Permalänk

Hjälp med modd till mtt chassi.

Tråden är flyttad http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Hej nu efter jul har man fått lite pengar så jag funderade på att köpa mig ett nytt chassi för mitt är inte det roligaste (ni får bildbevis snart) Men efter jag har blivit medlem på sweclockers så blir man så sjukt inspererad av alla bilder man ser här. så jag besluta mig att istället för att köpa ett nytt chassi "modda" mitt och fixa det så det blir snyggt

Saker jag ska göra:

*Färga burken svart på insidan.
*Kapa ut och sätta in acryl. (på sidan av burken )
*sätta in fläktar i burken, göra fästen och hål för fläktar.
*kanske sleeva kablarna men har aldrig gjort det förut

*Bygga om cd-läsar boxen och flytta upp hårddisken dit också.
*Göra hål så jag kan dra kablarna bakom.
*sätt in lysrör.

Vad ska jag ha för fläktar (120mm) ?
Vart ska jag sätta fläktarna ?
vart ska jag köpa sleeve sakerna? vilka färger ?

Här kommer bilderna (sry för dålig kvalite på bilderna,mobilen)

givetvis ska dom fula klistermärkerna bort

Så nu får ni komma med förslag

Permalänk
Proffsmoddare

Dina ideér låter helt klart bra. Bara att sätta igång kan jag tänka mig.
120mm fläktar är det jag själv föredrar, kanske bör du kapa upp för en sådan i fronten och flytta upp HDD i någon av de övre platserna så att du kan ta bort hela den nedre hårddiskburen.

Sleeving köper du hos Djungelapa.se eller MDPC-X.com

Bara att köra på!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Dina ideér låter helt klart bra. Bara att sätta igång kan jag tänka mig.
120mm fläktar är det jag själv föredrar, kanske bör du kapa upp för en sådan i fronten och flytta upp HDD i någon av de övre platserna så att du kan ta bort hela den nedre hårddiskburen.

Sleeving köper du hos Djungelapa.se eller MDPC-X.com

Bara att köra på!

Okej tack

hur mycket kabel behöver man eller finns det något pra paket för sleeving, efter som jag aldrig gjort det förut så har jag inte en arning

Permalänk
Skrivet av sack:

Dina ideér låter helt klart bra. Bara att sätta igång kan jag tänka mig.
120mm fläktar är det jag själv föredrar, kanske bör du kapa upp för en sådan i fronten och flytta upp HDD i någon av de övre platserna så att du kan ta bort hela den nedre hårddiskburen.

Sleeving köper du hos Djungelapa.se eller MDPC-X.com

Bara att köra på!

och vilka fläktar ska jag välja ? några bra billiga !

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

Okej tack

hur mycket kabel behöver man eller finns det något pra paket för sleeving, efter som jag aldrig gjort det förut så har jag inte en arning

Beror på nätagg. Mät upp dina kablar och gångra med antal pins.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Beror på nätagg. Mät upp dina kablar och gångra med antal pins.

Okej men vart kan jag köpa acryl ? och hur tycker du jag ska fästa det ? jag kommer ju spara några centimeter runt hela sidan så jag har något att fästa i men jag funderar på vad jag ska fästa med..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

Okej men vart kan jag köpa acryl ? och hur tycker du jag ska fästa det ? jag kommer ju spara några centimeter runt hela sidan så jag har något att fästa i men jag funderar på vad jag ska fästa med..

Dubbelhäftande matt tejp funkar kanonbra och ger en ren look

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10643422']Dubbelhäftande matt tejp funkar kanonbra och ger en ren look

okej tack men är det tillräkligt starkt så det inte låssnar omm man råkar luta lite skit mot den, jag lanar väldigt ofta så datorn förflyttar sig ofta..

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

okej tack men är det tillräkligt starkt så det inte låssnar omm man råkar luta lite skit mot den, jag lanar väldigt ofta så datorn förflyttar sig ofta..

det sitter som fan men jag skulle ändå avråda dig från att luta en massa skit mot glaset då repor är fult som stryk

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10643462']det sitter som fan men jag skulle ändå avråda dig från att luta en massa skit mot glaset då repor är fult som stryk

okeej

Permalänk

Men vart kan man köpa acryl ? och va kostar det ungefär för den ytan jag ska ha ? (ungefär )

Permalänk
Medlem

Bra och roligt initiativ

Fläktarna skulle jag placera där bak, fronten och kanske någon i acrylen om du har verktyg för det?

Ska bli roligt att följa detta bygget iallafall

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

Men vart kan man köpa acryl ? och va kostar det ungefär för den ytan jag ska ha ? (ungefär )

jag köper mitt från england vi Ebay företaget heter Sheet plastics det blir billigare att köpa där även om man räknar frakten hem till dörren med dhl. I Sverige har vi helt absurda priser på acrylglas av någon outgrundlig anledning. Du kan även hitta spillbitar hos någon glasmästare om du har tur.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av HerrKanin:

Bra och roligt initiativ

Fläktarna skulle jag placera där bak, fronten och kanske någon i acrylen om du har verktyg för det?

