AMD släpper Mecha Rampage – Nvidia sågar

Permalänk
Sötast

Var rätt roligt.

Jag tänkte "åh suck mer nvidia vs amd skit" men det här var amd skit xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cAWPer:

Jag tror personligen inte att denna video var menad att bli snygg. Det råkar inte vara så att amd inte har tillräckligt med kunskap för att göra kanske världens snyggaste demo utan det som det verkligen verkar handla om i demon är hur fysiken och ljuset beter sig.. Att den inte var snygg kan jag hålla med om, men det är nog inte det som är poängen med demon. Kolla på tex länken som killen ovan mig postade så ser ni att dom även visar det.

Edit: länk här annars. YouTube - AMD Mecha Rampage Demo on Radeon HD 6850 / 6870 Video Cards

"This is a demo that we put together quickly"

Det förklarar ju en del.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

"som bland annat innehåller en futuristisk stadsmiljö med mängder av ögongodis."
Ögongodis? ser ju ut som ett 10 år gammalt spel.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Jag trodde det var nVidia som gödslade igen sådant AMD fan som jag är. Kan dock inte säga att det såg ut som annat än skit. Även om de kanske lyckades visa partikeleffekter så kom det i skymundan på grund av att allt utom roboten såg ut som något taget ur ett lego-spel för 7 år sedan.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

En teknisk demo gör man ju gör att visa upp ny eller förbättrad teknik, det ska imponera på dom som ser den, det misslyckas man ju med här, oavsett om man ska dema någon fysikeffekt. Istället för att slarva ihop något skräp på en vecka så borde man antingen struntat i det eller lagt ner mer tid och omsorg.

Permalänk

ehh .... ja ... dethär var en rätt fail. tyvärr .. blev grymt peppad när jag såg att dom har ett dx11 test för 6xxx serien... men dethär ser ut som ett spel man körde på vodoo 2 korten

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av decee:

Kör amd-kort och tänkte uppgradera till ett nyare amd-kort vid tillfälle, men detta var inget gav mig inspiration till att skaffa ett HD6900-kort. Påminde om diverse spel från typ 7-8 år sen.

Hur på verkar den här tech demot ditt köp av ett 6900 grafikkort? Men du kanske inte ska spela på grafikkortet? Annars kolla på Bad Company 2 eller nått hur grafiken ser ut...

Grafikkorten blir inte sämre för att dom släpper ett kasst tech demo?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av REALIN:

Hur på verkar den här tech demot ditt köp av ett 6900 grafikkort? Men du kanske inte ska spela på grafikkortet? Annars kolla på Bad Company 2 eller nått hur grafiken ser ut...

Grafikkorten blir inte sämre för att dom släpper ett kasst tech demo?

Nej men det lär knappast locka folk och köpa deras kort, hade det varit ett demo man imponerades av så hade det påverkat försäljningen positivt.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

HAHAHA!!!
Nvidia är besvikna?!
"Just tested Mecha Rampage demo and I'm very disappointed. It should be DX11 tech demo, but it looks like DX8/9 with 10 years old physics."

Det låter mycket underligt det där, är nvidia besvikna för att de tycker att amd borde gjort något ännu bättre och farligare till nvidias nackdel?

Skärpning nvidia!

Jag får dock hålla med, tyckte inte det var imponerande. Å andra sidan har jag inte blivit imponerad av vad nvidia har släppt heller.

Klart att han kan vara besviken på att en framstående grafikproduktsutvecklare som ATI langat ut något som ser ut som piss? Även om han jobbar för det andra laget så är det ju konkurrens som främjar oss alla, och om det där är var ATI har att komma med på den fronten så existerar ingen konkurrens just där, vilket kommer resultera i att vi som konsumenter får se produkter som inte är lika bra som de kunde varit

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

Vem det än är som styr AMD nu så jag mycket besviken på denna person!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Tänk till lite... konkurrens brukar få saker att bli bättre, dessutom har företagen respekt mot varandra.

OnT: Jag vet inte hur uppmuntrad jag blev nu när jag tänkt köpa ett kort därifrån, men om det är på en vecka som ngn nämnde får man nöja sig. Det är inte gjort för att spelas utan för att testa vissa funktioner.

I vilket fall, fult som fan!

Det är ju du som inte tänkt till, jag föreslår att du läser mitt inlägg igen.
Konkurrens är bra för oss konsumenter, det vill dock knappast nvidia ha.
Eftersom du inte förstod vad jag menade så förtydligar jag det.
Nvidia skriver alltså att de tycker det är synd att AMD misslyckas, det är likställt med att nvidia ljuger för dig. Nvidia tycker det är grymt bra om konkurrenten gör ett misslyckande eftersom att det framhäver dem och sätter amd i dåliga dager.

Skrivet av Leffe_Sweden:

Klart att han kan vara besviken på att en framstående grafikproduktsutvecklare som ATI langat ut något som ser ut som piss? Även om han jobbar för det andra laget så är det ju konkurrens som främjar oss alla, och om det där är var ATI har att komma med på den fronten så existerar ingen konkurrens just där, vilket kommer resultera i att vi som konsumenter får se produkter som inte är lika bra som de kunde varit

Jag håller inte med om din marknadsanalys.
Om nvidia är mycket bättre än amd så vinner nvidia marknaden och tjänar mer pengar.
Alltså är det bra för nvidia om konkurrenter ligger efter.
Precis som med intel och amd.
Intel kan tjäna mer pengar och är relativt ohotade på processormarknaden och integrerade grafikkretsar, de äger majoriteten av marknaden. Det är för att konkurrenterna ligger efter och det gör att intel kan tjäna mycket mer pengar. Du kan knappast säga att den situationen är dålig för intel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

nej fan jag läste detta å såg lite fort några kommentarer och tänkte "äh! är la inte så farligt" trodde jag ja.. fan de ser ju skit ut! ser INTE bra ut (för att vara så nya kort som de är nu, hade de varit typ idk ett 3870 hade man kunna acceptera de)

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Shit va fult

Permalänk
Medlem

Demot visade det so skulle visas - INGET mer. Ni som inte ser skillnad på dx9 (eller dx8 för den delen) och detta bör inte uttala er.

Permalänk
Medlem

lär komma ett nytt tech demo med ruby som svar på detta, hon är ju lite smått galen i vapen & explotioner ändå så

Permalänk

Sweet zombie jeezus vilket skämt! Min ZX Spectrum hade finare grafik. Serjöst asså, sitter på 5870 o d e ju fin HW me 900000 mljoner shaders o rops o minne o crap. O ändå känns d som att man kör gamla Voodoo Banshee. ATI e pissdåliga på SW d e bara o erkänna. Deras drivrutiner är under all kritik (.NET CCC come on!).

Crysis hade tokfina ingame filmsekvenser, där snackar vi production values. O den gjordes när, på 1570 talet lr. ATI borde kontrakta ngn som kan göra jobbet om inte dom själva förmår klämma ur sig ngt bättre än skit som detta. FFS gör om gör rätt. Kommer o bli Nvidia all the way för min del. Inte en chans man investerar i mupparna som inte har känslan för kvalite!

Permalänk

Jag har en HP-(w)2207... ser det lika illa ut på era skärmar?

Permalänk
Medlem

Det där var nog en flopp.. 2003 grafik och du måst ha 6000 serien? köptrick?? loool ?

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Här har vi ju definitionen på ögonbajs, bara skriva in på wikipedia och länka till videon.

Visa signatur

- GTX 680 CUII TOP -SA950@120hz
- i7 2600K@3,8Ghz -Corsair H60
- Sabertooth P67 -16GB Dominator Platinum
- Corsair GT120

Permalänk
Medlem

Tror inte detta var meningen att släpas public, kanske nått internt arbete, eller nån väldigt tidig beta version för nått som i slutändan ska släppas dock med betydligt bättre grafik/effekter

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

eller hur, ser ju ut som minecraft på 4520s:arna

Visa signatur

Intelligent idé, varje gång de behöver förstöra information som de har använt för ett signalspaningsuppdrag bränner de en raidarray i sitt centrala disksystem.

Effektivt användande av skattepengar? Kom du på idén när du låg i badkaret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Tror inte detta var meningen att släpas public, kanske nått internt arbete, eller nån väldigt tidig beta version för nått som i slutändan ska släppas dock med betydligt bättre grafik/effekter

Det måste ju nästan vara så, nog kan AMD bättre än såhär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceDread:

HAHAHA!!!
Nvidia är besvikna?!
"Just tested Mecha Rampage demo and I'm very disappointed. It should be DX11 tech demo, but it looks like DX8/9 with 10 years old physics."

