Permalänk
Medlem

Snygg burk och goda specs , grattis i efterskott

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Allt på standard inställningar samt allt utan oc bara för referens som jag skrivit innan räcker ju att peta lite på I7an samt stänga av phys-x så springer vi ju troligtvis förbi 25k Men var som sagt bara tänkt som referens för att visa vart utgångsläget är. Visst finns det rätt ok 18" Saabfälgar

jag gillar personer som dig som inte låter andra komma under skinnet på en
Fint bygge iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gipsyboy:

Snygg burk och goda specs , grattis i efterskott

Skrivet av matlo:

jag gillar personer som dig som inte låter andra komma under skinnet på en
Fint bygge iaf.

Tackar

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Riktigt najs bygge MichaSWE!
Jag läste igenom hela "byggloggen" med nöje och måste säga att den knappt kunde varit bättre. Man fick god översikt i början av hela riggen när du gick igenom varje del var för sig. Du hade många bilder tillsammans med text och motivation vilket ger läsaren en mycket bättre och roligare lässtund!
Dessutom gillar jag att du kan ta emot mycket otrevlig kritik och ändå håller ditt humör uppe och tar emot det med skämtsamma svar!
Tycker det är lite onödigt/töntigt att man irriterar sig på att det står AMD på chassit fast man har Intel, spelar roll? nej...
Tack för en rolig lässtund och hälsa födelsedagsbarnet!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi men lite fail på att det står AMD på den^^ Annars mycket snyggt och bra val av viss hårdvara

Visa signatur

Intel i5 8600K, 32GB G.Skill Trident Z, GIGABYTE Z370 AORUS Gaming7. 2x Gigabyte GeForce GTX 970 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vikham:

Riktigt najs bygge MichaSWE!
Jag läste igenom hela "byggloggen" med nöje och måste säga att den knappt kunde varit bättre. Man fick god översikt i början av hela riggen när du gick igenom varje del var för sig. Du hade många bilder tillsammans med text och motivation vilket ger läsaren en mycket bättre och roligare lässtund!
Dessutom gillar jag att du kan ta emot mycket otrevlig kritik och ändå håller ditt humör uppe och tar emot det med skämtsamma svar!
Tycker det är lite onödigt/töntigt att man irriterar sig på att det står AMD på chassit fast man har Intel, spelar roll? nej...
Tack för en rolig lässtund och hälsa födelsedagsbarnet!

Tack, i will Det var så jag tänkte när jag la upp det hela.

Skrivet av jokkern:

Snyggt chassi men lite fail på att det står AMD på den^^ Annars mycket snyggt och bra val av viss hårdvara

tack

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Du får gärna ge mig en studentpresent ;D

Skämt åsido, väldigt nice bygge. Välvalda komponenter, och AMD-loggan kan man nog leva med.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk

Det var ett riktigt snyggt chassi och riktigt snygga delar du valt (minnena och moderkortet passar ju utmärkt till ett rött chassi med fönster!)

En sak jag hängde upp mig på bara, att du köpte ett GTX 470-kort till en 17000kr-dator. Om jag skulle köpa ett GTX 470 till min dator så skulle den prestera lika bra (i spel) som den du byggde, och då skulle min dator bara kosta runt 10000kr :S

Annars måste jag säga att delarna var grymt bra valda, och det är bara att sätta in ett till GTX470 om det skulle vara så

Permalänk
Medlem

Du får 5p för att du vågade lägga upp detta på Sweclockers

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sovereign:

Du får gärna ge mig en studentpresent ;D

Skämt åsido, väldigt nice bygge. Välvalda komponenter, och AMD-loggan kan man nog leva med.

Tackar, ja vem vet

Skrivet av m1n1h0p:

Det var ett riktigt snyggt chassi och riktigt snygga delar du valt (minnena och moderkortet passar ju utmärkt till ett rött chassi med fönster!)

En sak jag hängde upp mig på bara, att du köpte ett GTX 470-kort till en 17000kr-dator. Om jag skulle köpa ett GTX 470 till min dator så skulle den prestera lika bra (i spel) som den du byggde, och då skulle min dator bara kosta runt 10000kr :S

Annars måste jag säga att delarna var grymt bra valda, och det är bara att sätta in ett till GTX470 om det skulle vara så

Tack Jo hade det varit en ren gamingburk med mest bang for the buck just nu så hade jag valt annorlunda.

Som ren gamingburk skulle jag kört:

Am3 mobo med 2x16pci-e drygt 1000kr
Amd 965BE ca 1400kr
Minne något prisvärt 4gb kitt 1600Mhz runt 700kr
Grafik 2st GTX460 1gb runt 3500kr
Nätagg kvalitetsagg runt 700W ca 800kr
Chassi kvalitets chassi ATX runt 900kr
DVD-RW ca 200kr
Hd lämplig vettig sata 500gb runt 350kr
OS 1000Kr

Totalt under 10K så visst funkar det Men då är som sagt fokuset enbart ren gaming, just nu. Inte hur snabbt systemet är överlagg, trolig plattforms livslängt, nya gränssnitt, andra användningsområden osv osv

Skrivet av pecill:

Du får 5p för att du vågade lägga upp detta på Sweclockers

Thx, Who dares wins

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

nice bygge! Skit tufft skal ju Och Grattis på 18års dagen! Ut och sup nu

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

Snyggt bygge, creds till Ts som inte verkar kunna gå att irritera oavsett hur många gånger han får samma kritik

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av freddechr:

nice bygge! Skit tufft skal ju Och Grattis på 18års dagen! Ut och sup nu

Tack tack

Skrivet av 427_Cobra_Jet:

Snyggt bygge, creds till Ts som inte verkar kunna gå att irritera oavsett hur många gånger han får samma kritik

thx, hehe got 2 keep it cool

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge, sedan får du såklart bonuspoäng för att du själv har samma chassi som jag själv, Lian Li B25. Första gången som jag sett någon annan med det chassit.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem

Du skrev att man måste ha bra kylning för grafikkortet, tror du ett NZXT Phantom med originalfläktar klarar att hålla nog svalt? Vad jag har läst och uppfattat så är det ett väldigt svalt chassi som håller bra temperaturer

Väldigt snyggt bygge förresten, hur presterar den för övrigt?? håller själv på med datorbygge som kommer sitta i Phantom chassit

Visa signatur

Samsung S23A700D 23" 3D / NZXT Phantom / AMD Phenom II X6 1055T / Corsair 4gb DDR3 1600 MHz / Gigabyte GA-870A UD3 / Gigabyte GeForce GTX 470 SOC / Thermaltake Toughpower 1000W / 2 tb Seagate HDD / 80 gb Intel SSD / Razer Lycosa / Razer Lachesis / Creative Megaworks THX 550

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marquuuz:

Du skrev att man måste ha bra kylning för grafikkortet, tror du ett NZXT Phantom med originalfläktar klarar att hålla nog svalt? Vad jag har läst och uppfattat så är det ett väldigt svalt chassi som håller bra temperaturer

Väldigt snyggt bygge förresten, hur presterar den för övrigt?? håller själv på med datorbygge som kommer sitta i Phantom chassit

Det beror ju på vad man menar med nog svalt, funkar gör det säkert. Men jag skulle inte köra det kortet med bara original fläktarna. Om jag skulle byggt med det kortet i Nzxt lådan skulle jag kört följande fläktar 140mm front 120mm bak och 2 st 200mm top. Sidofläktarna hade jag tagit bort helt, dem rör bara till luftflödet ännu mer när du inte har grafik som blåser direkt ut. Luftflödet hade fått bli klassiskt:
Kall luft fram/lågt insug
Varm luft bak/högt utblås

Tack, datorn prestera awesome nu är det ju inte jag som har den men killen som har den är riktigt nöjd på alla plan:)

Btw lite headsup gällande nzxt dem har gjort en del ok chassin men även en del där kvaliteten varit lite halvdan framför allt på små detaljer som tex plastdetaljer, gångjärn etc, bara så du vet

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming