Permalänk

Nyblivet tillskott till laget!!

Hej och tjena!!

Tänkte hojta till och säga hej, har hoppat på tåget och håller på att försöka lära mig förkortningarna och termerna lite smått.

Sitter och foldar med Phenom II 1090T x6, R 5870 och min PS3:a. Kör foldingen med FAH GPU tracker som känns enklast att få fart på. Någon som har feedback att ge så tar jag gärna emot.

Har en fråga direkt i presentationstråden. Finns det någon sida där man ser hur mycket varje klient var för sig ger då jag har en känsla av att ps3:an inte läggs på totalen på EXOC.

Mvh Anders (user id Lusus)

Visa signatur

AMD Phenom II 1090T x6, Asus CrossHair IV Formula, XfX Radeon 5870 1 GB

Permalänk

Kör med HFM istället.
Störtskönt: http://code.google.com/p/hfm-net/

Permalänk

Jobbigt med alla inställningar runt clockfrekvens och dyligt.

Visa signatur

Permalänk

Nejdu...tog mig kanske 2min att göra alla "jobbiga" inställningar

Permalänk
Skrivet av Farenheit:

Nejdu...tog mig kanske 2min att göra alla "jobbiga" inställningar

Så bra att det var enkelt för dig, tänk om alla hade samma förutsättningar!! Hade kanske dock övervägt att försöka mig på den om du istället för att berätta att det tog dig 2 min att göra inställningar var lite hjälpsam.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av B€£GARI0N™:

Så bra att det var enkelt för dig, tänk om alla hade samma förutsättningar!! Hade kanske dock övervägt att försöka mig på den om du istället för att berätta att det tog dig 2 min att göra inställningar var lite hjälpsam.

1. Installera programmet.

2. Klicka på "Clients" och välj "Add Client."

3. Under "Instance Name" skriver du vad du vill kalla klienten. Till exempel CPU, SMP, GFX eller vad du nu känner för.

4. Client Processor MHz kan du strunta i om du inte vill att den ska visa PPD/MHz korrekt. Det spelar ingen roll för funktionen i övrigt om du fyller i den eller inte.

5. Lämna de övriva fälten som de är.

6. Klicka i "Local or Network Path" och i fältet under väljer du mappen där du installerat foldingklienten.

7. "Client Time Offset (Minutes)" sätter du till -60 eftersom foldningsklienten går efter UTC/GMT (London-tid) och är 60 min efter vår tid. Det gör att tiderna för när WUn laddades ner och ska vara klar som visas i HFM.net är korrekta.

8. Klicka på "OK"

Du har nu laggt till en klient i programmet.

1. Klicka på "Edit" och välj "Preferences"

2. Första fliken under "Refresh Client Data" klicka i allt och ändra till "3" där det står "Every"

3. Tredje fliken "Options" ändra "Calculate PPD based on:" till "Last Three Frames" och se till att alla alternativ är iklickade där.

4. Femte fliken "Web Settings" fyll i ditt ID från Extreme Overclocking samt ditt foldningsnamn och lagets ID (37451).

5. Klicka på OK.

Starta HFM.net och låt foldningen gå. Det krävs att du foldar minst 1% innan programmet kan börja räkna. Det kommer sedan att ta ett snitt på de tre senaste % du foldat för att räkna ut din PPD.

Fråga igen om det är några problem.