bluescren, seggt , hd 3650

Permalänk
Medlem

bluescren, seggt , hd 3650

hej jag köpte ett nyt grafikkort radeon hd 3650 agp.
men när jag instalerade drivers och startade om datorn så fick jag bluescren.
men så såg jag på packetet att man behövde minst 300 watt nättag för och kuna driva kortet
men jag har lyckats använda kortet med 230watts agg

då är frågan kommer kortet sluta lagga och ge bluescrens om jag köper nyt nättagrigat?

jag har en acer power f1b
2 gig ram
grafik radeon hd 3650 agp
2.8 amd prosesor någon cenrelon?

tack i förväg

Permalänk
Medlem

skulle vara jätte bra om jag skulle kunna få hjälp med det här

Permalänk

Bluescreen brukar oftast ske i samband med failure på ddr minnen. När gfx kort inte får tillräckligt mycket ström har jag för mig att den säger till och går på lågvarv.
Få in ratatosk hit och be om hjälp

Visa signatur

[i7 7700K] [RTX 2080] [Corsair CX 1000W] [ASUS MARK II] [16GB DDR4] [Samsung EVO 850 500GB]

Permalänk
Medlem

när jag instalerade första gången så fick jag bluescreen och d¨stod det min drivrutin till kortet att det blev något fel

men jag ska köpa ett nyt skal till datorn med ett 450watt nät agg i. och nu så när jag spelar spel som http://www.gamespot.com/pc/action/rainbowsixvegas/tech_info.h... så hackar det och går inget bra. köpte ochså stalker clear sky. men det går inte spela för att det hackar. men vad jag vet så funkar min prosesor till och spela dom två spelen

Permalänk
Medlem

det kan vara så (ganska säker) att ditt grafikkort är ganska värdelöst. 3650 visste jag inte ens existerade... kan vara därför du upplever spel som ospelbara, speciellt de nyare.

Permalänk
Medlem

aa det kan vara så men det är ju 512mb kort så jag borde ju kuna spela alla spel utan lagg på minsta instälningarna.
men det ska gå o spela bioshock med det hära kortet så? jag vetinte riktigt. och jag ska nog försöka skafa något nyt moderkort och prosesor så jag kan fixa en ordentlig speldator. men kortet är segt även när jag spelar css. och det var det inte när jag hade ett 256 kort i?

Permalänk
Medlem

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/

gå in där så kan du testa och se om din dator klarar de spel du vill spela