Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Helt dött på invite fronten? Eller har någon hört något?

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Hur får man in sin battlefield badcompany 2 rank?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Helt dött på invite fronten? Eller har någon hört något?

verkar tyvärr ganska dött atm

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Någon som har fått Alphan, som använder Eyefinity som kan säga om det fungerar? ;D

Eyefinity funkar bra faktiskt. Är dock tvungen till att ändra från high till medium för att kunna lira utan lagg.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem

Köpte MoH idag för att få closed beta, brukar få minst 2 k/d ratio i bc2 men MoH var ju ett helt annat spel...som COD med en frostbite motor

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Eyefinity funkar bra faktiskt. Är dock tvungen till att ändra från high till medium för att kunna lira utan lagg.

Vad har du för burk?

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är sjukt svårt o se gubbarna?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av eratrix:

Är det bara jag som tycker det är sjukt svårt o se gubbarna?

Är så för mig i MoH, jag dör utan att veta vart fienden är....
Hoppas att jag får en alpha invite snart !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Så bra!
Vad har du för dator?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Sitter med i7 920@3,1GHz, 6GB minne, 6970.
Kör med 3st Benq 24" G2420HDBE.

Kör för tillfället bara med en av mina två 6970 då jag saknar vattenkylnings delar för att koppla in båda i CF.

Visa signatur

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Är så för mig i MoH, jag dör utan att veta vart fienden är....
Hoppas att jag får en alpha invite snart !!

Jag hatar den känslan, ser aldrig folk för att grafiken på något sätt är kornig i MoH.
Hoppas verkligen inte det är så i bf3 för då kommer det vara lite för enkelt att campa.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av phooka:

Sitter med i7 920@3,1GHz, 6GB minne, 6970.
Kör med 3st Benq 24" G2420HDBE.

Kör för tillfället bara med en av mina två 6970 då jag saknar vattenkylnings delar för att koppla in båda i CF.

Verkar ändå lovande, jag får sänka en hel del i BC2 för att köra det utan lagg. Hoppas jag får en invite, sjukt sugen på att testa!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

någon som kan tipsa om vart på Internet jag kan köpa Moh Tier 1?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

någon som kan tipsa om vart på Internet jag kan köpa Moh Tier 1?

Köpte mitt på Sibas hemsida i måndags, 99:- + frakt, kom idag tisdag. När jag aktiverade det sa den att både Limited och Tier 1 edition var aktiverat.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KKay:

Någon som har fått Alphan, som använder Eyefinity som kan säga om det fungerar? ;D

Verkar inte som om det är någon som testat den delen eller kan med tanke på begränsningarna i alpha testen. Ceogar har ju ställt frågan till utvecklarna under DH och fick positivt svar.

Edit: Aha, du fick svar senare i tråden. Kul

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Underhållande spel. Med lite små buggar men som sagt det är ju alphan.

Några buggar jag har stött på är att det finns "osynliga" väggar lite här och där, sen att mina "kompisars" vapen försvinner lite då och då

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av eratrix:

Underhållande spel. Med lite små buggar men som sagt det är ju alphan.

Några buggar jag har stött på är att det finns "osynliga" väggar lite här och där, sen att mina "kompisars" vapen försvinner lite då och då

Osynliga väggar får man ju förmodligen räkna med i den färdiga versionen med om utvecklingen blir något som bc2, finns ju konstiga hitboxar överallt där.
Vet ju inte riktigt hur stora dessa "väggar" som du snackar om är, men jag menar iallafall när man står bakom typ en sten och inte kan skjuta över den t.ex.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ber till gud att Dice inte tagit NÅGOT från MoH, då jag personligen tycker mw2 var ett mer balacerat spel....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Osynliga väggar får man ju förmodligen räkna med i den färdiga versionen med om utvecklingen blir något som bc2, finns ju konstiga hitboxar överallt där.
Vet ju inte riktigt hur stora dessa "väggar" som du snackar om är, men jag menar iallafall när man står bakom typ en sten och inte kan skjuta över den t.ex.

Det var när jag sprang till mcom station B på högra sidan vid vattnet, sprang längst till vänster intill en mur, men gick inte att hoppa över så var tvungen att springa ut i vattnet för att komma runt

Sen så har man ju märkt av dom roliga "buggarn" som finns i bc2 när man sitter bakom en sten med fri sikt men man skjuter fortfarande rakt i stenen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Jag ber till gud att Dice inte tagit NÅGOT från MoH, då jag personligen tycker mw2 var ett mer balacerat spel....

