Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Skrivet av Volvopower:

*Också väldigt intresserad av att höra samma fråga besvaras*

Spekulationer från min sida kan du få, för tillfället så finns det inget mobilt grafikkort som presterar lika bra som 5870m/460m i den prisklassen.

470m är avsevärt dyrare om jag inte minns fel och AMDs nya mobila grafikkort dyker nog inte upp än på ett bra tag. Slutet av första kvartalet 2011?

Så nej, inget nytt de närmsta 4 månaderna kan jag tänka mig.

Mvh

Visa signatur

Sandlådan 1.0 // CM 690 2 Advanced // Evga P55 FTW // i5 760 2.8 // Gigabyte 470 SOC // Corsair 4Gb 1600 // Samsung SpinPoint 1TB // Corsair 750HX

Permalänk
Skrivet av Volvopower:

*Också väldigt intresserad av att höra samma fråga besvaras*

Aha, ok!=)

Permalänk
Skrivet av flying_taz:

Spekulationer från min sida kan du få, för tillfället så finns det inget mobilt grafikkort som presterar lika bra som 5870m/460m i den prisklassen.

470m är avsevärt dyrare om jag inte minns fel och AMDs nya mobila grafikkort dyker nog inte upp än på ett bra tag. Slutet av första kvartalet 2011?

Mvh

Ok, det låter ju bra. Då kanske man kan slappna av och beställa en lagom till jul då. Annars kunde jag tänka mig att betala mer för en kraftigare modell.

Permalänk
Skrivet av flying_taz:

Mvh

Låter fint. Blir nog till att beställa JW:n, även om dem flesta klagar på att den är sämre än JH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvopower:

Låter fint. Blir nog till att beställa JW:n, även om dem flesta klagar på att den är sämre än JH.

Hur menar du sämre? Jag har hört tvärt om. Jag har en JW och har inga problem alls.

Permalänk

Av de recensioner jag läst, har folk, inkl skaparna av recensionerna sagt att "5870 är mer rå prestanda, välj 460M om du vill ha PhysX och CUDA" (Orkar inte leta länkar atm, bare with me). Detta trots att JW ska prestera bättre på pappret, vilket jag hoppas stämmer

Hur ser det ut med kommande drivers, det ska ju tydligen krydda prestandan lite, någon som tror något? ^^

Permalänk
Medlem

Jag har googlat och sökt, antingen är jag dålig på det eller så har jag oflyt =/

Vad heter drivrutinen till funktion key sammt backlit?

Varken av dem fungerar längre så frågan e ifall jag inte lyckats rensa bort det med...

Permalänk

Har lyckats beställa min G73JW nu. Bara OnOff som har kvar den (20+ i lager) och till samma pris som Inet!
Ni som vill ha den lär slå till nu, har hört att distributörerna inte skickar ut nya förrän 28:e dec.

Permalänk

Hej!
Jag spelar primärt på min dator och har retat mig något fruktansvärt på att man inte kunnat ladda hem de senaste drivrutinerna från ATI (AMD),det har iofs inte varit ett stort problem förens nyligen då jag fick problem i Medal Of Honor - Tier 1.Jag uppdaterade mitt BIOS till 211 (svettigt) och sedan följde jag instruktionerna i denna tråd : How to Fix Your GSOD Blues
Drog sedan hem senaste ATI (AMD) Mobility drivisararna 10.10 och allt flyter på som bara den.
Tycker att det är förkastligt att göra en "spellaptop" där man inte kan uppdatera drivrutiner själv lutan måste vänta på att Asus tekniker behagar gör ett.

stavar som en blind apa
Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk

Finns även en guide med video.Observera att du bör ha uppdaterat till Bios 211 INNAN du gör detta.
G73 GSOD Vbios Update

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk

Hoppas inte nVidia har samma problem

Edit: Har fått hem min JW nu, mycket fin burk, men tangentbordet hänger inte riktigt med i svängarna.
Någon som vet om man kan uppdatera till senaste drivisarna från nVidia utan problem med Asus-grejerna?

Permalänk

Känner väl spontan att de (Asus) lär ju ha gjort samma sak med nVidia korten men hoppas att de inte har det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

man ska kunna ta drivers direkt från nVidia för G73Jw och G53Jw men de finns risk att program som typ Turbo-knappen funktionen + andra special funktioner relaterade till just den här modellen kan bli inaktiva. Men du kan fortfarande använda datorn utan dem.

Permalänk

Försökte installera senaste drivrutinen från nVidia, fick som svar från installationsprogrammet: Inga kompatibla komponenter hittades. (Jag valde inte fel driver.)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Volvopower:

Försökte installera senaste drivrutinen från nVidia, fick som svar från installationsprogrammet: Inga kompatibla komponenter hittades. (Jag valde inte fel driver.)

ok, märkligt. Förhoppningsvis uppdateras det med BIOS då.

