Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton_mjor:

Har konstaterat att jag varken har tid eller plats att byta min termostat i bilen själv.
En lite mindre verkstad gav mig ett prisförslag på 850kr att fixa det...
Vad gör man? Jo, biter i kudden och tar emot
På onsdag är det jag som blir fattig

850:- för att byta :s

Jadu.. driver själv verkstad och 90-150:- för en termostat och resten arbete.. hehe..
Ring istället och begär fler kostnadsförslag, 3-500:- är ett rimligt pris!

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pissespann:

Blir lite smått irriterad på Swec för att de dels rensar denna tråden och sedan låser den :s

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/989283-beta...

Kan det vara Komplett som ställt krav på Sweclockers??

I smell corruption...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

I smell corruption...

I guess!

Swec vill la inte framstå som en klagosida..

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk

Ni vet inte vad "pinsamt dåliga däck" betyder för ens ni fastnat på järnvägsbron mitt i stan med 15 bilar bakom
Som om det det vore nog går han bakom ur sin bil (!?) och knackar på min. Som om jag inte redan visste att jag fastnat vavavavavava. När jag kom i väg i alla fall så var det i stället han som stod som ett frågetecken och roadblockade med sin förarlösa bil

Skrivet av Pissespann:

850:- för att byta :s

Jadu.. driver själv verkstad och 90-150:- för en termostat och resten arbete.. hehe..
Ring istället och begär fler kostnadsförslag, 3-500:- är ett rimligt pris!

Jojo, när den sitter åtkomligt.
Nu är det så att servopumpen måste loss först med allt som hör till, annars hade jag så klart bytt den själv

Edit: Chillade in sidledes i en snödriva nyss. Tur det inte var med fronten för då hade det krasat

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Dom hade en period i mitt liv då dom levde och frodas.
Jag ska inte ha med växter att göra. Vattnar jag inte ihjäldom, så torkar dom ihjäl.

Så nu åker skiten ut.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img684.imageshack.us/img684/4682/planttb.jpg

Dom hade en period i mitt liv då dom levde och frodas.
Jag ska inte ha med växter att göra. Vattnar jag inte ihjäldom, så torkar dom ihjäl.

Så nu åker skiten ut.

Jag har själv kommit underfull med en sak. Jag ska bara köpa kaktusar. Eftersom de tål torka (när jag glömmer att vattna) en mycket lång tid :).

Permalänk
Medlem

Varfør kænns det alltid som man ær 5e hjulet nær syrran ringer och frågar om man vill komma och æta middag med henne, hennes kille, min andra syrra och hennes kille. Mår æven lite dåligt nær man ser arbetsmæssigt mellan oss. Dom två har jobb med bra løn.
Sjælv sitter man i en håla och har ett jobb med minimunløn.
Det man har søkt har gått åt skogen också. :X
Ljusare tider kanske i tidig høst då jag ska på en utbildning i Norge hos en kompis (fick den gratis!) før truck.
Nu sa jag till dem att jag kanske kommer på deras middag, beroende på om man ær hemma eller inte.
Mår lite halvt dåligt faktiskt nær jag væl tænker på det.

Aja, dags att slava vidare, norskarna ringer in som aldrig førr.

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Ni vet inte vad "pinsamt dåliga däck" betyder för ens ni fastnat på järnvägsbron mitt i stan med 15 bilar bakom
Som om det det vore nog går han bakom ur sin bil (!?) och knackar på min. Som om jag inte redan visste att jag fastnat vavavavavava. När jag kom i väg i alla fall så var det i stället han som stod som ett frågetecken och roadblockade med sin förarlösa bil

Jojo, när den sitter åtkomligt.
Nu är det så att servopumpen måste loss först med allt som hör till, annars hade jag så klart bytt den själv

Edit: Chillade in sidledes i en snödriva nyss. Tur det inte var med fronten för då hade det krasat

Fast Det jag stör mig på är att min driver bara på ett hjul och står man vid en korsning så spinner det ju så gött. kan vara lite jobbigt att ta sig därifrån ibland.. har funderat på att svetsa bakaxlen .

Fast mycket är på körstil och på däck.
Fått hjälpa en kompis som parkerade bilen i ett dike. han stod en stund och försökte komma upp. tog 20sec för mig att få upp bilen då jag inte stod och tokvarvade eller hade tvärställda hjul

Att sladda är skoj fast man blir lite rädd om det kommer hårda saker för fort emot en ibland.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

SÅ JÄVLA GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD! ARSENAL TJALALALAAAAAA

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

SÅ JÄVLA GLAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAD! ARSENAL TJALALALAAAAAA

Jo vilken jävla match det blev! Wilshere imponerade stort
Hoppas att Arsenal kniper det här, vill att england ska knipa förstaplatsen (helst inte utd menmen..)
/Liverpool fan

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Fast Det jag stör mig på är att min driver bara på ett hjul och står man vid en korsning så spinner det ju så gött. kan vara lite jobbigt att ta sig därifrån ibland.. har funderat på att svetsa bakaxlen .

Fast mycket är på körstil och på däck.
Fått hjälpa en kompis som parkerade bilen i ett dike. han stod en stund och försökte komma upp. tog 20sec för mig att få upp bilen då jag inte stod och tokvarvade eller hade tvärställda hjul

Att sladda är skoj fast man blir lite rädd om det kommer hårda saker för fort emot en ibland.

Haha, sant. Nu såg snödrivan hårdare ut än vad den var, jag förberedde mig på en smäll men det blev bara en lite duns
Steady and slow does it när man fastnat. Jag fick gunga bilen framåt och bakåt för att komma loss
Gasa-koppla-gasa-koppla.......

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Superlim. Akta er för Luquisole superlim. Lagade skorna och det gick bra, efter jag försökt borra upp det som torkat och sedan gav upp med det och klippte upp tubjävlen. Sedan så kletade jag rätt så mycket... Försökte diska av plåtsaxen men gav upp efter fem minuter då den var lika kladdig som innan. Låter det torka och filar bort skiten imorrn istället. Händerna var det värre med. Tvättat dom i en kvart och skrubbat som en idiot med en borste men skiten sitter fortfarande delvis kvar. Vågar inte skrubba mer då jag skrubbat bort en stor del av huden redan... Själva delen att laga skorna gick snabbt. Få fram lim tog en kvart och efterarbetet en halvtimme...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Haha, sant. Nu såg snödrivan hårdare ut än vad den var, jag förberedde mig på en smäll men det blev bara en lite duns
Steady and slow does it när man fastnat. Jag fick gunga bilen framåt och bakåt för att komma loss
Gasa-koppla-gasa-koppla.......

Du vill inte veta hur många snövallar man tagit med bakvagnen sådär lite lätt. även tagit någon enstaka på sidan och med fronten. då har det gått rätt fort med. slipat bort lite färg på kofångaren (egen målat) och sista ljuddämparen fick sig ett par smällar så den lossnade från röret i inpressningen. skramlade fint när den var kall då det inte tätade. dock när den var varm så höll det tätt fast tog en kompis svets och svetsade dig den hjälpligt. man är lite rädd när stolpar kommer farandes lite väl fort ibland. Fast man brukar reda ut det mesta man känner rätt fort när det går överstyr innan det går åt helvete så man hinner rädda de mesta.

Skrivet av Ala_95:

Superlim. Akta er för Luquisole superlim. Lagade skorna och det gick bra, efter jag försökt borra upp det som torkat och sedan gav upp med det och klippte upp tubjävlen. Sedan så kletade jag rätt så mycket... Försökte diska av plåtsaxen men gav upp efter fem minuter då den var lika kladdig som innan. Låter det torka och filar bort skiten imorrn istället. Händerna var det värre med. Tvättat dom i en kvart och skrubbat som en idiot med en borste men skiten sitter fortfarande delvis kvar. Vågar inte skrubba mer då jag skrubbat bort en stor del av huden redan... Själva delen att laga skorna gick snabbt. Få fram lim tog en kvart och efterarbetet en halvtimme...

Jag hatar superlim får det alltid på fingrarna blir hårt och sen så nöter man bort det så fint. bästa är att bara låta det sitta så de ramlar av sig själv. Blir som en vit hård mjökligsörja och får man det utanför där man ska limma så blir det fult med vitt kladd.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Datorjävel på att sega då!

Min lagringsdisk brukar försvinna när jag väcker den från sleepmode, då startar jag om datorn på nån minut och sen funkar det skitbra men idag är datorn pisseg på att starta.. En kontroll startades men inga fel hittades wellwell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag hatar superlim får det alltid på fingrarna blir hårt och sen så nöter man bort det så fint. bästa är att bara låta det sitta så de ramlar av sig själv. Blir som en vit hård mjökligsörja och får man det utanför där man ska limma så blir det fult med vitt kladd.

Jo, bestämt mig för att låta skiten torka sedan får jag väl ta vinkelslipen ifall det inte vill lossna från händerna, muahaha

Nä, ska försöka få bort litegrann i duschen nu....

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Luleå tog äntligen en seger i hockeyn igen fyfan så skönt. Hoppas bara dom fortsätter vinna nu

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

-19 grader ute. Limmet under mina skor har inte torkat så jag har inga skor idag... Visst, kan ju alltid gå i vinterstövlarna till skolan men vad ska jag göra av dom när jag kommer det? Vilka skor ska jag ha på mig under dagen?
Har för mig att jag ska ha ett par tygskor här hemma, men hittar dom fan inte. Måste ringa morsan och fråga...