Ska bli roligt att följa detta bygget iallafall

Du ska veta hur glad man blir när någon skriver att det ska bli kul att föja

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10643477']jag köper mitt från england vi Ebay företaget heter Sheet plastics det blir billigare att köpa där även om man räknar frakten hem till dörren med dhl. I Sverige har vi helt absurda priser på acrylglas av någon outgrundlig anledning. Du kan även hitta spillbitar hos någon glasmästare om du har tur.

okej va fick du betala ?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

okej va fick du betala ?

hur mycket jag fick betala är en smula irrelevant då senaste köpet var på 7st 50x50cm plattor 3mm men detta blev 500:- inkl frakt dom skivorna hade kostat ett par tusen i sverige. Men eftersom du bara ska ha en liten bit så är nog bästa sättet att gå till en lokal glasmästare och fråga.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

Svårt att köpa acryl på coop-bygg? 2-3mm och billigt, enklare än så blir de inte.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av AntiSmidig:

Svårt att köpa acryl på coop-bygg? 2-3mm och billigt, enklare än så blir de inte.

Alla har inte coop-bygg utanför dörren och det finns gott om olika kvaliteer på acryl att köpa det billigaste skräpet funkar inte för mig eftersom det blir repor i den typen av acryl bara man tittar på det.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10643497']Alla har inte coop-bygg utanför dörren och det finns gott om olika kvaliteer på acryl att köpa det billigaste skräpet funkar inte för mig eftersom det blir repor i den typen av acryl bara man tittar på det.

va ska man kolla på så man får bättre kvalite ?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

va ska man kolla på så man får bättre kvalite ?

bara att fråga glasmätaren dom vet

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10643551']bara att fråga glasmätaren dom vet

men vart är det billigast tror du ? där du köpte eller coop-bygg?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av codbrunnen:

men vart är det billigast tror du ? där du köpte eller coop-bygg?

för den lilla biten du ska ha lönar det sig inte att beställa från england

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10643569']för den lilla biten du ska ha lönar det sig inte att beställa från england

okej. tack för hjälpen

Permalänk

Imorgon blir det antagligen att plocka ut allt och spray måla svart inuti burken Laddar upp bilder så snabbt det är klart

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10643497']Alla har inte coop-bygg utanför dörren och det finns gott om olika kvaliteer på acryl att köpa det billigaste skräpet funkar inte för mig eftersom det blir repor i den typen av acryl bara man tittar på det.

Jo det är klart, men nu menade jag till honom som skapade tråden. Jag tror inte heller att en proffsmoddare köper sin plexi/akryl på närmaste coop-bygg. Men detta gjorde jag när jag skulle ha till mitt ena Antec 300 och det fungerade prima. Inte en repa, inte ens en repa i ljus och det ett halvår efter användning.

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Jo det är klart, men nu menade jag till honom som skapade tråden. Jag tror inte heller att en proffsmoddare köper sin plexi/akryl på närmaste coop-bygg. Men detta gjorde jag när jag skulle ha till mitt ena Antec 300 och det fungerade prima. Inte en repa, inte ens en repa i ljus och det ett halvår efter användning.

okej då blir det nog coop-bygg, Detta är ändå mitt första bygge

Permalänk
Skrivet av codbrunnen:

okej då blir det nog coop-bygg, Detta är ändå mitt första bygge

Jao, kan va svårt att hitta akrylen bland alla hyllor. Så fråga personalen

Sen så fäster du det med nå vanligt superlim och låter de torka en timme bara, köpte mitt på dollar för 10kr Och det sitter som berg! Man ska inte va dum

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Skrivet av AntiSmidig:

Jao, kan va svårt att hitta akrylen bland alla hyllor. Så fråga personalen

Sen så fäster du det med nå vanligt superlim och låter de torka en timme bara, köpte mitt på dollar för 10kr Och det sitter som berg! Man ska inte va dum

Superlim Vs Dubbelhäftande

farsan snacka om någon dubbelhäftande som (kommer inte ihåg ordet ) typ smällte precis vid teipen så den satt där förevigt.

har superlimmet något att komma mer att komma med ? haha

Permalänk

Jag gjorde en bild på pain för att förklara hur jag har tänkt. bilden tog ca 10sec att göra så klaga inte på att det inte är så väl ifyllt Säg nu helt ärligt va ni tycker och tänker och villken färg ska jag ha på lysröret uppe i taket i lådan ?

Permalänk
Skrivet av codbrunnen:

Superlim Vs Dubbelhäftande

farsan snacka om någon dubbelhäftande som (kommer inte ihåg ordet ) typ smällte precis vid teipen så den satt där förevigt.

har superlimmet något att komma mer att komma med ? haha

Nja, ska du vrida och bända chassi-sidan efter limmet har torkat? Nej trodde inte det heller.. Köp så billigt som du kan, vanligt superlim och det sitter som fasen!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |