Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

så störande! spelade ca 30min förut utan frysning, nu kommar jag in i 30sec sen fryser det...
Kollar lite på Battlelog´s forum, vi är inte de enda det fryser för..

Permalänk
Medlem

Förlorar man något på att lösa in sina produkter till Origin?
har inte riktigt hängt med i tråden~

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk

Fick också nu! Va hände med den där config-filen som gav AA osv?

Visa signatur

i7 6700k // 16 GB Corsair Vengeance // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

Förlorar gör du väl inte, men du binder spelet i Origin. Precis som med Steam antar jag?
Det possitiva borde väl vara att du inte längre behöver hålla ordning på alla skivor till dina spel, du laddar ner dem istället.
Men jag är inte helt säker på hur det funkar just med Origin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenPaws:

Fick också nu! Va hände med den där config-filen som gav AA osv?

Är några sidor tbx i tråden, kan inte ladda upp min atm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Förlorar gör du väl inte, men du binder spelet i Origin. Precis som med Steam antar jag?
Det possitiva borde väl vara att du inte längre behöver hålla ordning på alla skivor till dina spel, du laddar ner dem istället.
Men jag är inte helt säker på hur det funkar just med Origin.

Okej, tack

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Äntligen försökt sen dag ett! nu är det game on!

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Står att jag inte har senaste Nvidia drivrutinerna. Men jag har det, wtf? Måste jag tanka Beta-drivisarna eller?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Fryser för mig också...vet inte vad det beror på hmm...

Finns massvis med trådar om det på alpha forumet, går att ladda ner några gamla quadro drivers och sen göra ett hack på dem om man kör Nvidia, går att spela lite längre men nu får jag BSOD istället så jag vet inte om det är så mycket bättre.

Visa signatur

[Intel i5 2500K][Corsair 1600 Mhz][EVGA GTX 780][Corsair TX750][WD Black 750GB][Intel 510 SSD 128GB][Lian Li PCV-1020A][ASUS PB278Q]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juggvard:

nej man förlorar ingenting. allt är som vanligt med spelet. enda skillnaden blir att du kan ladda ner spelet via origin om du vill.
Bara jag som stör mig något förbanat på att man måste starta spelet via battlelog?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

nej man förlorar ingenting. allt är som vanligt med spelet. enda skillnaden blir att du kan ladda ner spelet via origin om du vill.
Bara jag som stör mig något förbanat på att man måste starta spelet via battlelog?

Måste man? >_> sämst!
Hatar alla dessa p4f spel som startas via browsern genom ett segt flash/java gui.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Äntligen försökt sen dag ett! nu är det game on!

Hur exakt försöker man? Snälla hjälp en ivrig Battlefield 2 nörd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag testade att spontant logga in på alpha-sidan, och kom in! Verkar som att mailet har blivit lite försenat.

Jag kom också in
Har bara BFbc2.
Har iof beta testat bp4f GLAAAAAAAAAD
Tråkigt att det är fint väder idag då

Edit: Är prenumerant på deras newletter sen ett tag iaf

Permalänk

Fungerade för mig med, fick en kod när jag logga in på sidan. Veteran 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlehood:

Hur exakt försöker man? Snälla hjälp en ivrig Battlefield 2 nörd!

https://bf3alpha.battlefield.com/index.php?id=1 försök att slutföra formuläret.

Synd att man hade en golftid inbokad kl 2 blir inget spelat föränn ikväll och då ska jag byta router och dra nya nätverkssladdar i huset. hahaha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Edit, det frös! nu skiter jag it.....:(

Permalänk
Medlem

Ja inte går det bra för mig iallafall. Någon som vet om man kan fixa toggle ADS?

Permalänk
Medlem

Hade 6st EA spel och inget av dem funkade att lösa in till Origin!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tror det handlar om att det är alpha, mycket som inte är färdigt.

Skrivet av nanberg8:

Fryser för mig också...vet inte vad det beror på hmm...

Hoppas ni rapporterar sånt här till Dice det är ju hela meningen. Ska finnas ett låst forum för alpha testar tror det är bättre ni skriver där och kollar om nån mer upplevt detta.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

Till er som undrade hur man löser in sina spel för att få veteran- Jag kunde gå in på "veteran.battlefield.com" och sedan klicka på "veteranstatus" Där kunde jag sedan skriva in mina användarnamn från BF2/BF2142 osv så blev de aktiverade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Ja inte går det bra för mig iallafall. Någon som vet om man kan fixa toggle ADS?

Ändra HoldButtonToZoom från 1 till 0.
Ligger i din PROF_SAVE_body
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\BF3\settings

Permalänk
Medlem

Har veteran 2 status och gick in nu och fick visst en nyckel.

Permalänk
Medlem

Har vet. status 3 och reggad för nyhetsbrev ett bra tag på. Men får inte någon key *sad face*

Har försökt sen i morse och får bara se "you do not meet the criteria to enter this site" eller vad det står.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk
Inaktiv

Räcker det att ha 1 I veteran status? Jag har BC2, BFH ( registredade bara för att få alpha invite xD) och sedan BF play4free, men den verkar inte vara med.
/Alex

Permalänk
Medlem

Har nu också fått tillgång till Alphan. Har endast subscribat deras newsletter och sedan loggat in på https://bf3alpha.battlefield.com/index.php?id=1 . Tråkigt att jag bara inte har tillgång till min stationära för tillfället :/

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ändra HoldButtonToZoom från 1 till 0.
Ligger i din PROF_SAVE_body
C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\BF3\settings

Tack! Hur fixar man toggle crouch då? Hittar inget i den filen.

Permalänk
Inaktiv

YEEES! ANTLIGEN SÅ HAR MAN FÅTT INVITE! Ska bara ladda ned det nu!
/Alex

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Tack! Hur fixar man toggle crouch då? Hittar inget i den filen.

Har inte listat ut det ännu, gillar dock inte det

Permalänk
Medlem

Suck, så jag har försökt på fel sida hela tiden? http://battlelog.battlefield.com/bf3/gate/ testar jag varje dag, trodde kontot skulle aktiveras, men så man måste hämta nyckel först från https://bf3alpha.battlefield.com/index.php?id=1 och aktivera i Origin?

Fastnar på välj språk på https://bf3alpha.battlefield.com/index.php?id=1, klickar english, men går inte komma vidare. Sitter ifs på jobbet, med openDNS, som brukar blocka massor, så får väl testa hemma senare...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Nu fryser det rätt ofta för mig..

Visa signatur