Edit: Hittade igen skorna, i förrådet. Är ju mindre skönt att gå ut och leta skor såhär på morgonen... Märkte också att senast jag använde dom var troligen under en golfrunda. Fullt med gräs i skorna. In i garaget, på med kompressorn och sedan blåsa ut skiten med tryckluften... Aja, nu har jag några skor att ha på mig iaf... Får dock gå i jalaskängorna till skolan om jag inte vill förfrysa fötterna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Svenskarna är på väg att bli mer och mer amerikaniserad. Både i allt för överdimisionella chips och ostbågspåsar som i övervikt.

Vad är det för fel på dom vanliga 190-200g påsarna ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Vad är det för fel på dom vanliga 190-200g påsarna ?

Dom tar slut för fort.
Nej men jag håller med om att det börjar bli ganska amerikaniserat här, gigantiska förpackningar och påsar till lägre och lägre priser...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

gigantiska förpackningar och påsar till lägre och lägre priser...

I'm ok with this.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Dom tar slut för fort.
Nej men jag håller med om att det börjar bli ganska amerikaniserat här, gigantiska förpackningar och påsar till lägre och lägre priser...

Skulle jag sätta imig en ostbågepåse på 450g så skulle jag få sån ruggig ågren efteråt. Men det är väl inte meningen kanske att man ska sätta i sig hela påsen på en och samma gång.

Jag är en sån som har jag har en gång öppnat ett påse så kan jag sluta förren den är slut helt och hållet. Jag kan tex inte börjar på en påse för att sen lägga undan den för att gå och små äta ur den senare.

Utan det är allt eller inget som gäller.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Känns inte som fredag idag.. timmarna har bara rullat förbi funderar på att åka hem senare idag då man ändå inte kommer göra något vettigt en fredagkväll

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

I'm ok with this.

I min lokala butik (Vi) ser jag 200g påsar för 25kr, och nu kom det en 500g påse för 25kr och sen går den ner till 19kr, då tycker jag att dom blir större men samtidigt billigare.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img708.imageshack.us/img708/9909/maxibag.jpg

Svenskarna är på väg att bli mer och mer amerikaniserad. Både i allt för överdimisionella chips och ostbågspåsar som i övervikt.

Vad är det för fel på dom vanliga 190-200g påsarna ?

Willys erbjudande!?

Edit;
Sen har iofs Coop den godaste chipset.
Coops Ekologiska chips med Paprika smak.
Fy FAN vad gott det är. Helt sinnes. 170g pack tror jag den är på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Willys erbjudande!?

Japp.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

http://img708.imageshack.us/img708/9909/maxibag.jpg

Svenskarna är på väg att bli mer och mer amerikaniserad. Både i allt för överdimisionella chips och ostbågspåsar som i övervikt.

Vad är det för fel på dom vanliga 190-200g påsarna ?

Men det är ju bara willys och öb som har de stora påsarna, så har det vart så länge jag kan minnas
ICA och de andra små har 300 gram. Det roliga är att det kostar lika mycket på båda ställen.

Mackarna kör sitt eget race och säljer sina små 150-200 grams påsar för 25-30kr i stället

Behöver jag förklara varför jag aldrig köper nåt annat än bränsle på macken?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Satt och hade sånt jävla problem med grafikkortet. Bråkade med det ett par timmar, inget konstigt med just det, man ju van med problem efter att ha haft 5970 i mer än ett år. Men så börjar man höra ett sånt in i helvete fräsande. Kollar in i burken och ser att det läcker ifrån en koppling, droppar rakt ner på PCBn där det gurglar lite sött. Måste ha uppstått efter jag drog med datorn på ett lan, man blir lite oförsiktigt efter tag och sket väl i att göra en kontroll när man kom hem.
Men jag är glad! För nu äntligen så har jag en anledning att slänga fanskapet som har varit en sån jävla börda, tvi fan på crossfire och deras jävla drivrutiner så imorgon blir det affären och ett 580! yipi!

Visa signatur

Gigabyte Z390 AORUS MASTER | i7 9700K | Corsair 32GB | EVGA GTX 1080 8GB ACX 3.0 FTW | Windows 10

Permalänk
Medlem

Man är ju väldigt sugen på att gå ut och greja med ljudet i brorsans bil nu när det är så varmt ute. -19c och man ska står där och pilla med kablar och så.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Man är ju väldigt sugen på att gå ut och greja med ljudet i brorsans bil nu när det är så varmt ute. -19c och man ska står där och pilla med kablar och så.

Jag tänker fan inte lämna huset idag.

Permalänk
Medlem

Besviken på min lokala Konsum. Leverpastejsutbudet har minskat enormt, både Scan's gräddpastej och klassiska ugnsbakade är borta. Bacon säljs inte längre i trepack. Dom har numera bara 1kg's påsar med krögarpytt. Felix små delikatessköttbullar är borta ur frysdisken och det västa av allt. INGEN BLODPUDDING!

Saknar Stenungsund lite, Coop Konsum, Ica kvantum och Willys på gångavstånd. Fast det är väl det enda positiva med den hålan iofs...

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.