Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Gött med detta till xbox för oss som inte pallar spendera tusentals kronor på dator komponenter som kommer vara outofdate efter typ 5 månader Men hoppas för er PC spelare att det inte blir konsol port vilket är tråkigt för er

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Gött med detta till xbox för oss som inte pallar spendera tusentals kronor på dator komponenter som kommer vara outofdate efter typ 5 månader Men hoppas för er PC spelare att det inte blir konsol port vilket är tråkigt för er

nej köp en konsoll som var out of date för 5 år sedan haha ^^

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...
Dice lägger ner Battlefield 1943 och Onslaught till PC för att satsa fullhjärtat på att BF3 ska bli det bästa Battlefield-spelet någonsin. Ja man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

nej köp en konsoll som var out of date för 5 år sedan haha ^^

Xboxen är fortfarande en jäkligt bra konsoll, var inte så negativ

Skrivet av Fredmannen:

Dice lägger ner Battlefield 1943 och Onslaught till PC för att satsa fullhjärtat på att BF3 ska bli det bästa Battlefield-spelet någonsin. Ja man kan ju alltid hoppas.

Jag hoppas verkligen, men jag har lärt mig att inte lystna alltför mycket på deras BS.

Time will tell

*Efter att ha läst deras inlägg blev jag smått glad, ok ok jag blev jävligt glad, hoppas nu bara att det lyckas.*

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Citat:

The franchise that revolutionized online multiplayer for PC games is back.

In our world-exclusive cover story, Game Informer unveils the first numbered entry in the Battlefield series since 2005. Many longtime fans are wondering, "what took so long?!" DICE has honed the concept for the true sequel for years, but it wasn't until the company developed the powerful new Frostbite 2 engine that it felt all the pieces were in place to create a proper follow-up. Armed with powerful upgrades like deferred rendering, real-time radiosity, a new animation system borrowed from the EA Sports label, and an exponential leap in destructibility, executive producer Patrick Bach dubs Frostbite 2 "the best piece of technology on the market when it comes to building games."

You'll have to read the magazine to get the dirt on what DICE has in store for the single-player and multiplayer modes, but check back here and visit the official Battlefield 3 site tomorrow to watch the premiere teaser trailer and glean a few more key details.

Frequent the Battlefield 3 hub throughout the month of February for more exclusive features about the highly anticipated shooter coming to the PlayStation 3, Xbox 360, PC.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2011/02/03/march-c...

BF3 konceptbilder på tidningen, ser ut att bli lite mer stadskartor.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Kommer modverktyg till BF3? Vore trevligt om man kunde få officiella coummunity maps typ varannan månad.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

min dator från 3+ år sedan maxar fortfarande bc2. 7k vid köp.

sen är ju både xbox och ps3 utdaterat sen flera år tillbaka med spel med tråkigt sämre grafik än vad PC versionen får *host*crysis*host*

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

"Dicesets sights on call of duty"
Låter inte bra när dom lägger de sådär, tycker Battlefield har ska hålla sig till hur spelet har alltid varit fokuserat istället för att satsa på att "kopiera" CoD

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

jag jobbade förut som service tekniker för ett stort Dator företag som jag gjorde frekvent besök hos på dice IT avdelning. för ungefär 2 och en halv månad sen från datumet detta skrevs så fixade jag till en dator.. teknikern där gick ut för kaffe, och jag behövde nå honom, så gick mot köks avdelningen. ögonen spejar lite, och jag kommer i kontakt med en stor whiteboard tavla. läser lite snabbt, och ser en stor header för Battlefield 3, med en massa små punkter, bla grejer som "rendera soldater", eller "rita/designa vapnen", "kart storlek?" och slutligen står de skrivet om bad company 2's spelmotor, samt nämner de klassiska Battlefield 2 kartorna..

kanske svårt att inbilla sig i min situation, men från vad jag såg, så utgår jag ifrån att de kommer använda BC2's spelmotor, men att optimera den för att funka med de stora kartorna i battlefield 2, samt lägga till nya kartor.. så tänk er massiva slag som i battlefield 2 men i Bad company 2 anda..

man får väl ta detta som man vill, men det jag såg och upplevde, så kommer battlefield 3 se ut i denna stil... och om det stod på deras whiteboard med en massa punkter, så låter detta inte helt osannolikt heller..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Asus Dual 5060ti 16gb, 5700x3d, TR Peerless assassin,MSI b550 pro vdh wifi, 32GB 3600MHz Vengeance, 1tb Pm9a1, 3TB SSD +4TB HDD, corsair rm750, Phantek p400a.
backup 180Hz MSI 1080p 24", Sapphire rx7600 8gb, Ryzen 5800x,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3200 corsair, 1tb PM9a1 + 2tb P220, Seasonic focus 650w, Asus Prime ap201
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC Asus dual rtx3060 12gb, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk

Teaser ute!! Hösten 2011 med flygplan!!

http://www.youtube.com/watch?v=hRGGR0FDvDc

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

"As for fan favorite features, how does the return of jets, prone, and 64-player multiplayer (on PC) sound?"

