Permalänk
Medlem

Mitt bluescreena hela tiden varannan timme.. Jag försökte verkligen allt, klocka ner och ominstrallera och skit... Det enda jag behövde göra var att uppdatera drivrutiner för ljudkortet i moderkortet, och jag läste på ett annat forum där en kille också körde radeon kort (jag kör nvidia) att han avinstrallerade catalyst så funka det..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pAcKiE:

Jag stödjer det, MSI Afterburner leder till att BC2 Kraschar. För min del

Punkbuster kickar tydligen med afterburner.
har själv samma bekymmer.
testar för att komma runt problemet.
andra har gamla ljuddrivrutiner.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Har samma problem och kör med MSI, avinstallerade den för att ge det ett försök.

Det tråkiga är att grafikkortet sätter fläkten under 20% (vilket är sjuuuuuuukt lågt) ändå tills tempen når 70 grader :/. Med MSI och 25% fläkt är kortet 50 grader...

Finns det något annat program som kan göra fläktkurvor likt MSI? ATT fungerade dåligt sist, kan är bättre nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Har samma problem och kör med MSI, avinstallerade den för att ge det ett försök.

Det tråkiga är att grafikkortet sätter fläkten under 20% (vilket är sjuuuuuuukt lågt) ändå tills tempen når 70 grader :/. Med MSI och 25% fläkt är kortet 50 grader...

Finns det något annat program som kan göra fläktkurvor likt MSI? ATT fungerade dåligt sist, kan är bättre nu?

Asus Smart Doctor

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem

Är sånt total noob så jag förstår inte allt som skrivs här

Jag har win7, i7 960, ud3, 6970, får bluescreens med.
Men jag har inte överklockat eller nåt. Vad kan mitt problem vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Du måste stänga av ULPS(Strömsparar tjänst), afterburner hittar typ inte andra kortet i 2D så då kan programmet ej styra fläkten. Dock ska det sättas igång när du väl spelar något.
http://www.overclock.net/ati/667144-crossfire-disabling-ulps....

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk

Stängde av MSI Afterburner och har nu suttit non-stop 4 timmar utan några som helst problem.

Visa signatur

- Citera för svar -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpimp:

Är sånt total noob så jag förstår inte allt som skrivs här

Jag har win7, i7 960, ud3, 6970, får bluescreens med.
Men jag har inte överklockat eller nåt. Vad kan mitt problem vara?

Läs första inlägget...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Gör det men jag har ju som sagt inte nåt överklockningsprogram vad jag vet. Tror iofs att gigabytes Easy Tune ligger i autostarten men har aldrig använt det... kan det vara det?

Men får som sagt var bluescreens...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpimp:

Gör det men jag har ju som sagt inte nåt överklockningsprogram vad jag vet. Tror iofs att gigabytes Easy Tune ligger i autostarten men har aldrig använt det... kan det vara det?

Men får som sagt var bluescreens...

Yes alla överklockningsprogram kan orsaka detta även om man inte har klockat så ligger den i autostart så stäng av och prova.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Du måste stänga av ULPS(Strömsparar tjänst), afterburner hittar typ inte andra kortet i 2D så då kan programmet ej styra fläkten. Dock ska det sättas igång när du väl spelar något.
http://www.overclock.net/ati/667144-crossfire-disabling-ulps....

Vad snackar du om?!?

Har alltså ETT 4870 som fläkten kör lite för lågt (enligt mej) ändå tills kortet når 70 grader. När jag INTE har något program som styr.

Permalänk

Testat göra utan MSI även jag, fungerar felfritt
Där var felet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

BFBC2 frysningar beror på att Punkbuster försöker skicka iväg information under spelets gång, dock kommer inte Punkbuster överens med överklocknings program som t.ex Sapphire Trixx, MSI Afterburner m.fl och där av fryser datorn och ger ifrån sig ett så kallat sound loop detta är alltså till 100% bekräftat.

Ominstallation av Windows 7 Ultimate x64 med SP1
INF Update Utility allOS 9.2.0.1025
ATI Catalyst 11.2
ATI Catalyst 11.4

1h MemTest86 - 0 Errors
1h Furmark Xtreme Burning 880/1375Mhz OC - 74°C
5st IntelBurnTest - High - 90°C
10st 3DMark11 rundor

En fråga, kör du med äkta windows? Punkbuster reagerar på crack och annat skit som om det vore ett cheat för programmet.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bearbot:

En fråga, kör du med äkta windows? Punkbuster reagerar på crack och annat skit som om det vore ett cheat för programmet.

Om du följt hela tråden så har han skrivit att han har en original version av windows.
Jag har samma fel med allt original drivers nyaste, men så fort jag slår av msi så funkar det, har kört 4 timmar nyss igen .

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

tjena, tänkte ta tillfälle att ta upp ett problem jag har i bfbc2, nu när ämnet ändå är uppe. det är så att ibland får jag helt random dcs, även ifall jag fortfarande har uppkoppling. vad kan detta bero på? någon som har haft samma problem?

Permalänk

Samma sak började hända för mig efter jag drog igång msi afterburner med fläktkontrollen igång, fryser helt random och soundloop.

Har kört massor med stress/stabilitets tester, benchmarks osv, i 4-8 timmars sessioner, 100% stabilt, ska avinstallera msi afterburner och kolla om problemet försvinner då, eller räcker det att stänga av programmet?

Edit: Om man nu inte kan ha igång msi afterburner, finns det något annat jag kan ställa in typ som i afterburner med en kurva?(ni förstår vad jag menar..).

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Samma sak började hända för mig efter jag drog igång msi afterburner med fläktkontrollen igång, fryser helt random och soundloop.

Har kört massor med stress/stabilitets tester, benchmarks osv, i 4-8 timmars sessioner, 100% stabilt, ska avinstallera msi afterburner och kolla om problemet försvinner då, eller räcker det att stänga av programmet?

Edit: Om man nu inte kan ha igång msi afterburner, finns det något annat jag kan ställa in typ som i afterburner med en kurva?(ni förstår vad jag menar..).

För mig räckte det med att stänga ner Afterburner

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av pAcKiE:

För mig räckte det med att stänga ner Afterburner

Japp, verkar vara löst för mig med nu när afterburner är stängt, riktigt synd då fläktstyrningen är riktigt trevlig och enkel att ställa in som man vill ha den, finns det något liknande program?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Japp, verkar vara löst för mig med nu när afterburner är stängt, riktigt synd då fläktstyrningen är riktigt trevlig och enkel att ställa in som man vill ha den, finns det något liknande program?

Har du Asus så Asus Smart Doctor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så det är Afterburner som ställer till det för så många?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

BFBC2 frysningar beror på att Punkbuster försöker skicka iväg information under spelets gång, dock kommer inte Punkbuster överens med överklocknings program som t.ex Sapphire Trixx, MSI Afterburner m.fl och där av fryser datorn och ger ifrån sig ett så kallat sound loop detta är alltså till 100% bekräftat.

Ominstallation av Windows 7 Ultimate x64 med SP1
INF Update Utility allOS 9.2.0.1025
ATI Catalyst 11.2
ATI Catalyst 11.4

1h MemTest86 - 0 Errors
1h Furmark Xtreme Burning 880/1375Mhz OC - 74°C
5st IntelBurnTest - High - 90°C
10st 3DMark11 rundor

Tack för tipset !

Testade avinstallera MSI Afterburner och spelade igår BFBC2 utan något "freeze" på vinter mapparna

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Så det är Afterburner som ställer till det för så många?

Svar ja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av solifer68:

Om du följt hela tråden så har han skrivit att han har en original version av windows.
Jag har samma fel med allt original drivers nyaste, men så fort jag slår av msi så funkar det, har kört 4 timmar nyss igen .

Var rätt trött igår så jag missade det.

Visa signatur

I7 980x @4.5 | Asus Rampage III Extreme | Corsair Dominator 12gb (3x4) Cl 9 | Corsair AX1200 | EVGA 680 FTW x2 | Corsair 800D WC | SSD Corsair Force 120gb x2 | Western Digital Caviar Black 2TB x 2 | Logitech G19 | Mad Cats Rat 9 | Logitech G35 | Logitech Pro C910 HD | W7 Ultimate x64 | Dell U2311H x 3 | Nvidia Surround |

Permalänk
Medlem

Är jävligt trött på detta spelet också,
Moderkort:Asus m3n-ht deluxe series
CPU:Amd phenom 9950 black edition
Grafik: hd4870

Problemet är när jag klickar på att starta spelet så kommer updater upp och säger att den inte kan ladda ner den senaste versionen pga att servern är nere. Så har det varit i dagar och när jag trycker på att köra den senaste versionen så startar spelet i windowed mode, och man ser hur allt laddar. Men när jag förstorar spelet så stängs det av på direkten??
Har installerat nya dislpay drivrutiner samt ny catalyst från 10.3 till 11.2, inget fixade det.
Alla andra spel fungerar skit bra och innan jag installerade om Windows så funkade bad company felfritt!

Vad är det jag ska göra? jag har installerat om det, stängt av alla services och startup i msconfig, ingen framgång.

Detta har säkert något med drivrutinerna att göra, eftersom när jag hade installerat windows så tog jag och laddade ner alla drivrutiner som fanns till mitt moderkort.

Nu ska jag testa att avinstallera alla punkbuster spel samt punkbuster och sedan installe bad company först, får hoppas att det fixar sig.

Snälla hjälp mig

EDIT: Efter några timmar har jag fixat det, det var något med Ram minnena som spökade, drog ut de och in sedan var allt löst (Helvete vad jobbigt med ram minnena när man har noctua nh-d14 i FD R3, satan....)

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

så kraschandet är pga mitt rivatuner? har inte kunnat köra bc2 förjävla länge pga detta. kul att iaf veta varför :/ så mycket man kunde lirat om man visste om det. ska testa köra utan och se hur det går

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Medlem

Ni som har haft problemet med Msi afterburner, räcker det inte med att bara inte starta Programmet eller varför avinstallera?

Problemet jag dras med är att jag får en freeze på 10-15sekunder i början av varje spel sedan flyter det på.
Det andra är att jag får white screen ibland och spelet lägger av.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Ni som har haft problemet med Msi afterburner, räcker det inte med att bara inte starta Programmet eller varför avinstallera?

Problemet jag dras med är att jag får en freeze på 10-15sekunder i början av varje spel sedan flyter det på.

Jag har också problem med att det fryser några sek i början

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av Orio:

Jo, för mig fungerar det utan problem när jag bara stänger av programmet. Jag får också en "freeze" i början av spelet. Just när man joinar en server. Hört dock att många har samma problem. Dock det andra problemet har jag inte...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk

testa att helt enkelt inte ha rivatuner på, tog lite längre för en krasch men kraschade ändå, ska testa nu när jag avinstallerat rivatuner

verkar funka helt perfekt nu när rivatuner är avinstallerat

aja, kan iaf spela bc2 nu.

... eller inte.

satt och spelade lite idag och den kraschar fortfarande utan något OC program installerat på datorn.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

ehmm , får man fråga vad afterburner är och innebär, så fall vart stänger man av det :P? För jag har nämligen gigabyte som modekort. Kan intyga med att säga, servrar med PB av , funkar bra för mig. Är det inte dax för dem att släppa ny version av Pb?