Fujitsu Amilo SL23T-1 LED - Värd att köpa?

Permalänk
Medlem

Fujitsu Amilo SL23T-1 LED - Värd att köpa?

Behöver lite hjälp!
Hittar inga tester eller liknande på denna sjukt prisvärda skärm.

Någon som har denna skärm eller kan intyga att den är värd att köpa?

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_amilo_sl23t-1_led-137999...

Permalänk
Medlem

Ingen som vet??

Det har 2st HDMI, Full HD, 23" , 3MS , LED , 3,5mm uttag, högtalare m.m. och kostar bara 1111kr med kampanjen!

Permalänk
Medlem

jag har precis köpt skärmen och den är verkligen värd priset

Permalänk
Medlem

Beställde också precis en. Får se när jag får den hur den är.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Kanon grabbar!

Jag beställde också en för några dagar sedan och är mycket nöjd jag med
Använder den nu med xbox 360 och PS3.

Inga död pixlar
Bra betraktningsvinkel
Snygg
Grymt prisvärd

- Blinkar svart då och då på xbox 360 samt flimmrar (antagligen HDMI-kabel, har beställt en ny)

Permalänk
Medlem

Gött att höra, skall också använda min till ps3

Btw hur är ljudet i högtalarna som sitter i?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Gött att höra, skall också använda min till ps3

Btw hur är ljudet i högtalarna som sitter i?

Det är helt okej, bättre en min 23" Acer som skorrar rätt bra ibland.
Dock så är ju vanliga högtalare, hörlurar mycket bättre så klart.

Permalänk
Medlem

Fick hem den igår, kan säga att den är mycket prisvärd. Men har lite svårt att ställa in bilden riktigt bra till mitt ps3. har ni något tips på värden osv?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick hem min idag. Är nöjd, men har ett problem som jag inte kunnat lista ut: skärmen blir ibland lite mörkare. Märkte det specielt när jag spelade Dead Space 2 för en stund sen. Satte den på Game mode för att det blir ljusare så man ser alla monster, men efter en stund blev den ännu mörkare än innan jag bytte till Game mode t.om. Byter man mode igen blir den ljusare, så är alltså tvungen att byta till game mode varannan minut för att se något...

Har meckat runt med inställningarna, men inget har hjälpt

Någon mer som har märkt detta?

Har min ansluten till VGA, och detta hände då inte med min gamla skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RickWiz:

Det är helt okej, bättre en min 23" Acer som skorrar rätt bra ibland.
Dock så är ju vanliga högtalare, hörlurar mycket bättre så klart.

Kanske en dum fråga!
Jag kör mitt Ps3 till skärmen och håller med om att ljudet inte direkt är det bästa.
Försökte sätta i min hörlurar i audiouttaget där bak men de funkade ej, ljudet fortsatte komma från tvn. Likadant när ja tryckte in ett litet ljudsystem.
Hur gör jag för att få ljudet till min hörlurar? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korash:

Fick hem min idag. Är nöjd, men har ett problem som jag inte kunnat lista ut: skärmen blir ibland lite mörkare. Märkte det specielt när jag spelade Dead Space 2 för en stund sen. Satte den på Game mode för att det blir ljusare så man ser alla monster, men efter en stund blev den ännu mörkare än innan jag bytte till Game mode t.om. Byter man mode igen blir den ljusare, så är alltså tvungen att byta till game mode varannan minut för att se något...

Jag tror du måste stänga av eco läget bara.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

Köpte denna skärm för 2v sen, har inget att klaga på för det priset.

Permalänk

samma problem

Tjo!

jag har samma problem med ljudet. fattar inte heller hur jag ska få ljud genom högtalare eller hörlurar.
Förstår inte riktigt vad man gör för fel.
Har hdmi i port 1 mellan ps3 och skärmen. Allt är frid o fröjd, men vore heftigt att få till lite bättre ljudgrejer om man ska lira något mer intensivt spel, koppla in sitt headset lr ngt.
Men när jag pluggar in(oavsett vad jag pluggar in) i hörlurjacket, så får jag inge ljud via dom :(.

Visa signatur

Ashes To Ashes Dust to Dust

Permalänk

Är en rookie i dessa sammanhang ....
Funderar på att införskaffa denna.Kan jag använda Fujitsu Amilo SL23T-1 LED som tv?( har Sagem ITD84 HD dig tv mottagare Boxer-kort HDMI-utgång version 1.39)Finns scart på Fujistum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tihinen01:

Är en rookie i dessa sammanhang ....
Funderar på att införskaffa denna.Kan jag använda Fujitsu Amilo SL23T-1 LED som tv?( har Sagem ITD84 HD dig tv mottagare Boxer-kort HDMI-utgång version 1.39)Finns scart på Fujistum?

Nej den här inte scart

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

Har även jag denna kopplad via HDMI till PS3, Eco mode är avslaget, men jag lyckas ändå inte få något ljud ut ur hörlursingången. Någon som lyckats?

Visa signatur

Macbook White late 2007

Permalänk
Medlem

Kan ju bero på att det är en ljudINGÅNG, inte utgång...

Permalänk
Medlem

60hz/120hz

Hej,
Det är bara en fråga jag har och den lyder följande: Är det en 60hz/120hz eller annan hz på skärmen?
Hittar inga bra sidor där det står så jag får fråga här om någon vet.
Tack för svar!
Viktor

Visa signatur

Låda: Fractal Design Arc Mini | Skärm: Benq XL2411T & LG M226 | CPU: Intel® Core i7 2600K - 3.4GHz | Moderkort: MSI Z77 - Socket 1155 Z77 | Grafik: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 (965Mhz) | Lagring: Corsair 120GB SSD - GT Force 3, Seagate Barracuda 2TB - 5900RPM | Minne: Corsair Vengeance 16 GB 1600MHz | PSU: Corsair CX 600W V2 80+

Permalänk
Medlem

Det är 60Hz

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korash:

samma sak hände mig. har dock min ansluten via HDMI men ändrade inställningen "ACR" från "on" till "off" och efter det har skärmen inte blivit mörkare.

Permalänk
Medlem

Tjena!
Jag köpte också denna skärm från CDON. (Min gamla trogna Viewsonic VX912 gav tyvärr upp efter 7 år)

Det som jag undrade vad ni har för inställningar på "Game-mode" med kontrast/ljus/...
Jag tycker inte riktigt att jag får färgerna att stämma.

Och är det någon skillnad att köra skärmen på Game-mode jämfört med Office-/Photo-mode?

Visa signatur

Fractal Design R3 | Asrock Z68 Extreme3 Gen3 | i5-2500k | 8GB DDR3-1333 | Radeon R9 270X |

Permalänk
Medlem

Beställde precis skärmen, ser fram emot att få den. Har en fråga dock, är det någon som vet om man kan justera vinkeln på skärmen? Hittade inget om det på cdon där jag beställde den. Anyone?

Update: Har fått hem skärmen nu. Man kan tyvärr inte justera vinkeln på den, men jag hade tur då den var precis lika hög som min andra skärm. Har hittills inte haft några problem alls. Gillar touchknapparna, men dom kan vara lätta att missa när man kollar på skärmen samtidigt. Vitbalansen och färgerna rent generellt är inte super, men det var mer än jag väntade mig från en skärm i denna prisklassen. Det är en helt okej skärm.

Visa signatur

Moderkort: ASUS P7P55D-E Pro, Grafikkort: Gigabyte HD6950 2GB, Processor: Intel i5 760 2,8GHz (3,6 GHz), Kylning: Noctua NH-U12P SE2, RAM: Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz DDR3, Hårddisk: 1TB Samsung Spinpoint, Nätaggregat: Fractal Design Tesla 650W 80+, Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av dyxeL:

jag har precis köpt skärmen och den är verkligen värd priset

Jag har en svart ram runt hela bilden som jag inte hittar inställningarna
för att få bort... :-\

Har du (eller någon annan här) händelsevis en lösning åt mig?

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron