MSI GE620DX-291NE någon som har testat?

Permalänk
Medlem

http://www.pcworld.idg.com.au/review/notebooks/msi/ge620/3811...

http://www.expertreviews.co.uk/laptops/1285990/msi-ge620

http://compreviews.about.com/od/PC-Gaming-Laptops/fr/MSI-GE62...

http://reviews.cnet.co.uk/laptops/msi-ge620-review-50003864/

http://apcmag.com/msi-ge620-003au-review.htm

Dom gillade ju 1080p skärmen i den enda recensionen som hade en sådan. Hoppas det är samma som den svenska modellen. Kanske inte iofs med tanke på priset men jag ska nog ta o köpa en som det ser ut nu i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt vad det är dom inte gillar med touchpaden och tangentbordet.

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem

Jag ser att ingen har något svar på mina frågor i mitt förra inlägg. Jag postar det igen
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Är det någon av er som vet/kan kolla om det grafikkortet som ingår stöder nvidia optimus?
2) Hur är det med batteri tiden vid surfning och filmtittande?
3) Hur är kvalitén på skärmen när man läser text? Tänkte på den höga upplösningen och om det blev jobbigt för ögenen
4) Går fläkten på ofta vid normal användning, dvs internet och youtube (ej spel) ?

Jag tackar mycket i förväg för snabba svar. Är det några andra detaljer som är viktiga hur små de än är så skriv gärna.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Många har lagt in tester för core i7 modellen men inte core i5 som jag är intresserad av. Alla testar GT540 kortet också, nästan inget om GT 555. Är det någon som har en sådan som kan svara på lite frågor?

Det är alltså modellen från Inet som kostar 7000:- med core i5 jag undrar över.
Utöver mina frågor ovan, hade jag lite fler frågor:

1) Finns Bluetooth?
2) Är det grafikkortet GT 555 med DDR3 eller DDR5 ?
3) Är det svenskt tangentbord? Bilderna på Inet visar engelsk tangentbord
4) Finns engelska som språk på operativsystemet som följer med?
5) Är minnena DDR3 1066 eller DDR3 1333 ?

En sista grej: hur står MSI:n mot Asus N53SV? Som jag ser det, så skiljer grafikkort, vikt och pris, men asus "verkar" vara av bättre kvalitet (smaksak).

Många frågor jag vet men mycket tacksam för svar
Mvh
/AhA

Permalänk
Medlem

Någon som har någon aning om när i5 modellen kommer till butikerna och varför de är försenade? Skulle ju ha kommit i tisdags (2aug)

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Inaktiv

Mailade Inet och frågade, fick följande svar i torsdags: "Fick svar från våra inköpare att dessa har skeppats från MSI och bör landa i slutet av denna vecka."

Med andra ord så borde de verkligen vara i butikerna imorgon.

Permalänk
Medlem

Surfar villt omkring nu och tittar på olika modeller, och läst denna tråden och kollat länkar till test och så vidare.
Med ett lite slöare grafikkort så gjorde ju ett test väldigt klart att det knappt spelade någon roll vilken av processorerna som var värd vad. Utan det var grafikkorten som flaskhalsade rätt rejält. Men trotts detta kan ja inte släppa att ja vill ha 4 core i7 för 2000kr mer ändå, intalar migsjälv att det är värt det i längden. Att bf3 och Diablo och liknande spel som förhoppningsvis släpps kommande halvår faktiskt kommer dra nytta av det

Så vad ska man göra eg hehe.

Eller ska ja börja leta efter en burk med ett GTX kort i, isf någon som har nån bra laptop att tipsa om?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag hade skaffat en asus G53 med 460m för 9000kr då. Betydligt bättre grafikkort.

Enligt ryktet är MSIs 555m en variant med 128-bitars bus istället för vanliga 192-bitars, vilket i sådana fall gör den slöäare än andra 555m. Vet förstås inte detta, men med priset är det inte en orimlig gissning. Samma typ av 555m som XMG A501 har då.

Jag ska fortfarande köpa MSIn för 7000 om den tar o kommer in i lager någon gång

Permalänk
Medlem

Tror in det blir någon större skilland mellan den sämre GT555M med 128-bitars och GT540M ??

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasL:

Jag har också beställt denna datorn (i5) den 5:e står det på webhallen, hoppas det stämmer

Det jag undrar är ifall någon vet ifall datorn lätt blir varm?

Fått datorn än? släng upp en recension i så fall;)

Permalänk
Medlem

Har beställt MSI GE620DX-293NE men tar väldigt lång tid för den att komma känns det som, är den värd väntan eller ska man börja kolla på annat?
Verkar ju ändå som den är den bästa datorn i den här prisklassen.

Har lite dåligt tålamod

Permalänk
Medlem

Finns ju 1st sådan i lager på webhallen.

Men var är i5-modellen så att jag kan köpa den.. borde ju kommit in samtidigt.

edit. Var visst borta nu. Hoppas inte de bara fick några enstaka och alla tog slut, men det vore ju rätt konstigt.

Permalänk
Medlem

Nu när jag kollat närmare så är jag dock inte lika intresserad pga kvalitetsbrist samt att tangetbordets layout är av budget typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Nu när jag kollat närmare så är jag dock inte lika intresserad pga kvalitetsbrist samt att tangetbordets layout är av budget typ.

kvalitetsbrist? Hur menar du nu?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

kvalitetsbrist? Hur menar du nu?

