Nokia satsar på Windows Phone 7

Permalänk
Melding Plague

Nokia satsar på Windows Phone 7

Mobiljätten Nokia har ett par svåra år i backspegeln. Företaget hoppas på nytändning genom att satsa på Microsofts mobila operativsystem Windows Phone 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tycker synd om nokia ärligt talat... dom borde ärligt talat köra på Android som alla andra! sen varför WP7?? kommer nog dö ut lika fort som det kom ärligt talat..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Fan Nokia, ni dödade MeGoo innan det ens fick en chans.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Hellre att dom kör ms än nåt eget!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hoppas på Tegra modeller nu då!!!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

Stephen Elop borde ta en kurs i pepp-talking, tråkigare CEO får man leta länge efter.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

Jaha då kan man aldrig mera köpa nokia mobiler heller.. avskräckande o se en mobil med w7.. android 2.2 eller så får det vara helt enkelt.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Rätt för microsoft, men sämre för Nokia.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Rätt för microsoft, men sämre för Nokia.

Nokias aktie störtdök, Microsofts steg något

Permalänk
Medlem

Osäker på hur jag känner för detta, då jag är imponerad av QT på min n8...
Ett enkelt sätt att komma ikapp men känns lite låst jämfört med symbian^3 :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dummaste jag hört. lika bra för Nokia att själv dö. det här är ju bara pinsamt.
Varför byta ett kasst operativ mot ett annat?

Permalänk
Medlem

Ge oss MeeGo please!

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Det kommer at bli intressant att se vad det blir.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Ifall de nu är världens största mobiltillverkare så måste de dra in en hel del med pengar? Hur kan de lansera touch-mobiler som laggar och är sega och tro att de har någon channs mot android då?

Dumsnåla chefer soµ inte lägger tillräckligt med pengar till utvecklingen?

Permalänk

windows verkar ju verkligen ha koll på vad konsumenterna vill ha! eller inte...

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Vore kul om Nokia kunde få lite fart på windows phone 7, det förtjänar både nokia och ms. Tycker varenda android är sig lik den andra,

Permalänk
Avstängd

Har ni alla som är så negativa emot win7 mobile testat det heller är det bara för att det är microsoft som gör er så negativa..Har själv ingen aning om hur det är.
Håller med vita kaninen
Nokia och MS kanske kan göra nåt bra av det.
Pengarna finns så vänta med alla negativa vibbarna tills vi har fakta..

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk

Känns som ett intressant drag, Nokia är duktiga på hårdvara medan Microsoft kan erbjuda ett ekosystem. Och om bara klippa och klista- och multitasking-uppdateringarna rullas ut så är WP7 en riktigt kompetent plattform.

Lite roligt att jämföra tonen mellan svenska och amerikanska tekniksidor, här är alla väldigt anti medan det råder mer positiva tongångar där borta.

Permalänk
Relik 📜

Jag personligen tror det här kan bli bra. Gillar Windows Phone 7 i stort, och hoppas på att ökad försäljning tillsammans med Nokia kan finslipa det framöver. Bara MS sätter duktigt folk på det hela så det inte blir ett träsk av konstiga lösningar och dålig anpassning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Det här känns rätt på alla sätt!

Windows Phone 7 har lidit av dålig hårdvara, men operativet i sig är riktigt smidigt och bra.
Nokia har lidit av dålig mjukvara, ett segt operativ.

Tror dom kompletterar varandra perfekt, vore kul med tre stora drakar för en bättre konkurrens, Android, Apple och Nokia/Microsoft.

Permalänk
Skäggig legend

Bing -> Google. Office -> who needs it? XBOX Live ->fungerar inte i sverige. Precis vad vi konsumenter vill ha not...
Jag trodde och var väldigt övertygad om att WP7 skulle bli super! Den är snabb och trevlig, men inte skulle jag tänka mig en "ofärdig" produkt i Sverige, hellre att dom skulle satsat på Android.

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + Fidelio X2HR - DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Lite roligt att jämföra tonen mellan svenska och amerikanska tekniksidor, här är alla väldigt anti medan det råder mer positiva tongångar där borta.

Tror det är gamla fördomar som lever kvar här, gamla Windows Phone var ju ingen höjdare, men sjuan är riktigt bra, jag tror dock inte så många testat det därav kommentarerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Har ni alla som är så negativa emot win7 mobile testat det heller är det bara för att det är microsoft som gör er så negativa..Har själv ingen aning om hur det är.

Nej, de är förmodligen den vanliga gruppen haters som gnäller. Provbytte bort min Desire mot en Omnia 7 under ett par veckor för att testa och det var inte så kul att gå tillbaka till Android efter det kan jag säga. Båda är bra, men skulle jag köpa nytt idag skulle det bli Phone 7.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Håller med vita kaninen
Nokia och MS kanske kan göra nåt bra av det.
Pengarna finns så vänta med alla negativa vibbarna tills vi har fakta..

Kan bara hålla med. Troliga anledningen till att Nokia inte hoppar på Android är att "alla kör det". WP7 är fortfarande nytt. Sen har ju självklart nye VD'n bra kontakt med Microsoft helt klart. Sen tror jag dem som klagar högst är dem som inte testat, varken som konsument eller utvecklare.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Bing -> Google. Office -> who needs it? XBOX Live ->fungerar inte i sverige. Precis vad vi konsumenter vill ha not...
Jag trodde och var väldigt övertygad om att WP7 skulle bli super! Den är snabb och trevlig, men inte skulle jag tänka mig en "ofärdig" produkt i Sverige, hellre att dom skulle satsat på Android.

Hmm, hur länge fick vi inte vänta på Android Market till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Kanske blir det mer fart på "officiell" lansering i sverige nu när Nokia plockar upp det stort.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson gjorde rätt att hoppa på Android tåget, deras nya mobiler är populärare innan de ens finns på marknanden. Nokia med W7 Phone kanske lyfter företaget en del, men jag tror inte de kommer att få sätta på sig kungakronan igen...

Permalänk
Hedersmedlem

Faktiskt lite roligt, ja inte att de satsar på Windows Phone 7, utan hur tydlig konsekvensen blev av att Nokia anställde en tidigare Microsoft senior executive, Stephen Elop, på posten som VD (jag uppfattade hans position som sådan) och president. Jag tvivlar på beslutet är tekniskt styrk, och att det snarare är "släktbanden" som fått tala. Microsoft är säkerligen den gladaste, eftersom de desperat behöver en partner som kan haussa en hittills mindre lyckad satsning.

Bra när företag anställer lite nytt blod som oberoende tänkande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Hmm, hur länge fick vi inte vänta på Android Market till Sverige?

Market fanns från start, antar att du menar möjligheten att köpa appar.

Permalänk
Medlem

Typiskt den stora frågan är vad som händer med symbian^3 om utvecklingen kommer läggas ner eller strypas kraftigt nu då.. GRYMT TRÅKIGT Symbian^3 är riktigt trevligt

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT