Skyrim utvecklas för konsoler – portas till PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Vilken ironi när det är gameplayet du helt har undvikit i din argumentation. Huruvida spelet är roligt eller inte verkar vara vid sidan om. Det jag kan hålla med er om är hur UI:t kommer fungera på PC. Men eftersom de även släpper verktyg för moddare att fixa detta om det blir ett problem är jag inte orolig.

När fan ska du förstå att ingen har klagat på DX eftersom DX inte gör någon jävla skillnad!?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Avstängd

Jaha då blire inget köp...

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusNO:

Och att pc spelare klagar mest är för att pc spelare är mest entusiastiska (vill ha det perfekt). Resten av folket är dem mera ignoranta som köper en konsol och spelar för då slipper dem krångla med installationer etc. I mina ögon är konsol spelare dem "svagare, dummare människorna" alltså inte bokstavligt men du förstår nog vad jag menar..

Det är sant, man vill ju kunna utnyttja kraften i ens dator och inte bara få spel som drar 50% eller mindre.
Men samtidigt måste man ju förstå utvecklarnas sida, du vill ju inte slänga ut en produkt där 80% köper och 20% kopierar. Då hade jag hellre sett att de där 20% inte hade skaffat sig det alls.
Köper jag en bil vill ju inte jag att min granne ska få samma bil gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Och jag VET att du har rånat en bank någon gång, argumenterar du emot är det rent bullshit. Sluta använda spekulation som fakta, i det här fallet är det knappast relevant i vilket fall.

Jag vet att pirater använder argumentet att ingen fysisk produkt har försvunnit, men i essens är det samma sak: du snyltar på någon annans verk. Jag hoppas också att du är väl medveten om §7

Bestäm dig, är DX10/11 viktigt eller inte? Eller visa mig hur du är konsekvent.

Klart det är viktigt? Men det avgör inte.. Det var ju bara patetiskt med Crysis 2 att det fick DX9 när det 5 år äldre Crysis 1 hade DX10.. Det var såklart tack vare konsol. "Vi har skapat Cryengine 3 som kommer vara jättebra" ... "för konsol"

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

Självklart kan ni klaga allt ni vill, men ni får nog vänta 15 år tills ni blir nöjda eftersom dem flesta säger att spelet ser ut som skit och är ospelbart. Självklart kan man säga så, men varför är tetris populärt? Det är inte bra grafik där inte!

Ni pratar om ett rollspel, inte en animerad film. Ni bygger en story och den ändras inte beroende på hur detaljrika träden är.

De har pratat om DX11 någon gång och svarat undvikande på om de ska ha fullt stöd i framtida patchar, som det ser ut nu ska det utnyttja delar av DX11. I vilket fall finns stöd för moddar och en relativt stor moddningscommunity redo att börja "uppgradera" det de inte är nöjda med.

Låt mig strukturera upp vad vi har.

  • Moddar

  • Stöd för delar av DX11

  • Potentiella framtida patchar

Det verkar bli ett helt underbart spel för PC.

Självklart tvingar ingen er att spela ett spel. Mycket mindre döma hur spelet kommer bli, se ut och upplevas ett halvår innan release.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

När fan ska du förstå att ingen har klagat på DX eftersom DX inte gör någon jävla skillnad!?

Du missar poängen helt. Det var en bonus för PC. Jag förstår mycket väl att de väsentliga problemen ligger i menysystemet. Men eftersom de släpper modkits så tror jag det kan lösas hur dåligt det än blir.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Det är sant, man vill ju kunna utnyttja kraften i ens dator och inte bara få spel som drar 50% eller mindre.
Men samtidigt måste man ju förstå utvecklarnas sida, du vill ju inte slänga ut en produkt där 80% köper och 20% kopierar. Då hade jag hellre sett att de där 20% inte hade skaffat sig det alls.
Köper jag en bil vill ju inte jag att min granne ska få samma bil gratis.

Nej det är klart, men då har ju inte din granne "FÅTT bilen gratis"?

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Vad skönt, då kanske det går att spela på en dator som inte har den absolut senaste och fetaste hårdvaran också. Goda nyheter!

Det blir snarare mer krävande än det behöver på grund av att det inte precis är så optimerat för just datorn

Permalänk
Inaktiv

Totalratat spel numera...så fruktansvärt jävla trött på alla spel som byggs runt en klen konsol (i förhållande till PC). Listan med löjliga portningar kan göras såååååååååå lång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Självklart kan ni klaga allt ni vill, men ni får nog vänta 15 år tills ni blir nöjda eftersom dem flesta säger att spelet ser ut som skit och är ospelbart. Självklart kan man säga så, men varför är tetris populärt? Det är inte bra grafik där inte!

Ni pratar om ett rollspel, inte en animerad film. Ni bygger en story och den ändras inte beroende på hur detaljrika träden är.

De har pratat om DX11 någon gång och svarat undvikande på om de ska ha fullt stöd i framtida patchar, som det ser ut nu ska det utnyttja delar av DX11. I vilket fall finns stöd för moddar och en relativt stor moddningscommunity redo att börja "uppgradera" det de inte är nöjda med.

Låt mig strukturera upp vad vi har.

  • Moddar

  • Stöd för delar av DX11

  • Potentiella framtida patchar

Det verkar bli ett helt underbart spel för PC.

Självklart tvingar ingen er att spela ett spel. Mycket mindre döma hur spelet kommer bli, se ut och upplevas ett halvår innan release.

"[*]Potentiella framtida patchar"

Självklart kommer det behövas patchar för att få bort "PRESS START TO BEGIN" eller "PRESS B TO CROUCH"

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MarcusNO:

Ja, anledningen är konsol. Sedan xbox 360 och playstation 3 har piratkopieringen ökat extremt. När det bara fanns pc så köpte alla sig ett varsitt Quake exemplar eller Half-Life.. Sedan blev spelen sämre på PC - inte värt pengarna, det får vi tacka konsolportningen för!

Men snälla, ge mig fakta så tror jag på det, tror du inte folk piratkopierar Total war-serien, Stalker-serien eller Starcraft?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

"[*]Potentiella framtida patchar"

Självklart kommer det behövas patchar för att få bort "PRESS START TO BEGIN" eller "PRESS B TO CROUCH"

Vill du komma med ett bevis på det eller är det spekulationer på dina framtidsyner?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Kan man inte införa uppdateringar av hårdvaran till konsoller? dvs ha varje del i en enskildbox så man bara kan plocka bort den lätt o köpa en ny typ som xbox 360 hårddisken

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Men snälla, ge mig fakta så tror jag på det, tror du inte folk piratkopierar Total war-serien, Stalker-serien eller Starcraft?

Har inte spelat någon av dem..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Tråkiga nyheter. Men vågar man hoppas på en bra portning för en gångs skull? Tänker på Dungeon Siege III *brrr*

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Vill du komma med ett bevis på det eller är det spekulationer på dina framtidsyner?

Crysis 2 hade så innan först patchen..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Intressant att så många baserar valet om de ska köpa spelet eller inte på de hårdvarukraven som krävs för spelet. för det är ju vad det är.
Jag tycker det ser snyggt ut på den gameplay som är ute och kommer vara helt nöjd med det.
Det jag eventuellt kan tycka är synd är om gameplay och menyer är anpassade efter konsoll när det kunde fungerat bättre på PC.

Permalänk
Medlem

Skärpning på er nu. Har gameplay-filmerna sett dåliga ut? Nej! Är Bethesda en hög med inkompetenta idioter? Nej! Jag börjar bli så jävla less på allt hat mot konsolerna, de är inte dom som gör konsol-portningar dåliga, de är dom lata programmerarna som inte vet vad dom sysslar med.

Jag har fortfarande 100% förtroende för alla som jobbar med Skyrim. Det var ju ganska så självklart att dom valde att utveckla till dom enkla plattformarna först för att sen föra över de till PC som är något mer komplicerat tack vare tonvis med olika sorters hårdvara, för att sen på efterhand ge spelet den där sista finslipningen för PC som är de viktigaste av allt, men som många utvecklare struntar i.

Vill ni bojkotta Skyrim så gör de, men ni har er själv att skylla då ni kommer gå miste om årets RPG-spel.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Skärpning på er nu. Har gameplay-filmerna sett dåliga ut? Nej! Är Bethesda en hög med inkompetenta idioter? Nej! Jag börjar bli så jävla less på allt hat mot konsolerna, de är inte dom som gör konsol-portningar dåliga, de är dom lata programmerarna som inte vet vad dom sysslar med.

Jag har fortfarande 100% förtroende för alla som jobbar med Skyrim. Det var ju ganska så självklart att dom valde att utveckla till dom enkla plattformarna först för att sen föra över de till PC som är något mer komplicerat tack vare tonvis med olika sorters hårdvara, för att sen på efterhand ge spelet den där sista finslipningen för PC som är de viktigaste av allt, men som många utvecklare struntar i.

Vill ni bojkotta Skyrim så gör de, men ni har er själv att skylla då ni kommer gå miste om årets RPG-spel.

Dem kanske inte SER dåliga ut, men det säger inte att det kommer kännas dåligt?
Man spelar med feeling, jag känner direkt om spelen är en taskig portning.

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Men oj vad folk ska bli överraskade!
Om ni inte redan dragit slutsatsen att det kommer vara portat efter sett lågupplösta texturerna från alla trailers vet jag inte hur ni tänkt.

TES har oftast varit ledande på grafikfronten för sin tid, men djupet i spelet sitter i dialogen och storyn. Det verkar dem flesta glömma.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cluny:

Intressant att så många baserar valet om de ska köpa spelet eller inte på de hårdvarukraven som krävs för spelet.

Har du ens läst kommentarerna?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MarcusNO:

Har inte spelat någon av dem..

Det var ju synd, det är väl ganska stora spel på PC som är EXKLUSIVA, inga jäkla portningar, PCgamer skrev att när Starcraft sålt 3,3 miljoner exemplar hade 2 miljoner exemplar laddats ner olagligt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Det känns som att det är några få som strömmar emot alla andra med vad dem tycker.. Därför tycker jag att dem få kan lägga Skyrim Premium Edition eller whatever det heter i kundvagnen för bokning, boka, kryssa ner denna ruta. Ni har inte mycket vettigt att komma med i detta forum i alla fall. Vi diskuterar möjligheter, varför och hur.. Ni säger bara: nej det är bra, köp.. ?

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

Crysis 2 hade så innan först patchen..

Jag bad om bevis på att Skyrim skulle behöva en xbox eller ps3 kontroll för att komma förbi "Press X to start game".

Du gav mig vad? En liknelse till ett spel i en annan genre, producerat av ett annat företag, på andra förutsättningar?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Jag bad om bevis på att Skyrim skulle behöva en xbox eller ps3 kontroll för att komma förbi "Press X to start game".

Du gav mig vad? En liknelse till ett spel i en annan genre, producerat av ett annat företag, på andra förutsättningar?

Nej, jag gav dig ett EXEMPEL..

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem
Skrivet av iNfragiq:

Vilken ironi när det är gameplayet du helt har undvikit i din argumentation. Huruvida spelet är roligt eller inte verkar vara vid sidan om. Det jag kan hålla med er om är hur UI:t kommer fungera på PC. Men eftersom de även släpper verktyg för moddare att fixa detta om det blir ett problem är jag inte orolig.

Mod-tools i all ära, men varför ska vi behöva betala fullt pris för ett halvfärdigt spel? Det är väl precis så du ser det, då du räknar med att andra, ideellt, ska fixa spelet du köpt? Sedan är eventuella moddar inte ens en garanterad lösning, vissa kanske inte fungera, andra kanske förstör savegames etc. Detta har jag iaf upplevt i Bethesdas andra spel.

Detta besked spikar alltså mer eller mindre att grafiken kommer vara halvtaskig som bäst (tills någon moddare löser det), så jag sitter väl säker med min snart 3 år gamla burk. Som du tidigare sagt i dina tidigare inlägg är det främst storyn och UI:n man värderar i ett spel som detta. Synd bara att konsollportarna brukar totalt våldta allt vad gäller rörelse och interface, och det enda vi kan hoppas på är den magiska modden som löser allt detta...

Ska de lata sig och ha någon stackars praktikant att porta hela kalaset från xbox-versionen lär de ha gröna siffror på PC-avdelningen när säljsiffrorna når tresiffrigt. Om de skulle sälja alla PC-versioner som måndagsexemplar (vilket de mycket väl kunde göra) och dra ner priset med 50% skulle jag knappast tveka på att köpa det.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

Nej, jag gav dig ett EXEMPEL..

Du sa tidigare

Citat:

Självklart kommer det behövas patchar för att få bort "PRESS START TO BEGIN" eller "PRESS B TO CROUCH"

Sen gör du en liknelse med Crysis 2? Antingen var det en liknelse eller ett helt orelaterat exempel.

EDIT: Förlåt, läste fel. Det var ditt bevis för att man behövde patchar för att kunna starta spelet, inte en liknelse.

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Du sa tidigare

Sen gör du en liknelse med Crysis 2? Antingen var det en liknelse eller ett helt orelaterat exempel.

Spela inte dum.. Om vi ska vara på den nivån - Har du några bevis på att det inte ska göra det?

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk
Medlem

Ärligt talat kolla på det här.
Såhär kände jag mig innan jag såg denna artikel.

Nu har jag faktiskt lust o spy då jag har väntat på detta spelet sen 2006.

ni som inte känner så kan väl köpa spelet o känna så efteråt om ni vill, vi andra normala människor som kan jämföra statistik blir pirater.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Om det är portat så kommer inte jag köpa det iaf.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!