Svensk Minecraft server

Permalänk
Medlem
Skrivet av HThore:

Tja jag är en minecraft lirare som fyller 17 i år hoppas att ni räknar på att man fyller under det året ?

som sagt jag är en seriös minecraft spelare som har haft en egen server uppe en gång i tiden.
Men nu är jag ute på nya vägar för att hitta andra spelare och börja lira med
Jag vill lira med regler, och utan folk som ska förstöra.
Minecraft: HThore

MVH: Hampus

Med tanke på hur du bettede dig på irc blir du inte whitelistad, någonsin.
Det blir inte jernarp heller för den delen.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Vi borde generera en karta efter ett spec. seed senare så det blir lite intressantare natur

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Det finns gott om intressant natur, ta dig en bort bit från staden bara. Bäring 80°-100° och cirkus 700-800 block bort t.ex. (om jag inte kommer ihåg totalfel).

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC
"Computers are like bicycles for our minds."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

thx, går dock vädligt segt att se den?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Det låter nice med en server som har 17+. jag är intresserad, nickar SimhopparN ingame

//SimhopparN

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

thx, går dock vädligt segt att se den?

Den är 24mb png, tar tid och ladda med segt bredband FTPn är dock 1gbit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej Lite om mig

Hejsan, mitt namn är jamal az. Bor i södertälje pluggar inom idrott och hälsa är född 19910620.
Har alltid vart spel intresserad, har spela wow,cs,cryses, och andra spel. Brukar ha mycket tid över och brukar spela ungefär 3-5tim om dagen. Har precis börjat spela minecraft och jag tycker att det är lätt och enkelt och inte lika komplicerart som vissa spel.

Det är roligt att spela med irl polare och mogna personer. Varför just jag ska få spela på er server elr bli whitlisted vet jag inte utan det är väl lite mer om ni väljer mig att få spela på er server där man kan sköta sig och ha lite skoj.

som sakt är väldigt ny och jag håller mig till ramarna så att säga.
För mer infor kan ju du lägga till mig på facebook: Jamal az

Permalänk
Medlem
Skrivet av simhopparn:

Det låter nice med en server som har 17+. jag är intresserad, nickar SimhopparN ingame

//SimhopparN

Inte för att bara "klaga" på just dig utan på alla andra också.

LÄS REGLERNA/UPPMANINGARNA SÅ BLIR NU WHITE LISTADE ENKLARE.

Du ska ange en facebook länk eller något liknande så din ålder verifieras annars blir ni inte whitelistade utan ni får ett PM och då tar det längre tid innan ni kan börja spela.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

Oj, sorry, slarvigt av mig. Här har du en facebook länk
http://www.facebook.com/profile.php?id=632996263

Permalänk
Medlem

Hej igen

Hejsan, jag nickar Jamal in game / min link till min profil på facebook : http://www.facebook.com/home.php#!/profile.php?id=579698877

Permalänk
Medlem

Nattbilden ser inte likadan ut som dagsbilden. Vad beror det på?

Visa signatur

XPS 15 9529 | i7-12700H | RTX 3050 Ti | 32 GB DDR4 | SK Hynix 1 TB | Dell U2719DC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumtomten:

Nattbilden ser inte likadan ut som dagsbilden. Vad beror det på?

Pröva F5

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Pröva F5

Lol, as simple as that.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kommer inte in på servern

Visa signatur

Gigabyte 890GPA-UD3H, AMD Phenom II x6 1055T, 16(4x4GB 1333mhz DDR3, Gigabyte GTX670 2GB OC, OS: Win 7 64-bit, HDD:Corsair Force 3 240GB SSD + 2*250GB Spinpoint F1(Raid0) + 2TB

Permalänk

Socket write exception

Servern crasha, jobbigt när den krashar så, inventoryt resetas till tidigare stadie. :/

Permalänk
Skrivet av mexpex:

Kommer inte in på servern

Skrivet av martinhjerpe:

Servern crasha, jobbigt när den krashar så, inventoryt resetas till tidigare stadie. :/

Den dära klosterkatten verkar inte ha världes stadigaste internet, min minecraft server som jag hostar har aldrig kraschat. Medan hans verkar krascha var och varannan dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Den dära klosterkatten verkar inte ha världes stadigaste internet, min minecraft server som jag hostar har aldrig kraschat. Medan hans verkar krascha var och varannan dag?

Tror inte det är hans internet det är fel på, men något med datorn/mjukvaran.

Permalänk

ok, antar att det inte blir nåt spelande förens i morn kväll nångång

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av kalle@anka:

ok, antar att det inte blir nåt spelande förens i morn kväll nångång

Jo, kanske. Men jag läste i någon tråd som han skapade för någon månad sedan, och där klagade han på hans nya bredbandsleverantör eftesom han hade problem med internet uppkopplingen. Telia kanske löste problemet åt honom?

Permalänk
Medlem

Tråkigt att servern är nere, men jag antar att den snart är uppe igen direkt när KlosterKatten ser att den är nere. Lite nedtid är något man får vara van vid, det är ju trotts allt ett spel som är en Beta vi spelar och då är inte heller server klienten helt utvecklad, kanske inte heller alltid beror på det men ibland så är det ett och annat fel i Bukkit som gör att servern går ner.

