Beställning från internet, med kolliid, men inget händer! :O

Permalänk
Avstängd

Beställning från internet, med kolliid, men inget händer! :O

Ja, jag beställde dator till mig och min syster, jag skulle ha en stationär och hon en bärbar. Jag beställde i OLIKA beställningar! hennes beställning var framme redan idag (beställningen till elgiganten skickades i söndags!), och är nu hemma. Men min beställning har inte rört sig från punk två

Händelser
2010-12-28 14:56 Jönköping Sorterad
2010-12-27 21:12 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Den har varit på "Jönköping, Sorterad" i över 12 timmar nu! och det står att den "Transporteras", är dom bara otroligt sega på att uppdatera "Godssökningen" eller har något hänt?

- Tack!

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Medlem

Dom är sega på att uppdatera (: Och ibland ligger skiten där flera timmer innan en lastbil eller något hämtar den

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

Tror du att datorn är framme vid angiven adress imorgon då? eftersom det står (mellan 1-3 arbetsdagar), och där är väl inte så mkt snö på vägarna just nu tror jag? (:

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Avstängd

Tror du leveransen kommer in imorgon då? det står ju faktiskt 1-3 arbetsdagar ;P och jag skickade beställningen i Söndags..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.L:

Tror du leveransen kommer in imorgon då? det står ju faktiskt 1-3 arbetsdagar ;P och jag skickade beställningen i Söndags..

Ja har bara beställt en tangentbord från inet i lördags, skickades i söndags tydligen, dock inte fått än men har inte så bråttom, men kommer nog imorgon eller i övermorrn

Annars kan man ju bara titta på hur vädret ser ut, skulle inte förvåna mig om din dator ligger i en postbil som ligger i diket haha

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har ungefär samma problem som er.
Beställde en liten monsterkylare NH-D14 i måndags strax efter 1600 och Inet(min favorit butik ) skickade iIäg paketet en halvtimme senare.
Paketet hamnade på sortering i Göteborg klockan 2149 i måndags och där har det legat sedan dess.
Även deras spårning på paketet är nere lite titt som tätt.

Kan bara hoppas på att det kommer imorgon.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Avstängd

Kanske inte hamnade i samma lastbil. Jag menar, man kan inte förvänta sig så mycket i detta vädret.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Kanske inte hamnade i samma lastbil. Jag menar, man kan inte förvänta sig så mycket i detta vädret.

Vad då väder?

Så mycket snöar det inte.
Solen tittade till och med fram i förmiddags när det kom snö från himmelen:)

Många som inte kan köra när det är snö på vägen som det är varje år.

Visa signatur

AMD Phenom X4 965 @4GHz 1.5V | Asus 890GPA-UD3H | Corsair DDR3 4GB 1600 MHz | Radeon HD5770 XFX | Samsung Spinpoint F3 1TB | Fractal Design Define R3 | Fractal Design Integra 500W

Här sitter man och säger till alla att man ska citera.
Men vad gör man själv?

Permalänk
Avstängd

"Godssökning"-sidan verkar ju vara lite vajjig just nu också, jag hoppas verkligen på att datorn kommer imorgon, eller i slutet på denna vecka. Längtar verkligen nu alltså

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Posten jobbar nt helger

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Vilken dator har du köpt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av belzebubb89:

Vilken dator har du köpt?

Vill verkligen inte verkar otrevlig, men varför undrar du det? :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min kompis som jobbar med att köra lastbil på posten säger att många är lediga m.m så dom har svårt att få in tillräckligt med folk som kör paketen till olika postcentraler m.m.

kommer bli bättre sen efter nyår skulle ja tro.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.L:

Vill verkligen inte verkar otrevlig, men varför undrar du det? :S

Är väl inte så konstigt att han undrar det, när du har postat på ett datorinriktat forum?
Hoppas inte du har köpt en dator i hopp om att kunna köra nya spel osv på maxad grafik, för då har du gått på en riktig tabbe, då elgiganten oftast fläskar på med mycket minne, halvdan processor och i 9 fall av 10 ett sunkigt grafikkort.

Visa signatur

Intel i7 8700k 5,2Ghz@1,4v Delidad | Asus MAXIMUS XI HERO Z390 | ASUS EKWB RTX 3090 | 32GB G.skill 3200mhz | 2*500GB SAMSUNG EVO 860 | 2*1TB WD SN750 | Full custom loop | Thermaltake x71 | LG OLED CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av sockfan:

Är väl inte så konstigt att han undrar det, när du har postat på ett datorinriktat forum?
Hoppas inte du har köpt en dator i hopp om att kunna köra nya spel osv på maxad grafik, för då har du gått på en riktig tabbe, då elgiganten oftast fläskar på med mycket minne, halvdan processor och i 9 fall av 10 ett sunkigt grafikkort.

+1

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mjo, skicka tillbaka datorn och beställ från en renodlad datorbutik ist som inet.se så får du mer för pengarna.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sörre:

Vad då väder?

Så mycket snöar det inte.
Solen tittade till och med fram i förmiddags när det kom snö från himmelen:)

Många som inte kan köra när det är snö på vägen som det är varje år.

Beror trots allt var du är. Fortfarande kaos i malmö iom knappt någon plogning

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Jag beställde två stycken scythe fläktar från Net2world (en av få butiker med 1450rpm i lager) i förrgår runt 23.26. DHL är riktigt snabba, då paketet befinner sig i Oskarshamn sedan 07.15 i morse. Lär få det idag iaf!

Permalänk
Medlem

jag beställde en laptop till sambons syster igår på inet fick precis sms om att jag kunde hämta det efter kl 14.00 !!!! inte ens 24 timmar senare !! o det va fraktfritt..... 8)