Läste review att den hade bristande kvalitet, men man vet ju rikigt vad de jämför med, kanske är standard med andra ord billig plast.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

När du skriver något sånt här, speciellt när en produkt precis släpps (det finns i princip ingen info om den), så är ett litet tips att ge en källa. Varenda person som läser den här tråden och är intresserade av laptopen kommer bli tveksamma när dom läser ditt inlägg, samtidigt som det lika gärna kan vara någonting du drog ur ditt arsle.

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Läste review att den hade bristande kvalitet, men man vet ju rikigt vad de jämför med, kanske är standard med andra ord billig plast.

Länk?

Permalänk
Medlem

De reviews som finns e ju inte på just den här modellen utan en liknande.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Jag knep idag det enda exet (med i7) dom hade på webhallen.

Jag skulle inte säga att det är dålig kvalitet på tangentbordet eller datorn i övrigt. Tangentbordet kan inte jämföras med dom läskigt mjuka som tex Asus använder just nu. Jag har iofs haft bärbara som varit mer välbyggda, men dom lirar inte i den här prisklassen. Det är något mjukare chassi än mina arbetshästar på jobbet, men den här är avsedd för hemmabruk så man får högupplöst, bättre ljud, graffe och en i7 istället.

Tangentbordet har nordisk layout med Æ och Ø jämte svenska symbolerna , och om man vill slippa se dom följer det med klisterlappar för ändamålet.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chillfisk:

När du skriver något sånt här, speciellt när en produkt precis släpps (det finns i princip ingen info om den), så är ett litet tips att ge en källa. Varenda person som läser den här tråden och är intresserade av laptopen kommer bli tveksamma när dom läser ditt inlägg, samtidigt som det lika gärna kan vara någonting du drog ur ditt arsle.

Jag läser reviews från den snarlika versionen som ser likadan ut...

Permalänk
Medlem

För 2-3 timmar sen stod det 2 kvar på webhallen. Nu är det en kvar:
http://www.webhallen.com/hardvara/137193-msi_ge620dx-291ne-co...

Väldigt nyfiken på denna, om den är så bra som specen visar så ska jag köpa den. Ni som har köpt, intryck tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Skrivet av Big_R:

Jag knep idag det enda exet (med i7) dom hade på webhallen.

Jag skulle inte säga att det är dålig kvalitet på tangentbordet eller datorn i övrigt. Tangentbordet kan inte jämföras med dom läskigt mjuka som tex Asus använder just nu. Jag har iofs haft bärbara som varit mer välbyggda, men dom lirar inte i den här prisklassen. Det är något mjukare chassi än mina arbetshästar på jobbet, men den här är avsedd för hemmabruk så man får högupplöst, bättre ljud, graffe och en i7 istället.

Tangentbordet har nordisk layout med Æ och Ø jämte svenska symbolerna , och om man vill slippa se dom följer det med klisterlappar för ändamålet.

Några frågor, otroligt tacksam för svar -

1. Är du hundra på att det är en i7 2630qm (notera qm) i burken? För webhallens hemsida är lite förvirrande (förmodligen bara "tryckfel" men...).

2. Hur är skärmen? Problem med backbleed? Härligt skarp och mättad glossy? (gillar inte matt).

3. Vet du något om att grafikkortet inuti, alltså GT 555, skulle vara gimpat i just den här modellen? Om du orkade köra nån benchmark...

4. Tangentbordet, lagom flex? Tydliga "nedslag"? - det märks att man har tryckt? Inget glapp, alltså att vissa tangenter missar din input ibland?

5. Ljudet? Är det åtminstonde dugligt/hyffsat? Inte en viktigt punkt för mig men alltid kul att veta.

6. Grafikkortet, är det "bara" 1GB minne? (jag vet att minne inte är allt men inet:s version verkar ha 2GB så jag tänkte om det återigen är ett "tryckfel" av webhallen).

7. Hur känns kvaliteten rent allmänt hittils? Har dom klämt ihop en massa bra komponenter i ett skitchassi eller duger det? Man vill ju inte att hela burken ska böja sig som en pizza om man lyfter i ena hörnet...

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Ja det är en är en i7 2630qm. Skärmen är blank. Ingen koll på grafikkortet och minnet. Tangentbordet missar inte och jag tycker det är skönt att skriva på. Ljudet är tydligt, har inte provat se film ännu. Chassit är okej, lite mjukare och plastigare än på bärbara avsedda för resor.

Specs på datorn som det visas på stickern: http://www.minhembio.com/BigR/110550#392412

Visa signatur

Permalänk

Big_R, du har inte lust att slänga upp lite fler bilder?

Permalänk
Medlem

Leveransen verkar ha kommit; 28 st på Inet's weblager nu, gött!

https://www.inet.se/artikel/1968984/msi-ge620dx-291ne-geforce...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en.

Skulle för övrigt utgå ifrån att övriga recensioner på GE620 behandlar exakt samma chassi, tangentbord osv. Det lär vara samma dator med en annan skärm och ett annat grafikkort, som det brukar vara när saker tillhör samma modellnamn.

Permalänk
Medlem

Ni som får hem ett ex, fortsätt gärna skriva och svara på folks frågor

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

en dum fråga kanske! Men finns det Å, Ä och Ö tangenter på de MSI-datorer som man köper från Inet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datorapparaten:

Big_R, du har inte lust att slänga upp lite fler bilder?

Ok, Jag lade dom i galleriet så man kan se dom på fliken bilder på prisjakt. MSI GE620DX-293NE

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Står det vilken som gjort touchpadden?

Visa signatur

hej hej