Gigabyte ger sex års garanti till svenskar

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte ger sex års garanti till svenskar

Komponenttillverkaren Gigabyte förlänger garantitiden på moderkort med styrkretsar från Intel till sex år, och denna gång gäller erbjudandet även för nordbor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt! Synd att det bara gäller intel dock :/ men men fortfarande anmärkningsvärt!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

tyvm Gigabyte!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Riktigt gött! Kanske blir nåt från dom i framtiden.

Visa signatur

i7 920@3.2GHz + H50 | Asus P6T Deluxe | 6Gb DDR3 | ASUS5870 | Corsair 800D / Corsair HX620

Permalänk

Så bra jobbat Gigabyte!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk

Ännu en andledning att fortsätta köpa produkter från dem!

Permalänk
Medlem

Grymt!

Det höjer gigabyte mycket i mina ögon!

Mycket möjligt att det blir gigabyte nästa gång jag köper nya komponenter.

Det finns dock lite frågetecken kvar, gäller garanti även vid överklockning?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Lite konstigt att det inte står något om UD3 i listan det är ju den vanligaste mainstream modellen. Hoppas den hamnar på listan ochså

Visa signatur

MSI P67A-GD 65 / Intel i5 2500k / Thermalright HR-02 / 8GB 1600 Mhz Corsair Vengeance / Asus GTX 580 Direct CU II / Asus Xonar DX /Corsair F120 / 1 TB samsung F3 / Corsair AX-750 / Antec 1200

Permalänk
Medlem

Detta gillas mycket! Hoppas fler följer med nu, även med andra styrkretsar!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att detta är totalt meningslöst?

Visa signatur

weee!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psalt:

Är det bara jag som tycker att detta är totalt meningslöst?

Elaborera?
För att vi byter moderkort oftare? Jag återanvänder ialafall mina, efter att jag uppgraderat min main dator går alltid delarna som jag bytt ut över till tjejens dator eller servern eller något annat projekt

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

xiexie xD

Inte för att jag har ett GB moderkort idag men vem vet när man införskaffar ett;)

Permalänk
Medlem

Har gigabyte mobo på både min stationära och servern.
Utmärkt service!

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Elaborera?
För att vi byter moderkort oftare? Jag återanvänder ialafall mina, efter att jag uppgraderat min main dator går alltid delarna som jag bytt ut över till tjejens dator eller servern eller något annat projekt

Jag ser som ingen mening med att utföra hjärt och lungräddning på en hög med elektronik som redan tillhör gårdagen. Och skulle du med gott samvete trycka in hårdvara som är 5-6år i din tjejs burk?

Visa signatur

weee!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psalt:

Jag ser som ingen mening med att utföra hjärt och lungräddning på en hög med elektronik som redan tillhör gårdagen. Och skulle du med gott samvete trycka in hårdvara som är 5-6år i din tjejs burk?

Hon har en P4 på 3.0 ghz, hela datorn är faktiskt köpt på dell av mig för ca 7-8 år sedan innan jag blev klokare

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

kunde gälla alla grafikkort 3år bakåt också.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Så vadå, betyder det att även befintliga kunder kan ta del av den förlängda garantin eller gäller det bara nya kunder?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Ännu en andledning att fortsätta köpa produkter från dem!

Exakt min tanke också! För att inte nämna att dom är riktigt bra också, och snyggt det där nya UD7!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psalt:

Jag ser som ingen mening med att utföra hjärt och lungräddning på en hög med elektronik som redan tillhör gårdagen. Och skulle du med gott samvete trycka in hårdvara som är 5-6år i din tjejs burk?

Min dator är en tre år och 3 månader gammal Q6600 med 4GB RAM och ATI 3870, den är lika snabb som en vanlig ny standarddator med core i3 plus att min dator funkar bra för spel, det gör inte en i3 med enbart inbygd grafik. Så min dator kommer säkert fungera mkt bra som surf & kontorsdator i 3 år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nodnox:

Lite konstigt att det inte står något om UD3 i listan det är ju den vanligaste mainstream modellen. Hoppas den hamnar på listan ochså

UD3 är med i listan. Den står under "Garantitid - 3år"

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

Hon har en P4 på 3.0 ghz, hela datorn är faktiskt köpt på dell av mig för ca 7-8 år sedan innan jag blev klokare

P4, maken till ledsen dator Du får får iaf kirra en dual-core i julklapp

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk

Det är väl knappt man har prylarna 6år, men det är troligen rätt bra kvalitet++ på komponenterna
Skönt även att slippa dom "skrikiga asiatiska färgerna"

Permalänk
Hedersmedlem

Najs, nu börjar Gigabyte bli en ännu attraktivare tillverkare gentemot Asus :D.

Permalänk
Medlem

Kan inte se det annat än positivt även om man inte har moderkortet allt för länge och det gäller bara entusiast delarna, markering att dom står för kvalitet om inte annat.

Permalänk
Medlem

Helt underbart fantastiskt! Har en kund som köpte ett Gigabyte GA-890GPA-UD3H som måste tillbaka på RMA. Det här kommer verkligen underlätta för mig genom att jag slipper skicka tillbaka det till min leverantör, som i sin tur ska skicka det vidare till Gigabytes serviceverkstad.

Tummen upp för kortare väntetider!

Permalänk
Medlem

Har kört Gigabyte i många år nu och är jätte nöjd. Det här försämrar givetvis inte saken. Tråkigt att den förlängda garantitiden inte gäller AMD. Hade tänkt invänta bulldozer, men det där P67A-UD7 börjar allt se för lockande ut

Permalänk
Medlem

En nackdel med Gigabyte är att de är sämst på fläktkontroll från BIOS, hoppas det blir bättre på sandy bridge moderkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psalt:

Är det bara jag som tycker att detta är totalt meningslöst?

Meningslöst kanske. Men vilket moderkort tycker du ger mer kvalitetskänsla om du jämför ett moderkort som har 3 års garanti eller ett som har 6 års garanti? Det är nog mest det som saken handlar om.

Jag tror inte Gigabytes moderkort har några större problem med hållbarhet om man jämför mot exempelvis skräckexemplet MSI (i alla fall för mig).

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Småbutikerna lär ju inte vara pigga på att skicka returerna till tyskland i vart fall. ÅF får ju snällt betala frakt till dist/tillverkare själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kRYSSET:

Helt underbart fantastiskt! Har en kund som köpte ett Gigabyte GA-890GPA-UD3H som måste tillbaka på RMA. Det här kommer verkligen underlätta för mig genom att jag slipper skicka tillbaka det till min leverantör, som i sin tur ska skicka det vidare till Gigabytes serviceverkstad.

Tummen upp för kortare väntetider!

Tror att det snarare blir längre väntetider gå gigabyte kommer att ha fullt upp