Permalänk
Medlem

No signal med nytt grafikkort

Hej!

Köpte igår ett fungerande men begagnat GTX 260. När jag kopplar in det i burken
(Specs:
Q6600
P5N-D
4gb ram
6600GT
Corsair cx400w)
får jag bara no signal. Ibland hinner man in i windows, ibland är det no signal innan post osv. När jag sedan kopplar in det gamla skitkortet funkar allt perfa. Är det nätagget som inte pallar? Har bara en pci-e sladd, andra är en 2xmolex->pci-e. Eller är det något annat?

Permalänk
Hedersmedlem

Testade du kortet innan du köpte det..? Kan ju vara säljaren som gjort en fuling och sålt dig ett trasigt kort, medvetet eller omedvetet..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Men det låter som ett trasigt graffe alltså? Det kan inte vara så att nätagget inte pallar eller dylikt?

Jobbigt om det är något annat som krånglar och jag ska strula med han som jag köpte av.

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara att trasigt grafikkort, men inte säkert. Nätagget ditt ska ju helt klart räcka för att boota in till Windows då i princip enbart processorn ska arbeta. Vid full belastning är nog 500W att rekommendera. Har du möjlighet att testa kortet i en annan dator?

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ska ta och prova kortet i en annan dator, jag återkommer!