Permalänk
Medlem

Beslutsångest

I slutet på maj ändrade jag till ett surfabonnemang och fick då en Huawei ideos u8150 helt gratis och tyckte att det var super för att kolla in android/smartfon. Nu tycker jag dock att skärmen är lite i mista laget 2,8" men annars är jag nöjd med telefonen.

Har kikat på storebror X5 men känner mig tveksam kanske skall man satsa på något bättre?

Det jag gör förutom att ringa/sms:a är att kolla Facebook, gmail, google reader, sweclockers, lyssna på musik och ljudböcker. Spelar knappt alls eller väldigt sällan spel. (dottern spelar lite ibland)

Dom jag fastnat mest för är:
Huawei X5
Eriksson neo (lite dyrare än jag tänkt, men kanske värt det?)
Samsung galaxy S

Vilken ska jag välja?
Duger en X5 eller skall jag lägga till och få något bättre?
Känner att jag vill välja "rätt" för jag kommer nog att ha telefonen några år.

Permalänk
Medlem

Tror alla duger. Personligen skulle jag ta en Neo. Framför allt för att den verkar stabil, snabb, har bättre gps och något bättre kamera med LED-blixt. Tror att den kan få uppdateringar längre in i framtiden än Galaxy S och X5, också. Galaxy S har redan fått två uppdateringar, och androidmobiler får inte stöd hur länge som helst.
http://www.swedroid.se/40033/test-av-sony-ericsson-xperia-neo...

Samsung har jag ett ont öga till, då deras mjukvaror i min erfarenhet ofta har stabilitetsproblem, och deras synkmjukvara KIES är fruktansvärt skräp. Om du kan hitta en Nexus S för ungefär lika mycket tycker jag dock du ska slå till med den. Samsungs hårdvara är grym, det är mjukvaran som kan krångla, och i Nexus S är det Google som sköter den biten.
http://www.swedroid.se/31143/test-av-google-nexus-s/

Permalänk
Medlem

Tack för svar, det var bra att få höra lite kritik om Samsung för den verkar annars stå högt i kurs.
Det är nog Neo:n jag har varit mest sugen på men skulle egentligen vilja betala lite mindre men å andra sidan brukar jag ha mina telefoner länge så det kanske är bättre att lägga till lite. Ska kolla lite mer på Nexus S också. Jag har velat nu sen jag böt abonnemang men kan aldrig bestämma mig för vilken jag ska köpa.
Är lite rädd att jag ska ångra mig när jag väl köpt en.

Permalänk
Medlem

Jag är barnsligt förtjust i SE trots att jag just nu inte äger någon sådan telefon :P. Jag skulle satsat på denna telefonen - http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/overvie..., enda jag är kritisk till är hemknappen.
Annars en Neo.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem

Ja den är fin förstås skulle vilja ha en rosa men den skärmen är lite för liten vill ha 3,5-4"

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur mycket tid man brukar tillbringa med en sån här telefon kan det nog vara värt några hundralappar extra.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hmmm och jag som i stort sätt bestämt mig för en Neo, nu blev jag tveksam igen...
En Nexus till det priset kanske vore något att satsa på. Det erbjudandet måste ha kommit i dag för jag kollade på cdon igår och då tror jag den var dyrare.

Permalänk
Medlem

Neo kan jag rekommendera iaf Sambon har en och är riktigt impad ändå.. Bra storlek, smidig och bra kamera Mycket för pengarna imo.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Ja det blir en Neo, tror att jag kommer bli nöjdast med den.