lagt ned på det planet?

Har fått lite svar tidigare angående det i7 930-paketet som snart är slut, men tänkte lite mer på i5-paketet som varit borta sedan länge.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kommer det dyka upp några nya uppgraderingspaket eller har ni lagt ned på det planet?

Har fått lite svar tidigare angående det i7 930-paketet som snart är slut, men tänkte lite mer på i5-paketet som varit borta sedan länge.

Det är jag också intresserad av..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Inet
Skrivet av TheDaemon:

Skrivet av Matwik:

Det är jag också intresserad av..

Absolut, kommer upp under veckan!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Får inte filtreringen att fungera på er sidan sedan typ igår. Absolut ingenting händer

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Gillar hur eran nya varukorg funerar, riktigt trevligt!
Men om man följer länken till erat fraktfritt erbjudande får man upp det i en annan flik, och då även en egen/ny varukorg, så hittar inget sätt att kunna "köpa" med erbjudandet till sina andra grejer längre, någon som vet?

edit: felstavningar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zuty:

Gillar hur eran nya varukorg funerar, riktigt trevligt!
Men om man följer länken till erat fraktfritt erbjudande får man upp det i en annan flik, och då även en egen/ny varukorg, så hittar inget sätt att kunna "köpa" med erbjudandet till sina andra grejer längre, någon som vet?

edit: felstavningar

Fattar inte exakt vad du menar, men mata in urlen till Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se direkt i fönstret du har inet uppe i, sessionen avslutas inte

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

hahaha, hade jag inte en tanke på, fungerade givetvis. Tack
dock är det ju lite surt att man inte kan använda länken direkt. :/

Permalänk
Medlem

Gillar er uppdaterade varukorg, riktigt bra.

Kommer ni sälja hela AMD X6-spektrumet? Dvs från 1035 till 1100?