Ni som vill bli whitelistade kan skriva ett meddelande till med varför ni ska bli whitelistade, din ålder (inkl. facebook profil eller annat som styrker din ålder) och berätta vad du kan tillföra till servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Tråkigt att servern är nere, men jag antar att den snart är uppe igen direkt när KlosterKatten ser att den är nere. Lite nedtid är något man får vara van vid, det är ju trotts allt ett spel som är en Beta vi spelar och då är inte heller server klienten helt utvecklad, kanske inte heller alltid beror på det men ibland så är det ett och annat fel i Bukkit som gör att servern går ner.

Ni som vill bli whitelistade kan skriva ett meddelande till med varför ni ska bli whitelistade, din ålder (inkl. facebook profil eller annat som styrker din ålder) och berätta vad du kan tillföra till servern.

Det är java 64bit som krånglar. Alternativet är att gå till 32bitars java och hoppas på bättre stabilitet, men då finns det inte lika ram att gå tillvägas (2gb tror jag det är?)

Har ingenting med min dator att göra, utan java som plattform.

Mitt internet är för övrigt jättestabilt.

Kör service på servern så den borde va uppe igen vid kl. 11.

Visa signatur

Permalänk

Det är java 64bit som krånglar. Alternativet är att gå till 32bitars java och hoppas på bättre stabilitet, men då finns det inte lika ram att gå tillvägas (2gb tror jag det är?)

Har ingenting med min dator att göra, utan java som plattform.

Mitt internet är för övrigt jättestabilt.

Kör service på servern så den borde va uppe igen vid kl. 11.

går att låssa upp så x86 kan använda mer, använder det själv

bara välja exe filen o trycka ok typ

Visa signatur

Permalänk
Medlem

kalle@anka, du kanske skulle kunna förklara lite mer exakt hur KlosterKatten ska göra om han vill testa att köra med 32-bitars Java med mycket RAM

Permalänk
Medlem

Jag är gärna med måste man vara "aktiv" = spela varje dag ? har dock ingen FB, eller liknande å kna där med inte bevisa jag är 17+. Kolla profilen här på swec. Medlem sen 2002. Nickar: fraggan

EDIT: Har sett att ni har en del problem med instabil miljö. Prova att ge minecraft endast tillgång til en CPU/core.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

går att låssa upp så x86 kan använda mer, använder det själv

bara välja exe filen o trycka ok typ

Du får gärna förklara hur det går till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du får gärna förklara hur det går till

Lite funderingar.

Vad kör ni på för OS? Kör ni linux så får man välja hur mkt minne applikationen får under uppstart med. java -Xmx1024M -Xms1024M. Kan rekommendera att ni kör servern på en linuxburk. Enligt mina erfarenheter så har det varit något bättre.
Kanske inte fungerar så smidigt med plugins osv? Dessutom underlättar det access för andra om du vill ge dem möjlighet att reboota osv... Kör du 2008 server så kan du ju begränsa användarna på användarnivå så de bara ser logga ut/mappen med minecraft.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragwolf:

Lite funderingar.

Vad kör ni på för OS? Kör ni linux så får man välja hur mkt minne applikationen får under uppstart med. java -Xmx1024M -Xms1024M. Kan rekommendera att ni kör servern på en linuxburk. Enligt mina erfarenheter så har det varit något bättre.
Kanske inte fungerar så smidigt med plugins osv? Dessutom underlättar det access för andra om du vill ge dem möjlighet att reboota osv... Kör du 2008 server så kan du ju begränsa användarna på användarnivå så de bara ser logga ut/mappen med minecraft.

Jag kan inte linux, dessutom används en del av resurserna på den datorn för filmtittande och lagring, så det är inget alternativ för mig. Tänker helt enkelt inte sätta mig ner och lära om allting.

Windows funkar bra som hobbyserver som det här. Blir det mer och mer seriöst med fler folk kan vi säkert titta på andra lösningar.

Kör för övrigt windows 7 ultimare 64bit (Då det är det enda OS jag har lagligt på skiva)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ni som ansöker har svårt för att få med allt vi vill veta i era ansökningar. Jag & Roserud har utformat en enkel mall för ansökningar som ni kan kopiera och fylla i, därefter posta här i tråden eller skicka till mig eller Roserud i ett privat meddelande.

Mall:

Fullständigt namn:
Minecraft-användarnamn:
Personnummer (6 första):
Det här är jag:
Erfarenhet av Minecraft:
Favoritsyssla i Minecraft:
Spelat sedan:
Länk till Facebook-profil:

Ni behöver inte skriva någon novell på de beskrivande punkterna, det räcker med några meningar. Hur utförligt ni fyller i den säger dock en del om hur seriösa ni är.
Posta i tråden eller skicka som PM till Skumtomteen eller Roserud.

Nu hoppas jag ansökningarna blir smidigare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skumtomten:

Ni som ansöker har svårt för att få med allt vi vill veta i era ansökningar. Jag & Roserud har utformat en enkel mall för ansökningar som ni kan kopiera och fylla i, därefter posta här i tråden eller skicka till mig eller Roserud i ett privat meddelande.

Mall:

Fullständigt namn:
Minecraft-användarnamn:
Personnummer (6 första):
Det här är jag:
Erfarenhet av Minecraft:
Favoritsyssla i Minecraft:
Spelat sedan:
Länk till Facebook-profil:

Ni behöver inte skriva någon novell på de beskrivande punkterna, det räcker med några meningar. Hur utförligt ni fyller i den säger dock en del om hur seriösa ni är.
Posta i tråden eller skicka som PM till Skumtomteen eller Roserud.

Nu hoppas jag ansökningarna blir smidigare.

Lägg gärna det här som citat i introposten roserud!

Visa signatur