Efter installation av Windows 7 krånglar drivrutinerna till dvd-spelaren

Permalänk
Medlem

Efter installation av Windows 7 krånglar drivrutinerna till dvd-spelaren

Jag fick win 7 i julklapp och har nu ett mega problem efter installationen. Allt som rörde själva installationen gick helt felfritt. Meeen, efter installation av uppdateringar försvann min Dvd/Cd spelare. Efter att ha kört felsöknings programmet i 7:an fick jag meddelande om att: "HL-DT-ST- BD-RE GGW-H20L ATA Device har problem med en drivrutin".

Nu har jag ingen direkt användning av den fakta då jag inte vet vad jag skall göra med den. Så vad gör jag i denna situationen? Jag behöver alltså lägga in drivrutinerna igen men hur då när spelaren inte funkar?

Så om du/någon vet vilka åtgärder jag ska ta kan du väl göra en 1-2-3 lista över vad o hur jag ska lösa detta problem, för problem är det verkligen.

Visa signatur

Är det inte redan gjort är det försent.

Permalänk
Medlem

Gå in på tillverkarens hemsida, ladda ner drivrutinen, installera (från hårddisken).

Borde fungera.

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar den i annan dator? Den kan ju ha lagt av under tiden du startar om? Gammal?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar sammanfogade och ämnesraden redigerad*

Observera att det inte är tillåtet att skapa mer än en tråd om samma sak. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Jag hoppas att du har förståelse för det. Den här gången har jag nöjt mig med att sammanfoga dina trådar, men kom ihåg regeln i fortsättningen. Jag har också förtydligat rubriken på din tråd. Kom ihåg att skriva så tydliga rubriker som möjligt så att folk kan se vad dina trådar handlar om.