Åsikter/tips på min "8-10k dator" version

Permalänk
Medlem

Åsikter/tips på min "8-10k dator" version

Hej alla kloka!

Utnyttjar denna tråden till två saker:

1. Att få ner alla mina egna tankar kring det stundande datorinköpet och de slutsatser jag dragit efter de kilometer av forumtråd jag läst här hos er.

2. Be om tips kring alternativ till de komponenter jag valt och få reda på om det ser OK ut eller ej

Inet kundvagn

Bakgrunden är som hos så många andra att den gamla väluppdaterade burken där hemma behöver bytas ut inför höstens godis. När man läst runt här så blir man himla sugen på att överklocka den fina 2500K, så det tänker jag satsa på. Att bygga själv ÄR riktigt kul, men tänker vuxet nog satsa en 800-hundring på montering/installation/test + det där nästan overkliga att köpa sig sin egen OS-skiva. Blivit lite såld på att det går att matcha in en stor ful datorburk med andra möbler bara den är vit (därav den vita R3:an). SSD lockar, men just nu ligger den tanken på fel sida strecket (övertala mig?)

Så, vad tycks?
HDD?
graffe?
nätdel?
kylare?
minne?

(hoppas hoppas hoppas jag får några svar och tack för dom redan nu!)

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Medlem

Säg vad datorn ska användas till, sen kan vi börja bry oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Säg vad datorn ska användas till, sen kan vi börja bry oss.

Krävande grejer: Spel (bf3 först o främst. Trodde "höstens godis" skulle antyda tillräckligt )
Inte så krävande: Surf, Google sketchup, MS office, mild bildredigering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Never mind.
Jag har gått med i hare krishna nu och håller precis på att bränna alla mina materiella tillhörigheter på balkongen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur