Permalänk

Lacie N2870 problem

Tja,

Har en N2870 på 1TB som jag inte har någon aning om när den är är inhandlad. Har legat här ett tag, och jag bestämde mig för att lagra filmer, serier, böcker med mera på den. Skulle gissa på att den blev inhandlad 2009. Nu är det så att den har blivit en riktig bitch. Kopplar jag in den till någon av mina datorer, så tar det ett ganska bra tag för datorn att läsa in den, och sen när den väl ska vara "redo", så fryser utforskaren när jag klickar/högerklickar på den i "den här datorn". Stänger jag av den, så löser allt sig, men då är den ju avstängd. Även testat den i TVn, och där kunde jag bläddra igenom den i några minuter, men sen så sade stod det att den inte var inkopplad.

Får även upp "Säker borttagning av maskinvara och Mata ut media" när jag kopplar in den i datorn som jag använder just nu. Funkade helt perfekt igår, och alla dagar innan. Har inte gått och tappat den eller liknande, så undrar vad problemet kan vara. Har cirka 650gb filer som jag skulle behöva komma åt. Kan inte föra över dessa då jag bara har 400gb ledigt på de andra två hårddiskarna i datorn. Det har även kommit upp ett meddelande där jag har fått chansen att formatera den, vilket jag självklart inte har gjort.

Hjälp skulle vara uppskattat, då jag inte kan mycket alls om datorer.

Postade jag det här i fel del, så får någon mer än gärna flytta det åt mig.

Datorn startade precis om sig efter en uppdatering, och nu kom det här:

Om bild inte dyker up: http://image.bayimg.com/gakaaaada.jpg