"Ber till gud" haha lycka till med det

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Inaktiv

Hur aktiverar man sin MOH Tier 1 Edition? xD
/Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160117:

Hur aktiverar man sin MOH Tier 1 Edition? xD
/Alex

Installera från skiva, välj online aktivering, patcha och starta multiplayer, skriv in ditt EA konto mail/lösen, skriv in cd-keyn (som redan troligen är inskriven). Efter detta får du två meddelanden om att Limited Edtion samt Tier 1 är aktiverat för ditt konto. Testa och kör en runda (helt okay multiplayer faktiskt). Efter detta kan du regga samma cd-key i origin så spelet syns där också. Så gjorde jag i alla fall i går eftermiddag och förhoppningsvis dyker ett mail upp om säkrad betaplats inom några dagar

Visa signatur

OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eratrix:

Det var när jag sprang till mcom station B på högra sidan vid vattnet, sprang längst till vänster intill en mur, men gick inte att hoppa över så var tvungen att springa ut i vattnet för att komma runt

Sen så har man ju märkt av dom roliga "buggarn" som finns i bc2 när man sitter bakom en sten med fri sikt men man skjuter fortfarande rakt i stenen

Om du möter dom "väggarna" så kan du alltid hoppa över dom.
Gå bak lite och sen sprinta + hoppa så kommer du över.
"Väggarna" spekuleras att vara buggade träd som clienten tror ligger ner men inte gör det.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag testade att spontant logga in på alpha-sidan, och kom in! Verkar som att mailet har blivit lite försenat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag testade att spontant logga in på alpha-sidan, och KOM IN! Verkar som att mailet har blivit lite försenat.

Oh my, samma här! Veteran rank 1, reggade BF2 och BF:BC (xbox) i förrgår men inget mail i inboxen. Har även som alla andra testat alphasidan för att se om man hade turen men icke. Så nu när du skrev att du spontantestade så testade jag också en gång till och se på f*n där vart en cd-key till alphan!

En sak är att cd-keyn du får inte verkar bunden till just det kontot du loggar in med. Jag har två EA-konton varav ett flera år gammalt vilket jag hade glömt bort samt ett nyreggat just för Origin. I alla fall, det var mitt gamla koton som jag loggade in på (den med veteran rank 1) som jag fick koden igenom men jag kunde redeema den i Origin med mitt nya konto!

Och jag som tänkte krypa i sängs efter långt nattpass på jobbet, så ser ju inte fallet ut nu direkt

Edit: Hum, kunde även logga in med mitt nya konto och få en ny nyckel även fast jag redan redeemade nyckeln från det gamla kontot. På det nya kontot har jag enbart BF2 reggat, med andra ord, veteran rank 0... kanske bugg i systemet så att alla som har ett EA konto kan få en nyckel eller nåt, haha, det vore ju lite latjo!

Visa signatur

OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Oh my, samma här! Veteran rank 1, reggade BF2 och BF:BC (xbox) i förrgår men inget mail i inboxen. Har även som alla andra testat alphasidan för att se om man hade turen men icke. Så nu när du skrev att du spontantestade så testade jag också en gång till och se på f*n där vart en cd-key till alphan!

En sak är att cd-keyn du får inte verkar bunden till just det kontot du loggar in med. Jag har två EA-konton varav ett flera år gammalt vilket jag hade glömt bort samt ett nyreggat just för Origin. I alla fall, det var mitt gamla koton som jag loggade in på (den med veteran rank 1) som jag fick koden igenom men jag kunde redeema den i Origin med mitt nya konto!

Och jag som tänkte krypa i sängs efter långt nattpass på jobbet, så ser ju inte fallet ut nu direkt

Edit: Hum, kunde även logga in med mitt nya konto och få en ny nyckel även fast jag redan redeemade nyckeln från det gamla kontot. På det nya kontot har jag enbart BF2 reggat, med andra ord, veteran rank 0... kanske bugg i systemet så att alla som har ett EA konto kan få en nyckel eller nåt, haha, det vore ju lite latjo!

samma för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av barspin87:

samma för mig

Sweet! Hur såg ditt konto ut med veteranstatus och sånt?

Håller på och tanka ner, går i runt 700 kb/s, men frågan är ju om det nu går att köra alphan med nyckeln från det gamla kontot som är redeemat på det nya kontot. I så fall har jag en extra nyckel över från mitt nya konto som jag tekniskt sett skulle kunna ge bort eftersom det inte verkar vara bundet till just det kontot man loggar in och får nyckeln med

Visa signatur

OLED55C9 | Switch 2

Permalänk

verkar vara en engångs kod så den kan du ge bort fast testa först eller fråga dem,
har vet status 6 och addat nyhetbrevet

Permalänk

YES! Jag kom in! Efter att ha försökt logga in på alpha sidan typ 3 gånger varje dag de senaste 5 dagarna kom jag tillslut in

Permalänk
Medlem

Så med andra ord skickar dom ut Alpha koder as i type?
Förra gången folk slank igenom var just när dom skickade ut koder.