Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

De borde skippat SP och lagt tid på att ytterligare polera MP samt "fördumma" motorn så att folk kan få mod-tools. Ska jag vara ärlig skulle jag nästan kunna tro att om de bara släpper mod-tools så kommer någon lyckas med det. Teamet bakom PR, de bakom Forgotten Hope och många fler skulle säkert slicka sig om munnen och börja bygga något.

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Men det är fortfarande dubbelt så mycket som xbox och playstation och vissa har inte en massa pengar som de kan spendera på datorer. Och jag bryr mig inte så mycket om grafiken, jag föredrar spelkänslan och handlingen.

??? spenderar gärna 7k istället för 3-4k när pc spel har så mycket bättre spelkänsla

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Skrivet av Agemman:

De borde skippat SP och lagt tid på att ytterligare polera MP samt "fördumma" motorn så att folk kan få mod-tools. Ska jag vara ärlig skulle jag nästan kunna tro att om de bara släpper mod-tools så kommer någon lyckas med det. Teamet bakom PR, de bakom Forgotten Hope och många fler skulle säkert slicka sig om munnen och börja bygga något.

Det finns garanterad moddare/utveklare och liknande som kommer klarar av eller som kan lära sig hantera verktygen till Frostbite 2.0, jag tror DICE har en annan riktig anledning varför dom inte vill släppa dessa fria.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det finns garanterad moddare/utveklare och liknande som kommer klarar av eller som kan lära sig hantera verktygen till Frostbite 2.0, jag tror DICE har en annan riktig anledning varför dom inte vill släppa dessa fria.

Att de inte äger distributionsrättigheterna till dem är en rätt vettig anledning. Antingen får de försena spelet ett par år medan de skriver om allt från scratch eller så hostar de upp en lastbil med guld för att köpa loss dem.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Att de inte äger distributionsrättigheterna till dem är en rätt vettig anledning. Antingen får de försena spelet ett par år medan de skriver om allt från scratch eller så hostar de upp en lastbil med guld för att köpa loss dem.

Varför säger dom inte det då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Varför säger dom inte det då?

Det har de gjort, och länken till det finns på förra sidan av den här tråden. Här är länken igen. http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...
modtools är alltså inget de bara kan "släppa", de måste skrivas specifikt för ändamålet och, för att de öht skall vara användbara för någon, på ett sätt som inte kräver ett helt kontors it-infrastruktur och mjukvarulicenser för 3M USD för att bygga ihop en bana.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cheber:

Kommentaren om chopperwhores är tragisk. Det visar bara att DICE inte spelar sina spel. De kommer säkert göra det värre i BF3.
Tracer vs counter measures. Balanserat? Nej.
Instant chopper respawn. Balanserat? Nej.
o.s.v.

Noobsen som spelar kan inte spela spelet ordentligt, är det 5 man som vill skjuter man bort alla helis och tanks.
men de allra flesta spelar sniper och sitter och dricker joltcola.

BF3 blir dock en helt ny shooter.
säga vad man vill om dice men spel kan de göra.
dock buggar och varför dessa flyg ska vara med är oförståeligt.

spelar bara på inf servar själv.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Noobsen som spelar kan inte spela spelet ordentligt, är det 5 man som vill skjuter man bort alla helis och tanks.
men de allra flesta spelar sniper och sitter och dricker joltcola.

Visst, lycka till om det är en bra pilot. Counter measures är ju löjliga 15 sekunder sedan buffen. Jämfört hur svårt det är att pricka en bra pilot är det inte balanserat.

Permalänk
Skrivet av cheber:

Visst, lycka till om det är en bra pilot. Counter measures är ju löjliga 15 sekunder sedan buffen. Jämfört hur svårt det är att pricka en bra pilot är det inte balanserat.

Det finns många mer sätt att skjuta ner helis med än tracers i BC2, om du ignorerar andra sätt och bara fortsätter försöka med tracer hela tiden när den blir borttagen så tyder det på att du inte är en bra spelare, klart att en bra pilot klarar sig då.

Det bästa sättet är med AT4 om man bryr sig om att lära sig spela med den som du kan se här http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/964685-bc2-y...
Sen så har vissa maps AA guns, tanks och heavy mgs som är bra mot choppers

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

I BF2 så kunde man ändra vyn i helikoptern/flygplan vilket gjorde att man såg typ ALLT och kunde som gunner skjuta ner allt. I BC2 så begränsas synfältet och bidrar en hel del till att det är svårare att sikta/se fienden. Hoppas att de gör likadant med BF3.

Hoppas också verkligen att RBS 70 (robot system 70) ersätter fasta SAM positioner, där en eller två personer sätter upp RBS 70 där man vill ha den.
http://www.youtube.com/watch?v=LJ1wH7Oet_w

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

AAAaaaaaaah vill ha NUUU

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av teckim:

Trevlig intervju du hitta :), lade till den i första sidan. Dock kan jag inte undgå att se lite snett på dem när han pratar om hur kvalité är deras viktigaste motiv i utvecklingsfasen, deras senaste spel BC2 har ju knappast inte varit en buggfri och "smooth" upplevelse och det är att uttryckta sig milt. När jag tänker tillbaka på det har jag nog ärligt talat aldrig varit så förbannat på ett spel som BC2 men det är väl också för att man ser ett spel som i grund och botten skulle kunna vara väldigt bra och kul om allt fungerade som det skulle utan, buggar, hitbox problem, usel ping osv.

En stor del av problem ligger väl dock på hur EA hanterat situationen med servrar mm och hur dem pushade ut spelet för tidigt innan Dice kunde testa det ordenligt, troligtvis för att det inte skulle släppas samtidigt som MoH. BF3 verkar ju dock behandlas bättre så man får hoppas att de verkligen kan leva upp till den nivå av kvalité dem pratar om den här gången då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Trevlig intervju du hitta :), lade till den i första sidan. Dock kan jag inte undgå att se lite snett på dem när han pratar om hur kvalité är deras viktigaste motiv i utvecklingsfasen, deras senaste spel BC2 har ju knappast inte varit en buggfri och "smooth" upplevelse och det är att uttryckta sig milt. När jag tänker tillbaka på det har jag nog ärligt talat aldrig varit så förbannat på ett spel som BC2 men det är väl också för att man ser ett spel som i grund och botten skulle kunna vara väldigt bra och kul om allt fungerade som det skulle utan, buggar, hitbox problem, usel ping osv.

En stor del av problem ligger väl dock på hur EA hanterat situationen med servrar mm och hur dem pushade ut spelet för tidigt innan Dice kunde testa det ordenligt, troligtvis för att det inte skulle släppas samtidigt som MoH. BF3 verkar ju dock behandlas bättre så man får hoppas att de verkligen kan leva upp till den nivå av kvalité dem pratar om den här gången då.

Ja jag håller verkligen med, jag satt själv o svor lite när han snackade kvalite

Men sålänge EA och DICE inte snålar på resurser denna gången så ska det nog gå bra, iaf bättre än med BC2.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag ställer mig ytterst tveksam till detta, även fast du kör med DX10.

Är ju ingen skillnad i spelet mellan DX9 och DX11, förutom prestandan?
Och känner folk som sitter på 8800gt/7950gt/8800 ultra och spelar BC2 på max.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

"-More unlocks than BFBC2"

Antar att det betyder att spelet kommer vara lika obalanserat som bc2 och bf2?

Unlocks förstör fan sånna här spel.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

"-More unlocks than BFBC2"

Antar att det betyder att spelet kommer vara lika obalanserat som bc2 och bf2?

Unlocks förstör fan sånna här spel.

There there....

Eller nej: Move along, nothing to see here.

Unlocks idagsläget är något typ alla multiplayer spel kräver för att hålla kvar spelare. Dock ser jag inget som är obalanserat i BC2 eller BF2, märker inte att någon är bättre än nån annan för att den har ett annat vapen än personen bredvid.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Så länge det inte unlocksen blir superkrafter som i de senaste cod eller några barnsliga killstreaks.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

There there....

Eller nej: Move along, nothing to see here.

Unlocks idagsläget är något typ alla multiplayer spel kräver för att hålla kvar spelare. Dock ser jag inget som är obalanserat i BC2 eller BF2, märker inte att någon är bättre än nån annan för att den har ett annat vapen än personen bredvid.

Att du inte kan se att några vapen är obalanserade beror nog på att du inte kan spela alls.

Tex G36E var ju helt sjukt op i bf2.
Listan på OP/Buggade vapen i bc2 är ju riktigt lång tyvärr.
Det var ju delvis därför spelet dog i tävlingsamanhang.

Edit: Liksom har du nånsin spelat ett cw i bf2 där några unlocks var tillåtna?
Har du nånsin spelat ett cw i bc2 där alla vapen var tillåtna?

Alla vapen förbjöds pga en anledning, att de var för bra och för lätta att spela med. Så de folk som inte spelar ju exakt samma klass/vapen inte hamnar i underläge.

men men det brukar vara bara folk som kan spela som förstår sådant.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Får hoppas att det tar lite längre tid än bc2 att låsa upp vapen etc. men inte lika lång tid att låsa upp saker som i bf2! tex ta guld i stridsvagn 400 tim plus antal kills på det! lite mycket!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Detta kommer bli så jäääävla fett!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Att du inte kan se att några vapen är obalanserade beror nog på att du inte kan spela alls.

Tex G36E var ju helt sjukt op i bf2.
Listan på OP/Buggade vapen i bc2 är ju riktigt lång tyvärr.
Det var ju delvis därför spelet dog i tävlingsamanhang.

Edit: Liksom har du nånsin spelat ett cw i bf2 där några unlocks var tillåtna?
Har du nånsin spelat ett cw i bc2 där alla vapen var tillåtna?

Alla vapen förbjöds pga en anledning, att de var för bra och för lätta att spela med. Så de folk som inte spelar ju exakt samma klass/vapen inte hamnar i underläge.

men men det brukar vara bara folk som kan spela som förstår sådant.

Så bara för att jag kan döda nån som har ett, enligt dig, bättre vapen så kan inte jag spela? :/

Men vad vet jag, du är ju allmäktig Coegar. Klagar ju på alla spel du kan hitta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tycker unlocks är bra för spelet. alltid kul att ha något att sträva efter, typ att låsa upp vapen och nya saker.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Så bara för att jag kan döda nån som har ett, enligt dig, bättre vapen så kan inte jag spela? :/

Men vad vet jag, du är ju allmäktig Coegar. Klagar ju på alla spel du kan hitta?

Sen var det inte att du skulle döda någon som har ett bättre vapen som var grejen. Utan tex om en kille springer runt med 870 combat och extra acc så är det typ 50% skill och 50% op som spelar.
Då är det klart att folk som spelar med balanserade vapen, typ m416 eller nått random har ett underläge.

Eller tex carl gustav, den är lika snabb som 40mm. Den har samma blastradius som c4, den tar typ 2 sekunder att ladda om. Lite op sen första patchen som idag Patetiskt.
Nope Bara spel som suger och är obalanserade.
Dvs typ alla DICE spel ^^

Men fråga nån som KAN spela bc2 eller bf2, då kommer du få exakt samma svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har man lite självrespekt så kör man aldrig med unlocks.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Amen!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Sen var det inte att du skulle döda någon som har ett bättre vapen som var grejen. Utan tex om en kille springer runt med 870 combat och extra acc så är det typ 50% skill och 50% op som spelar.
Då är det klart att folk som spelar med balanserade vapen, typ m416 eller nått random har ett underläge.

Eller tex carl gustav, den är lika snabb som 40mm. Den har samma blastradius som c4, den tar typ 2 sekunder att ladda om. Lite op sen första patchen som idag Patetiskt.
Nope Bara spel som suger och är obalanserade.
Dvs typ alla DICE spel ^^

Men fråga nån som KAN spela bc2 eller bf2, då kommer du få exakt samma svar.

Hur vet du om jag kan eller inte kan spela BC2 eller BF2? Vad vet du, kanske bara agerar Pilot i BF2?
Jag kanske är bättre än dig och helt enkelt klarar mig undan CG eller dina så kallade obalanserade vapen.
Ska du inte klaga på att GOL har bättre accuracy än exempelvis M24?

Har man underläge? Haha! Ja om man inte kan spela själv så..

Förövrigt så är CG långt ifrån OP, och den är ju gjord mot Infanteri, så obalanserat är det inte.
Har dock inte stött på något CG whine på ett halvår och jag får dock fler kills med AT4 än med CG.

Vad gör du ens i en Battlefield tråd om du nu anser att alla DICE spel suger?
Gör något annat med din tid?

Skrivet av ozric:

Spela ensam du.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Herregud, Att vara pilot/gunner i bf2 är ju knappast något att skryta om.
Och visst den är gjort mot infanteri, men när den är 100 gånger bättre än alla andra vapen så blir den OP.

Och får du inte några kills med cg så måste du vara ruskigt dåligt för det finns fan inget enklare vapen att spela.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Herregud, Att vara pilot/gunner i bf2 är ju knappast något att skryta om.
Och visst den är gjort mot infanteri, men när den är 100 gånger bättre än alla andra vapen så blir den OP.

Och får du inte några kills med cg så måste du vara ruskigt dåligt för det finns fan inget enklare vapen att spela.

Haha, du kan ju inte läsa. Vart skröt jag?
Vart skrev jag att jag inte får några kills med CG?
100 gånger bättre? Hahaha okej.

Nå?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Haha, du kan ju inte läsa. Vart skröt jag?
Vart skrev jag att jag inte får några kills med CG?
100 gånger bättre? Hahaha okej.

Nå?

Edit: vi skiter i detta. Cg är op, kan du inte inse det så kan du verkligen inte spela ordentligt.

Förhoppningsvis så lysnsnar Dice på lite folk som kan och kanske spelet överlever lite längre och man får se gathers 5v5 32 vs 32 precis som i bf2

Önskar de hade släppt rankade serverar utan unlocks!

Visa signatur