Windows 7 hittar inte min HDD under installation, nybygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Moderkortsdistanser sitter under moderkortet, de går absolut inte igenom. De ska genom att höja upp moderkortet förhindra kortslutning som annars förstör detsamma. Det ska sitta lika många distanser som monteringshål i moderkortet, varken fler eller färre. Sedan skruvar du fast moderkortet i distanserna med rätt sorts skruv.

Är du det minsta osäker, lägg upp bilder. Gör du fel här kan datorn förstöras permanent.

Jo jag vet, satte i distanserna och skruvade sedan genom moderkortet i distanserna, jag vet att de inte sticker upp. Datorn fungerar felfritt, enda grejen jag undrar e varför endast en fläkt snurrar på min GTX 560 ti OC, kanske är det så windforce systemet fungerar att den aktiveras när den behövs?

Permalänk
Medlem

När jag läser denna tråd för jag samma känsla som när jag ser en kommande tågkrash!

Är du HELT säker på att du har satt alla distanserna rätt?
Oftast finns det fler alternativ i lådan än vad det finns på moderkortet, och då kanske en felaktig distans sitter mot en krets i modetkortet, dvs kortsluting!

Jag kan bara hålla med föregående talare, sluta direkt och plugga ur elen från datorn, be någon kunnig ta en titt på den,,,,eller var beredd på att köpa allt nytt igen!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

När jag läser denna tråd för jag samma känsla som när jag ser en kommande tågkrash!

Är du HELT säker på att du har satt alla distanserna rätt?
Oftast finns det fler alternativ i lådan än vad det finns på moderkortet, och då kanske en felaktig distans sitter mot en krets i modetkortet, dvs kortsluting!

Jag kan bara hålla med föregående talare, sluta direkt och plugga ur elen från datorn, be någon kunnig ta en titt på den,,,,eller var beredd på att köpa allt nytt igen!

Jag säger det en en gång, datorn ÄR redan ihopsatt o fungerar utmärkt! Distanserna sitter helt rätt, vf skulle de sitta fel? Vad skulle det påverka grafikkortets ena fläkt för? min CPU temp är BRA, likaså min GPU. MEN endast en utav två fläktar snurrar på grafikkortet, det är min fråga varför.. Antar att jag får returnera det kortet till inet...

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det är nog fel på fläkten, det blev ju några svar år det hållet i fläkttråden, kontakta inet o fixa det via garantin.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jo det är nog fel på fläkten, det blev ju några svar år det hållet i fläkttråden, kontakta inet o fixa det via garantin.

Yep, men jag funderar på ifall jag måste skicka den till dem eller ifall jag bara kan gå ner till deras butik som ligger typ 100m ifrån mitt hus? På så sätt borde jag snabbt kunna få en ny?

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte säkert att du får ett nytt i handen, det kanske ska repareras, men bor du nära så gå dit o fråga

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte säkert att du får ett nytt i handen, det kanske ska repareras, men bor du nära så gå dit o fråga

Okej, fan vad kasst att det skulle vara defekt vid leverans då. Inte bra Inet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av satero:

Okej, fan vad kasst att det skulle vara defekt vid leverans då. Inte bra Inet.

Hur kan det vara företagets fel om tillverkaren levererar trasiga kort? Menar du att Inet ska testa varenda produkt innan de skeppas till kund?

Anledningen till att fler än jag blir orolig för monteringen är därför att du skrev en sak, och när jag påpekade det underliga i formuleringen så visste du helt plötsligt exakt hur det skulle vara. Tyvärr är det inte ovanligt att en del tycker det är pinsamt att erkänna fel och säger att det vet hur det ska vara, när de i själva verket gjort fel. Säger inte att det är så i ditt fall, bara förklarar hur man kan tänka.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Hur kan det vara företagets fel om tillverkaren levererar trasiga kort? Menar du att Inet ska testa varenda produkt innan de skeppas till kund?

Anledningen till att fler än jag blir orolig för monteringen är därför att du skrev en sak, och när jag påpekade det underliga i formuleringen så visste du helt plötsligt exakt hur det skulle vara. Tyvärr är det inte ovanligt att en del tycker det är pinsamt att erkänna fel och säger att det vet hur det ska vara, när de i själva verket gjort fel. Säger inte att det är så i ditt fall, bara förklarar hur man kan tänka.

Jag skyller på inet då jag köpte kortet av dem.

Pinsamt? hur fan kan det vara pinsamt ang. ett datorbygge? Kan erkänna att ja failade med cpu fläkten så den flög av, men distanserna sitter RÄTT. Varför skulle de inte göra det? O vad har det med min gpu att göra?

Permalänk
Medlem

Du kan ju inte skylla på inet dem kan ju testa allt när dem köper in grejor. Men givetvis får du ju ta kontakt med dem så löser dem det på bästa sätt. Jag har aldrig haft strul med stora datorföretag att skicka in saker. Däremot köpte jag ett 9800gt på fyndvara för 349 kr dem vägra ge mig ett kort som var i klass med det då skulle jag få lägga till 400kr, Dem kunde inte tänka sig hjälpa mig att skicka in den till nvidia sånt får mig att bli upprörd så nu kommer nog jag avstå helt att handla från kjell och company

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Sata problemet

Skrivet av satero:

Har ett problem, startade datorn o kom till clickBIOS som är MSI:s panel, verkar som allt e rätt o så cpu ligger på bra hastighet o 76 grader men jag tror inte den hittar min HDD för att det står bara "hard disk o ja försökte installera windows 7 men den hittar inte heller min HDD, vad fan kan felet vara då jag vet att jag kopplade i satakabeln till moderkortet samt den till PSU. Min optical drives syns o fungerar som den skall... Måste installera windows men hur ska jag göra det då den inte hittar HDD :C ?

Specs: Intel Core i5 2500k MSI P67 C45, GTX 560 ti OC, SAMSUNG SPINPOINT 7200 RPM HDD, XFX 650w PSU, FD R3 chassi

Jag hade samma problem bytte till och med moderbordet men samma sak.

Lösning (en i alla fall )
1. tog ur hårddisken och stoppade in den i en annan dator.
2. Tog bort partisionen och fomaterade den på nytt
3. stoppade tillbaka den och då funkade det som det skulle

Du har säkert redan löst problemet men svarar utifall någon annan råkar ut för samma sak.

PS. detta kanske inte funkar för alla liknande problem men det är ett sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kluringen:

Jag hade samma problem bytte till och med moderbordet men samma sak.

Lösning (en i alla fall )
1. tog ur hårddisken och stoppade in den i en annan dator.
2. Tog bort partisionen och fomaterade den på nytt
3. stoppade tillbaka den och då funkade det som det skulle

Du har säkert redan löst problemet men svarar utifall någon annan råkar ut för samma sak.

PS. detta kanske inte funkar för alla liknande problem men det är ett sätt.

Allright, för mig var det ba att min HDD inte funkade i den snabba ingången på moderkortet av nån konstig jävla anledning då jag förstått att det ska fungera alldeles utmärkt fastän HDD endast är anpassad till 3gbs portn. Men det funkar iallf bra för mig nu!:) Datorn är INSANE o jag fattar då inte vf man ska lägga runt 15k på en dator då man kan maxxa allt med en för 7k:P