Jotack låter fint det..

Permalänk
Medlem

Såå jaaaaa!

Se bara till att servarna lirar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

sen är ju både xbox och ps3 utdaterat sen flera år tillbaka med spel med tråkigt sämre grafik än vad PC versionen får *host*crysis*host*

Nej, din dator maxxar inte bc2, kanske med 20fps.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|Gigabyte RTX 3080 Ti|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gtoxed:

jag jobbade förut som service tekniker för ett stort Dator företag som jag gjorde frekvent besök hos på dice IT avdelning. för ungefär 2 och en halv månad sen från datumet detta skrevs så fixade jag till en dator.. teknikern där gick ut för kaffe, och jag behövde nå honom, så gick mot köks avdelningen. ögonen spejar lite, och jag kommer i kontakt med en stor whiteboard tavla. läser lite snabbt, och ser en stor header för Battlefield 3, med en massa små punkter, bla grejer som "rendera soldater", eller "rita/designa vapnen", "kart storlek?" och slutligen står de skrivet om bad company 2's spelmotor, samt nämner de klassiska Battlefield 2 kartorna..

kanske svårt att inbilla sig i min situation, men från vad jag såg, så utgår jag ifrån att de kommer använda BC2's spelmotor, men att optimera den för att funka med de stora kartorna i battlefield 2, samt lägga till nya kartor.. så tänk er massiva slag som i battlefield 2 men i Bad company 2 anda..

man får väl ta detta som man vill, men det jag såg och upplevde, så kommer battlefield 3 se ut i denna stil... och om det stod på deras whiteboard med en massa punkter, så låter detta inte helt osannolikt heller..

Du skulle fotat med mobilen!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Skrivet av emildooooo:

Jag ställer mig ytterst tveksam till detta, även fast du kör med DX10.

Permalänk

Tror tyvärr att BF3 kommer påminna mer om BC2 än BF2 vilket är synd, tom boxarten ser ju likadan ut som BC2.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cartoonhero:

Tror tyvärr att BF3 kommer påminna mer om BC2 än BF2 vilket är synd, tom boxarten ser ju likadan ut som BC2.

detta skrämde mig med
Dock! så ser snubben mer "battlefield-aktig" ut... (fråga mig inte vad jag menar )

Får hoppas på det bästa, har iallafall förhandsbokat och kommer köpa i vilket fall!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Det faktum att DICE ens behöver säga att BF# skall innehålla flyg, prone och annat är ju sorgligt. Att vi måste hoppas på det visar ju vart industrin har tagit vägen. Ett steg fram, två bak.

Modsupport, dedikerade servers och mapmaker så köper jag det hela. Mest för att jag hoppas att det kommer BF3: Project Reality.

Permalänk
Medlem

ja, kommer det inte modsupport så blir man ju ledsen
men skulle ändå inte tro att det gör det heller, med tanke på deras historia om hur avancerat och tungt deras tools är...

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

nu längtar man riktigt mycket. tror inte att man ska döma bf3 efter vad bc2 var. bad company är och har alltid varit för konsoll i första hand och är mer cod liknande. Medans battlefield är Stora banor med flyg. Ett annan speltyp än vad bad company är.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att det är mer som Bfbc2, med något större kartor.

Jag hatar:
-Att aldrig se en fiende, förutom ngn som flyger förbi i en helikopter eller flygplan som inte går att skjuta ner, med nåt förutom ett annat plan/helikopter.
-Att om man inte har en tank/heli/flygplan är man så gott som död.
-Fucking köer på flygplatserna, eftersom allt som flyger är OP.

Jag gissar iaf att det jag ska se fram emot är Bfbc3, jag gillar Cod/bf mixen i tvåan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Jag hoppas verkligen att det är mer som Bfbc2, med något större kartor.

Jag hatar:
-Att aldrig se en fiende, förutom ngn som flyger förbi i en helikopter eller flygplan som inte går att skjuta ner, med nåt förutom ett annat plan/helikopter.

Jag gissar iaf att det jag ska se fram emot är Bfbc3, jag gillar Cod/bf mixen i tvåan.

Det låter som att BF inte riktigt är för dig. (Vanilla BF)

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Det låter som att BF inte riktigt är för dig. (Vanilla BF)

Agreed, inte för att vara sån, men då är det nog bc2 du skall spela och inte bf3,
bf3 är ett spel som många sett fram emot som en RIKTIG uppföljare till bf2 och de
riktiga fansen vill nog inte se ett bad company spel till.

Men bad company är bad company, så om bf2 har kunnat hålla sig i 5 år så tror jag nog att om folk
verkligen gillar bc2 så kan det väl åtminstone hålla i 2, men det verkar ju redan dö ut. (pga dåligt support)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emildooooo:

Men det är fortfarande dubbelt så mycket som xbox och playstation och vissa har inte en massa pengar som de kan spendera på datorer. Och jag bryr mig inte så mycket om grafiken, jag föredrar spelkänslan och handlingen.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Att se något är överskattat. Lyssna istället. Hör du ett flygplan eller helikopter vet du en generell riktning för den. Vet du det kan du få syn på den fort. Vet du det kan du undvika den.
På vissa banor, Wake, så är det så många clusterfucks med folk att det nästan är oundvikligt dock. Men seriöst, det är inget svårt att undvika flyg/helikoptrar.
Att skjuta ner dem är inte svårt heller. På pubs kan man lätt ta en DMV eller en HMMWV och panga helikoptern med .50cal tills den ryker. Flygen är visserligen svårare att skjuta ner, men långt ifrån omöjliga. De är nästan lättare att undvika då de kommer ner stötvis mot dig. Bara du inte går där alla andra går. Think outside of the box. Något som BF är bra på att få en att göra.

Skrivet av Semjonov:

Knappast. Snarare så är tanks och helis nästan lite lätta. Att gå AT med 5101 raketer gör det sjukt lätt att ta ner dem. Nu spelar jag iprincip enbart Project Reality, men sist jag gick vanilla (någon vecka sedan) sköt jag ner tanks och APC:er på löpande band. Flertalet helikoptrar också. Inga problem alls. Infanteriet är lugna puckar det med. Släng dig inte ner utan gå runt dem och skjut dem i ryggen.

Tänk på att vad som nu jävlas med dig har något som kontrar det. Det gäller att spela smart, inte dumt.

Skrivet av Semjonov:

Allt som flyger är inte OP om man spelar på rätt sätt. Problemet blir att vi har en massa personer som inte spelar spelet på rätt sätt, utan går in som om det vore COD. Klart det går käpprätt åt helvete då. Finns ju iofs vettiga servers där folk inte står och köar halva rundan efter flygplan.
Sedan kan man alltid göra något åt det. Ta en DMV och cappa alla fiendens flaggor snabbt. Några rundor senare så brukar folk ägna sig åt annat eftersom de inte får långa rundor med flyg.

Men som några andra sa, du kanske föredrar COD?

Skrivet av Lofman:

Men bad company är bad company, så om bf2 har kunnat hålla sig i 5 år så tror jag nog att om folk
verkligen gillar bc2 så kan det väl åtminstone hålla i 2, men det verkar ju redan dö ut. (pga dåligt support)

BF2 fick modsupport och gratis orankade serverfiler (typ?).

Skrivet av Lofman:

ja, kommer det inte modsupport så blir man ju ledsen
men skulle ändå inte tro att det gör det heller, med tanke på deras historia om hur avancerat och tungt deras tools är...

Med tanke på vad teamet bakom PR har gjort så tror jag knappast det. De har ju implementerad byggnader som går sönder och en sjukt massa annat som folk sa att det var omöjligt att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

detta skrämde mig med
Dock! så ser snubben mer "battlefield-aktig" ut... (fråga mig inte vad jag menar )

Får hoppas på det bästa, har iallafall förhandsbokat och kommer köpa i vilket fall!

Förstår vad du menar med "battlefield-aktig"!
Han är ser ut som en riktig soldat, rakryggad och biffig

Som ett Battlefield fan kommer jag lätt skaffa detta spel

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agemman:

Massa citat av mig

Vad jag menar var att DICE har gjort ett uttalande om att deras Toolkit för frostbite är för avancerat och byggt specifikt för deras setup/servrar så en normal person skulle inte i dagsläget kunna köra verktygen på sin dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

EDIT: Blev vist fel skule redigera men klickade visst quote på min egen post, därav doublepost

Skrivet av muffyn:

Förstår vad du menar med "battlefield-aktig"!
Han är ser ut som en riktig soldat, rakryggad och biffig

Som ett Battlefield fan kommer jag lätt skaffa detta spel

Han på bc2 ser mer ut som en filmversion av en soldat ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får hoppas det blir en beta som med Bfbc2 så man kan testa lite, och sen får man se om det blir något köp. Är ju ett tag kvar tills det kommer.

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Får hoppas det blir en beta som med Bfbc2 så man kan testa lite, och sen får man se om det blir något köp. Är ju ett tag kvar tills det kommer.

Du kan då inte vara så insatt i Battlefield-serien. Det kommer en beta innan oktober i år som alla med medal of honor limited edition får delta i.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar