Permalänk
Medlem

Tjena igen! jag är skitledsen för att jag inte har lagt ner mer tid på att uppdatera här. Men det kommer! har haft riktigt mycket i skolan och har inte haft så mycket energi över för swec :(, men nu på torsdag så befrias jag från plugget och denna gång lovar jag bilder! samt lite bilder på min dator jag håller på med. fick lite kli i fingrarna efter ha sett så många fina projekt så gjorde om mitt FD R2 lite... aja! kommer på torsdag, tack för ert förstående

Permalänk
Medlem

Händer fortfarande inget här inne?

Permalänk
Skrivet av RasmusB:

Händer fortfarande inget här inne?

Undrar det också.
Inkräktar skolan för mycket på fritiden eller?

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom tråden än själv men av bilderna dömt så kommer det nog bli kanon! Tummen Upp!

Visa signatur

Overclocking FTW!

Permalänk
Medlem

Tänkte på rören där, på vissa ställen har jag sett att istället för att försöka dölja fula rör så målar vissa dem i skrikande färger, kan bli ganska snyggt. Typ knallrött, eller någon annan stark färg som passar med övriga rummet.

Har ni förresten kollat radonnivån i kåken? Kan vara väldigt stor skillnad mellan källare och bottenplan.

Permalänk

update ?

Härligt jobbat btw

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk

Har haft den här tråden som bokmärke i min webläsare i en evighet nu i hopp om att få se fler bilder på bygget!

Kommer de snart eller?!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Tjena Grabbar!, Ledsen för en Lång tids AFKande, har vart av olika skäl, till exempel har min dator varit väldigt skum på sistonde så det har tagit imot att vara framför den. Sen har det eviga plugget dödat mig.. så har inte haft så mycket lust att sätta mig ner och "jobba" utan hellre sätta på en film. Men mycket har hänt! Är alldeles för mycket för att skriva i en post men rummet är nästan färdigt. Har nationellt prov nu på Tisdag och efter det så lovar jag bilder. Kan ge er en liten peak på vilken utrustning som kommer inhandlas i jul

XTZ Class A-100 D3 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Stereoförstärkare

Och

XTZ 99 W12.16 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Subbasar

Så tungt ljud blir det iallafall!

Återkommer Nästa vecka! Tack för ert stöd

Permalänk
Medlem

Skriver i den för den ska få lite liv

Verkar vara ett sjyst chassi och högtalaren ser jag inget fel på.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut det du gjort än så länge

Jag vill lyfta ett varningens finger om dina elinstallationer. Såg en bild där du dragit kabel genom reglarna som du ska ha bakom ett plank. För visso är det fullt godkänt att dra lösa kablar inne i en vägg, men då ska det finnas spikskydd i reglar och dragavlastning i dosor. Det är dock inte att rekommendera att göra på detta vis utan helt klart bättre att lägga vp-rör eller flex-slang och sätta upp vanliga a-doser om plats finnes (a-dosa kräver 45mm regel).
Vill inte vara bror duktig eller liknande utan bara säga detta i all välmening. Har ju med försäkringar och liknande att göra och inte minst personsäkerheten.

Detta skrivs bara för ordningens skull: Allt sådant här jobb är behörighetskrävande och får endast utföras av behörig elektriker.

När jag läst igenom vad jag själv skrev inser jag att jag låter som en riktigt trist typ =/

Riktigt snygg jobb, ser fram i mot nästa uppdatering.

Visa signatur

Jag skyller alla stavfel och andra grammatiska fel på min dyslexi.

Permalänk
Medlem

När får vi se någon update ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

När får vi se någon update ?

Indeed göra något så här spännande sedan lämna oss att vänta utan information är rent ut sagt sadistiskt!

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

det kommer ju updates efter tisdag sa han ju

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

det kommer ju updates efter tisdag sa han ju

Tisdag? verkligen? Hans senaste medelande skrevs 2010-12-09, 23:38 där han förklarade tisdag "nästa vecka" men fortfarande "innan jul" det är såklart tisdag den 14 december han talar om och att hans sista svar i tråden var 2010-12-09, 23:38 borde gett dig en ledtråd att uppdatering aldrig kom.

Skrivet av Quba:

rummet är nästan färdigt. Har nationellt prov nu på TISDAG och efter det så lovar jag bilder. Kan ge er en liten peak på vilken utrustning som kommer inhandlas i jul
Återkommer Nästa vecka! Tack för ert stöd

Edit: 2010-12-09, 23:38 är även sista gången han var aktiv på forumet. Har något gått och hänt vår käre Quba?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk

Ser skitbra ut hittils. Vi håller på och renoverar ett hus med (Jag fick källarplan ). Undrade bara om du behöver ett 775-kort, har ett XFX 790i Ultra SLI som du kan få köpa om du vill.

Lycka till med bygget

Visa signatur

Skit komputter just nu, ska uppgraderas i sommarn.

Dropbox. Ha alltid dina filer med dig. 2Gb gratis. http://db.tt/pF5PXWu

Permalänk
Medlem

riktigt underbart att se detta! har löst igenom HELA tråden ( för mycket fritid) men blev sjukt inspirerad! fortsätt att uppdatera så ska du se att du kommer får bra liv i tråden igen för detta uppskattas väldigt mycket här!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

*följers*

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Följer med spänning!

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa