Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk

Fuskbugg är nere just nu och pici.se accepterar inte uploads längre...

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tar inte stora bilder...

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vänta nu här. Det finns inget i Svensk grundlag som tvingar Swec att vara ett outlet för kritik. Om Swec's lednings & moderatorgrupp hade ansett att det vore rätt och riktigt att censurera inlägg i trådarna, hade det varit helt k enligt Svensk lag. Vill du ha grundlagsskyddad rätt att skriva vad du vill utan att någon kan ta bort det, får du starta en egen sida. Och även då är dina rättigheter i dagsläget så nednötta att du får vara försiktig.
B!

Du menar samma sak fast åt fel håll, han försökte via polisen att få forumet censurerat, det hade brutit emot yttrandefrihetslagen paragraf 2. -

2 § Varje svensk medborgare är tillförsäkrad rätt att till författare och andra upphovsmän samt till utgivare, redaktioner, nyhetsbyråer och företag för framställning av tekniska upptagningar lämna uppgifter i vilket ämne som helst för offentliggörande i radioprogram och sådana upptagningar. Han har också rätt att anskaffa uppgifter i vilket ämne som helst för sådant uppgiftslämnande eller offentliggörande. I dessa rättigheter får inga andra begränsningar göras än de som följer av denna grundlag. Lag (1998:1439).

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Har ingen webserver igång just nu. Kan ni rekommendera något bättre än rapidshare så ska jag lägga upp bilderna igen?

Någon bildhost, exempelvis:ImageShack?

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av Svanteson:

Tar inte stora bilder...

Kontakta mig privat så slänger jag ut dem på en server åt dig om du vill. Lagrade dem inte när de var tillgängliga från rapidshare.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Skrivet av Svanteson:

Tar inte stora bilder...

Photobucket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Du menar samma sak fast åt fel håll, han försökte via polisen att få forumet censurerat, det hade brutit emot yttrandefrihetslagen paragraf 2. -

2 § Varje svensk medborgare är tillförsäkrad rätt att till författare och andra upphovsmän samt till utgivare, redaktioner, nyhetsbyråer och företag för framställning av tekniska upptagningar lämna uppgifter i vilket ämne som helst för offentliggörande i radioprogram och sådana upptagningar. Han har också rätt att anskaffa uppgifter i vilket ämne som helst för sådant uppgiftslämnande eller offentliggörande. I dessa rättigheter får inga andra begränsningar göras än de som följer av denna grundlag. Lag (1998:1439).

Nä, jag menar att den paragrafen inte är applicerbar här, och att Swec's moderatorgrupp har all rätt i världen att censurera inlägg efter sitt hjärtas lust, något som oxå hände i de här trådarna.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Nä, jag menar att den paragrafen inte är applicerbar här, och att Swec's moderatorgrupp har all rätt i världen att censurera inlägg efter sitt hjärtas lust, något som oxå hände i de här trådarna.
B!

Du har rätt att han har fel § eftersom den rör meddelarskyddet. Dock har han rätt i att enl 1,3 §§ YGL någon myndighet inte får censurera vad som finns i denna tråd, OM inte det som yttrats strider mot sagda lag. Självklart får SweC censurera vad de vill eftersom det är en privat sajt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svanteson:

Har ingen webserver igång just nu. Kan ni rekommendera något bättre än rapidshare så ska jag lägga upp bilderna igen?

/Svanteson

imgur: the simple image sharer funkar bra och ingen registrering krävs.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Svanteson;10633383"]

Skrivet av Svanteson:

Tar inte stora bilder...

Jag såg inte ens att någon redan hade kommenterat ImageShack.. Oavsett, ImageShack tar upp till 5MB/bild för vanliga användare / ickeregistrerade.Jag har för mig de bilderna du la upp var runt 2MB/st?
B!

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Grym paketering!

Nåja, jag lyckades få liknande paketering av skojarföretaget komplett, som ändå verkar anses som seriösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:
Skrivet av Svanteson:

Tar inte stora bilder...

Jag såg inte ens att någon redan hade kommenterat ImageShack.. Oavsett, ImageShack tar upp till 5MB/bild för vanliga användare / ickeregistrerade.Jag har för mig de bilderna du la upp var runt 2MB/st?

Eftersom jag är så förbannat korkad, var jag bara tvungen att prova...
Men jag har definitivt för mig att bilderna som låg uppe tidigare var av större filstorlekar, är mitt minne fel? (Nu är de ca en halv MB styck)
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är nog bara så att dom beställer grejerna från pixmania.

Texterna på deras produkter är exakt samma som på pixmania,
dom kräver kunder på förskottsbetalning och paketen kommer
från samma leveratörsföretag i frankrike som pixmanias paket kommer från.

Skulle vara trevligt om deras kundansvarige kunde ge lite klarhet i
hur det ligger till och hur tex garantin är tänkt att fungera.

Permalänk
Medlem

Svantessons paket = Pixmania

Svantessons paket är beställt på pixmania, den som beställt det där har antagligen VIP+
kort som gör att frakten blir billigare och billigare pris på deras produkter därför
kan dom ha lägre priser utåt än pixmania själva kan ha.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Eftersom jag är så förbannat korkad, var jag bara tvungen att prova...
Men jag har definitivt för mig att bilderna som låg uppe tidigare var av större filstorlekar, är mitt minne fel? (Nu är de ca en halv MB styck)
B!

Originalbilderna är på 5-7MB

Permalänk

Det är en identisk paketering/text som mitt paket ifrån Pixmania.

Vi har ett par alternativ..

1. Televaruhuset och Pixmania använder sig utav samma lager/personal. (osannolikt)

2. Du jobbar åt Televaruhuset och faila totalt (osannolikt)

3. Televaruhuset begår någon form av skattefiffel eller tvättar pengar? (osannolikt)

4. Televaruhuset försöker dra en kameraexperten men efter all uppmärksamhet försöker de dra sig ur. (osannolikt)

5. Televaruhuset har sjukt smala marginaler och köper in via pixmania med mängd-rabatt eller liknande. (sannolikt)

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Kan man köra "verksamheten" utan anställda, och ha ett dagjobb vid sidan av det här, så är det ju inget problem att köra på "sjukt smala marginaler" för att arbeta in ett varumärke. Jag är dock skeptisk.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Det är en identisk paketering/text som mitt paket ifrån Pixmania.

5. Televaruhuset har sjukt smala marginaler och köper in via pixmania med mängd-rabatt eller liknande. (sannolikt)

6. Televaruhusets affärsidé är nog att köpa in via pixmania med mängdrabatt som pixmania har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infinity_90:

Titanic sjönk ju inte direkt snabbt

Jo, Titanic sjönk på 2h 40min vilket är väldigt snabbt med tanke på hur stort fartyget var.

Visa signatur

Game: Ryzen 9 9900X, 32Gb DDR5, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 464TiB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 381TiB

Permalänk
Medlem

Tolkningsfråga. Större håll, så hade det gått fortare, så inte speciellt fort, men med tanke på att Titanic var "osänkbar" så sjönk skutan som en sten... Det känns dock som om vi är rätt långt från topic nu... Åter till Televaruhuset, kanske?
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu. Varför är detta en nyhet? Dålig stil av SweClockers att publicera detta som en nyhet.

"Extra extra! Läs allt om det! SweClockers anmält för förtal av..."
Låter som något Aftonbladet skulle skriva.

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat, om man hotar med att anmäla forumet för förtal har man antagligen gjort sig förtjänt av en privat liten ceremoni för tilldelning av en darwin award liknande utnämning. Speciellt om man hävdar sig ha fått det hela "Ok'at" av polis, och jurister. Man kan bara spekulera i vilka mer privata meddelanden som växlats innan det inlägget. Men över lag har man gjort en ganska slätstruken figur i hela tråden som orsakade den här trådens tillkomst. Det är väll närmast självklart att någon som ser humorn i det, och samtidigt ser det som sitt ansvar att uppmärksamma folk på att det kan vara något "fuffens" på gång gör en artikel på det. Jag hade formulerat mig annorlunda, och garanterat sänkt hans verksamhet, så, SweC gjorde det snällare än jag hade gjort.
B!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demir:

Vänta lite nu. Varför är detta en nyhet? Dålig stil av SweClockers att publicera detta som en nyhet.

"Extra extra! Läs allt om det! SweClockers anmält för förtal av..."
Låter som något Aftonbladet skulle skriva.

Eller så är det bästa nyheten på länge, du humorlöse stackare.

Riktigt bra av sweclockers att bita tillbaka med den negativa publicitet som det åtalande förtaget försökte ge Swec.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lazaroth:

"information" som skulle vara dålig för Prisjakt. Men när det kom till kritan så "valde" de att inte säga vad för information de hade...

"informationen" besvikna. Den diskussionen kommer vi i stället att ta direkt med Prisjakt, via andra kanaler.

Visa signatur

Med vänliga hälsningar
SEGE IMPORT
www.segeimport.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SEGE IMPORT:

"informationen" besvikna. Den diskussionen kommer vi i stället att ta direkt med Prisjakt, via andra kanaler.

va?

Permalänk

Detta tycker jag är ett bra svar på kritik
http://www.aftonbladet.se/debatt/svardirekt/article6323980.ab

Kanske inte riktigt samma sak, som i detta fall, men bara för att visa hur man kan vända kritik

Mvh

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Purjolöken:

Detta tycker jag är ett bra svar på kritik
http://www.aftonbladet.se/debatt/svardirekt/article6323980.ab

Kanske inte riktigt samma sak, som i detta fall, men bara för att visa hur man kan vända kritik

Mvh

HAHAHAHA

Kära Sweclockersmedlemmar! Ta er tid att läsa det här, här har vi verkligen kontrast mellan att njuta av livet och agera surgubbe!

Riktigt roligt ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kristers bensin:

Om du inte gillar Google bör du inte köpa en android lur, men de består endast med operativsystemet och hårdvaran kommer från diverse delar av världen, alltså inte "intel". CPU arkitekturen kommer tex. från ARM. Tror för övrigt han menade blacklist av företag på prisjakt man ej bör köpa av eller ens besöka deras hemsida.

Skrivet av Jersey:

Utgångspunkten för listan är gjord för affärer/butiker och inte tillverkare, och sedan har väl var och en ett eget omdöme om själva tillverkarna, och 1:a platsen på min lista innehar Apple och iphone (går inte in på varför).
Så listan fungerar otroligt bra, men när jag placerar en affär på listan så har dom verkligen "sketet i det blå skåpet" så att säga, exakt precis som Televaruhuset nu har gjort, så jag lägger inte till dom som man kan ha överseende med eller som man nästan är säker på att det är en engångsföreteelse.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12271-intel-tar-google-andro...
däremot undrar jag om intel får royalty för varje såld androidlur eller om de bara ser till att andoid kan funka bra med intel-processorer.

anternativeven var:
1-köpa från apple vilket jag inte hade gjort om i annat syfta än att sälja produkten vidare till högre pris.
2- köpa från micro$oft.
3- använda en totalt värdelös symbian lur eller andra undermåliga os till telefåner.

dess utom så tycker jag google sköter sig. de följer filosofin "do not be evel" och drog sig ex ur kina pga censuren, så android kan man gott sötta(särskilt då jag totalt ogillar apple).

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25