Permalänk

Edit: Av intresse för oss JW-ägare:
WHQL 260.89 and GTX 460m problem - NVIDIA Forums - Page 2

Permalänk
Medlem

Är det någon här som spelat black ops på g73:an? Jag får väldigt långa väntetider när det byter map så kommer jag in 2 min efter alla andra
Behöver jag uppdatera drivrutiner eller har jag fel settnings. Isåfall vad har ni för settnings?

Visa signatur

350D, Gene VI, 4670k, Evo 212, R9 280X DCII, Vengence 16GB, Be-Quiet 630W

G73JH

Permalänk

Tjenare har en G73JW som hänger sig lite då och då och det är bara omstart som gäller och har fått 1 bluscreen vid dessa tillfällen har jag bara surfat när dessa problem uppstår. tips och råd imot dessa problem.

Permalänk
Medlem

Varför är det egentligen så stor skillnad på G73JW här i Sverige och modellerna som säljs i t ex USA? I USA kommer A1 med 8 Gb RAM, dubbla hårddiskar och Blu-ray. Men modellen för 15 000 kr i Sverige har bara en hårddisk, 6 Gb RAM och saknar Blu-ray.

Hur kommer sig detta egentligen?

Permalänk
Skrivet av andchi:

Varför är det egentligen så stor skillnad på G73JW här i Sverige och modellerna som säljs i t ex USA? I USA kommer A1 med 8 Gb RAM, dubbla hårddiskar och Blu-ray. Men modellen för 15 000 kr i Sverige har bara en hårddisk, 6 Gb RAM och saknar Blu-ray.

Hur kommer sig detta egentligen?

Omvärlden är alltid underlägsen USA, där behöver du bara ge 9,8k för en G73JW t.ex., och då får du allt det där extra.

Edit: Efter några dagar har även problemen börjat för mig, Överklock/lyse/bildinställningar-knapparna funkar ej.

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt själv på min ASUS G73JW-TZ130V från onoff som ska komma på onsdag!

Men som jag förstår rätt så får man inte med någon väska? Isf, någon som har några tips på någon som passar bra med storleken osv? Behöver en då jag reser mkt!

Mvh

Permalänk

Ingen väska med, men tänk på att laptopen är större än 17", även om det är en 17":are. Utblåsen på baksidan är väl en inch extra ungefär.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Volvopower:

Ingen väska med, men tänk på att laptopen är större än 17", även om det är en 17":are. Utblåsen på baksidan är väl en inch extra ungefär.

fast i princip alla vanliga 17" väskor passar. men den väger ju lite extra så en 17" notebook ryggsäck kan vara att rekommendera.

Permalänk
Medlem

Någon som har gett sig på att överlock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av i7.Asus:

Någon som har gett sig på att överlock?

Hej. Har du fått datorn nu?

Har tittat rundor på alla möjliga sidor och G73JW verkar bli ännu mer försenad! OnOff verkar vara den enda butiken som har den inne. Vet någon vad detta beror på?

Permalänk

andchi, beställde också från OnOff, bra pris, bra leveranstid, så jag klagar inte Datorn visade sig vara från Gandalf, och jag antar att OnOff köpte upp deras lager. Smart drag!

Angående överklock så jag har provat skruva lite på grafiken, funkar otroligt bra! Kylningen är _Grym_, och jag kör med 700/1400/1300 24/7 och maxar 67c. (Orkar inte hitta maxgränsen, det var nämligen så mitt förra grafikkort fick en alldeles för tidig grav)

CPU-överklock är rena rama grekiskan för mig. Det lämnar jag åt proffsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Volvopower:

andchi, beställde också från OnOff, bra pris, bra leveranstid, så jag klagar inte Datorn visade sig vara från Gandalf, och jag antar att OnOff köpte upp deras lager. Smart drag!

Angående överklock så jag har provat skruva lite på grafiken, funkar otroligt bra! Kylningen är _Grym_, och jag kör med 700/1400/1300 24/7 och maxar 67c. (Orkar inte hitta maxgränsen, det var nämligen så mitt förra grafikkort fick en alldeles för tidig grav)

Okej! Låter grymt. Har du kört Windows Experience Index med klockat grafikkort? Vore kul att se vad du har för resultat!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Volvopower:

Gandalf levererar våra datorer för Onoff så de är inte så konstigt
grymt att du gillar den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Gandalf levererar våra datorer för Onoff så de är inte så konstigt
grymt att du gillar den!

Nu när du är här! Vet du varför det blir så stora förseningar med JW? Både Komplett, iNet och Webhallen har skjutit fram leveransen till slutet av december.

Sen undrar jag hur det är med Asus egna försäkring/garanti. Har läst att man får en två års garanti från Asus. Stämmer det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Har ett sjukt stört problem...Processorn ligger på 100% vet icke vad som är felet och det laggar även i spel.. vad kan detta vara?