Permalänk

TV och dator på samma skärm

Hejsan, hejsan!

Jag ska införskaffa en stationär dator inom kort, och tänkte försöka fixa så att man kan växla mellan att titta på tv och spela dator så lätt som möjligt.
Då till mina frågor om detta.

Vilken sorts skärm är bäst att ha för tv/dator? (Tänkte mig 30-36tum beroende på hur mycket plats jag har, och den ska sitta/hänga på väggen)

Hur dyr dator behöver man för att den ska klara av HD filmer och tv, typ 720p eller 1080p och bra grafik på spel etc.?

Behöver man några speciella grejer eller något annat man ska tänka på om man vill fixa detta?

Tack för svar!

/DB

Permalänk
Medlem

7000-8000 räcker om du vill lira 720P/1080p med de senaste spelen samt kolla HD filmer, finns fall du kan få till det för 6000.

Permalänk
Medlem

Även billiga grafikkort från Nvidia eller ATI hårdvaruaccelererar HD film så har du ett sådant så behöver inte burken i övrigt ha speciellt hög prestanda för att spela upp 720P/1080P. Jag kan lätt få ihop en HD upp spelande dator för 3-4000...

Men nu skall ju du spela också och då behöver du mycket prestanda i burken med snabb CPU och bra grafikkort. Köper du en Spelburk idag så spelar du upp HD film utan problem.

Så sikta in dig på en Spelburk så klarar du allt...

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

Gärna tips på vilken skärm/tv som ni rekommenderar