Permalänk

Minnesfråga Win7

Tjena! Har win7-home basic 64-bits!
Vid startup så används cirka 840MB av 4gig RAM
Jag startar "gamebooster" och tjänar 40MB (20 processer), laddar mitt fps-spel och en bana i spelet, startar spela 2 sekunder och sen stänger jag spelet helt!
Då, väl ute i windows igen, börjar jag om på 500-550MB inläst av minnet....

Min fråga är väl i princip "varför"??

Kan jag nå det utan att ladda ett spel med grafik?

Kanske Win7 prioriterar om processerna?

Hur mkt har ni andra vid liten belastning/inga startade program i win7

//Dylle

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan lova dig att du inte behöver oroa dig för något som har med minneshantering att göra när det gäller Windows 7. På XP-tiden och tidigare var väl Windows inte känt för att hantera minne så bra, men nu för tiden klarar OS:et att göra vad som är bäst med ditt minne.

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag kan lova dig att du inte behöver oroa dig för något som har med minneshantering att göra när det gäller Windows 7. På XP-tiden och tidigare var väl Windows inte känt för att hantera minne så bra, men nu för tiden klarar OS:et att göra vad som är bäst med ditt minne.

Okej! Men är det så att den prioriterar om?? För det är ändå 200MB i skillnad och basfunktionerna funkar utan nån som helst skillnad!

Visa signatur

Ryzen 7 3700x stock.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Orolig över 200 MB? P

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dylanator:

Okej! Men är det så att den prioriterar om?? För det är ändå 200MB i skillnad och basfunktionerna funkar utan nån som helst skillnad!

Har tyvärr ingen aning om det. För att få svar på såna frågor måste du nog förkovra dig i Windows minneshantering.