Det låter mycket underligt det där, är nvidia besvikna för att de tycker att amd borde gjort något ännu bättre och farligare till nvidias nackdel?

Skärpning nvidia!

Jag får dock hålla med, tyckte inte det var imponerande. Å andra sidan har jag inte blivit imponerad av vad nvidia har släppt heller.

Ja? Självklart kan man vara besviken. Det innebär ju att man lagt sig onödigt högt över motståndet bland annat, men även en ren diss till det vi sett som ser ut som SKIT.

Du tycker alltså att detta och det nvidia presterat i demo-väg är likvärdigt? Isåfall kanske du ska gå och lägga dig igen och sluta med de starka tabletterna..

Börja f.ö bli snuskigt less på alla här inne som inte vet ett dugg om kapitalism och marknadsekonomi. Samt alla som integrerat amd/nvidia i sin självbild.

Någon skrev att denne blev ledsen/förbannad över detta. Gå ut och ta lite frisk luft kanske..? Eller ring psykjouren.

Permalänk
Medlem

"debris leveraging DX11 tessellation"... Småstenarna som flög i början var då väldigt kantiga.
Förövrigt lowpoly med 0 tessellation.. (O FULT ;9 som sagt).

Permalänk
Medlem

Möjligt att AMD har varit upptagna med att att konstruera en 30% mindre grafikkärna som presterar som Nvidias och därigenom inte haft tid att lägga på techdemos, men det är sant att detta var långt ifrån snyggt (och ja jag vet att det inte är samma folk som designar hårdvara som mjukvara och jag var bara tvungen att ge Nvidia en liten känga;)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

De borde kika på senaste 3DMark och få sig en liten "revelation".

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av havoc:

Möjligt att AMD har varit upptagna med att att konstruera en 30% mindre grafikkärna som presterar som Nvidias och därigenom inte haft tid att lägga på techdemos, men det är sant att detta var långt ifrån snyggt (och ja jag vet att det inte är samma folk som designar hårdvara som mjukvara och jag var bara tvungen att ge Nvidia en liten känga;)

Mm skillad känga.

Tror du kunden frågar "Jo det där nvidia-kortet verkar bra, men har ni någon som är lika bra men 30% mindre med tillhörande asful tech-demo?"

Spelar die-size någon roll för konsumenten? Svar nej. Tror du man väljer ferrari eller koenigsegg baserat på differenser i bränsleförbrukning?

Man säljer fps, inte ingenjörskonst per se.

Permalänk
Avstängd

Jag kör AMD nu och brukar oftast prata varmt om dem men detta demot är ju under all kritik.

Vad tänkte dom med? :S

Tiv

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Ja? Självklart kan man vara besviken. Det innebär ju att man lagt sig onödigt högt över motståndet bland annat, men även en ren diss till det vi sett som ser ut som SKIT.

Du tycker alltså att detta och det nvidia presterat i demo-väg är likvärdigt? Isåfall kanske du ska gå och lägga dig igen och sluta med de starka tabletterna..

Börja f.ö bli snuskigt less på alla här inne som inte vet ett dugg om kapitalism och marknadsekonomi. Samt alla som integrerat amd/nvidia i sin självbild.

Någon skrev att denne blev ledsen/förbannad över detta. Gå ut och ta lite frisk luft kanske..? Eller ring psykjouren.

Men läs vad jag skriver i stället för att gissa en massa saker. Det är inte svårt.

Jag skriver att jag inte är imponerad av nvidia heller, det betyder inte att jag likställer nvidia's demos med amd's demos.

Om du försöker dissa min korta marknadsanalys så får du också försöka bättre.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungkryss:

Mm skillad känga.

Tror du kunden frågar "Jo det där nvidia-kortet verkar bra, men har ni någon som är lika bra men 30% mindre med tillhörande asful tech-demo?"

Spelar die-size någon roll för konsumenten? Svar nej. Tror du man väljer ferrari eller koenigsegg baserat på differenser i bränsleförbrukning?

Man säljer fps, inte ingenjörskonst per se.

Det är ju det man få man får samma fps som du säger men med en mindre kärna, de allra flesta kunderna gör sitt val efter vilket pris produkten har och jag kan nästan garantera att ytterst få om ens någon kommer göra sitt val efter om en techdemo ser ut som skit eller inte.

Visa signatur

/havoc