Det är så att jag äntligen ska bli av med min dator, en Packard Bell iXtreme M5120 som jag köpte i slutet av år 2009. När jag köpte datorn kom den med Vista, och allt fungerade som vanligt. Halvåret efter köpte jag W7 via Packard Bell, och hade då hoppats att alla drivrutiner och ting skulle ingå i skivan då den var anpassad efter datormodell. Direkt efter jag installerat W7 så upptäckte jag att knappen för att öppna DVD-läsaren inte fungerar som den ska, inget händer alltså. Denna knappen sitter bredvid strömbrytaren, och är något liknande en "extern" knapp. Ni hörde rätt. Det finns ingen knapp för att öppna på själva skivläsaren heller, och det finns även inget hål om jag skulle behöva få ut skivan ifall datorn var avstängd eller något. Jag var i kontakt med Packard Bell support som tycker jag ska "mata ut" läsaren via datorn i Windows. Men jag vill att knappen ska fungera och så. Har försökt avinstallera enheten, och allt möjligt. Har försökt hitta nya drivrutiner men vet verkligen inte vad jag ska gå på.
OBS, felet kom så fort jag installerat W7!
Razeer