Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem

Massa ny smaskig info idag

http://eu.battle.net/d3/en/game/whats-new

Skill calculator bland annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Trevligt, och skill calc dessutom. Även om den inte har så stor nytta längre p.g.a. ändringarna, så är det bra att få se alla skills och vad de gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ohh nice, då kan man ju iaf börja planera

edit: Fan... måste sluta läsa om D3, blir ju bara sur och irriterad av att jag inte får spela >.<

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

edit: Fan... måste sluta läsa om D3, blir ju bara sur och irriterad av att jag inte får spela >.<

För att inte tala om min kommande avundsjuka när folk i tråden börjar snacka om att de kommit in och spelar betan.

Permalänk
Medlem

Fint att man har 20 dagar semester sparade. Gissa när jag kommer ta ut min semester?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Fint att man har 20 dagar semester sparade. Gissa när jag kommer ta ut min semester?

Ta ut semester för att spela? Aja alla har väl olika syn på semester.

Hoppas man får ta del utav betan nu i veckan iaf, eller vad tror ni boys?

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Finns dom som är beredda att offra semesterdagar för att spela nonstop. Jag skulle aldrig ha gjort det, men har samtidigt förståelse för de som har ett såpass stort intresse av spelande.

On topic; Kan någon summera kraven för att komma med i betan? Har SC2 och har kört beta-opt in klienten under accounts på b-net.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

En del gillar att resa. Det tycker jag är dödstråkigt. Jag är hellre hemma och kopplar av när jag är ledig.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

On topic; Kan någon summera kraven för att komma med i betan? Har SC2 och har kört beta-opt in klienten under accounts på b-net.

Ha kört opt-in-klienten och ha tur som fan.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Ha kört opt-in-klienten och ha tur som fan.

Jepp. De väljer nog ut folk random.

Permalänk
Medlem

Enligt beta FAQ:
http://eu.battle.net/d3/en/blog/2889057#blog

Citat:

How are beta test participants selected from the opt-in pool?

Beta testers are chosen according to their system specifications and other factors, including an element of luck. Our goal is to have a good variety of system types to best test compatibility.

Senare kommer (troligen) officiella fansajter att få betanycklar att lotta ut. Undrar vad "and other factors" är för något.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Buio:

För att inte tala om min kommande avundsjuka när folk i tråden börjar snacka om att de kommit in och spelar betan.

Har jag missat något, eller ha betan börjat rullas ut redan?

Inte F&F Alfan eller F&F Beta utan till "allmän" som alla signat upp för?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

har kämpat ihop 4 accounts på b-net med spel registrerade. hur stor tror ni chansen är att jag får en beta invite?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

har kämpat ihop 4 accounts på b-net med spel registrerade. hur stor tror ni chansen är att jag får en beta invite?

Den chansen du tidigare haft.
Tänk på att alla dina profiler delar dator specc också

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Den chansen du tidigare haft.
Tänk på att alla dina profiler delar dator specc också

jag har kört opt-in-klienten på 4 olika datorer också

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11

Permalänk

Det är inte bara random, de går lite på datorspecs också, eftersom de vill se hur spelet körs på en mängd olika system.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hallonglass:

Det är inte bara random, de går lite på datorspecs också, eftersom de vill se hur spelet körs på en mängd olika system.

Jepp det har du nog rätt i. Skulle gissa på att de vill ha folk från olika delar av världen också för att hitta eventuella problem med uppkopplingen också.

Permalänk

har ett litet problem här, har precis installerat diablo 2 + lod men datorn vill inte starta spelet pga "ingen skiva i" fastän jag har skiva i, fastän jag har full install, fastän jag har kopierat in alla mpq filerna till installationsmappen. vad är felet?

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Diablo_Lino:

har ett litet problem här, har precis installerat diablo 2 + lod men datorn vill inte starta spelet pga "ingen skiva i" fastän jag har skiva i, fastän jag har full install, fastän jag har kopierat in alla mpq filerna till installationsmappen. vad är felet?

Gör det smidigare för dig, regga CD-nycklarna på ditt Battlenet konto och kör webbinstallation. Då kan du kasta skivorna om du vill men ändå alltid ha tillgång till spelen samt att det inte behövs någon skiva för att spela från webbinstallationen.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Gör det smidigare för dig, regga CD-nycklarna på ditt Battlenet konto och kör webbinstallation. Då kan du kasta skivorna om du vill men ändå alltid ha tillgång till spelen samt att det inte behövs någon skiva för att spela från webbinstallationen.

jag försökte först med det, men den istallationen kräver en cdkey som är mycket längre än den jag har, och den jag har fungerade inte där:S

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Diablo_Lino:

jag försökte först med det, men den istallationen kräver en cdkey som är mycket längre än den jag har, och den jag har fungerade inte där:S

Den nya CD-keyn står på Battlenet sidan ^^ När du har reggat din kopia av Diablo2 och LoD på Battlenet klickar du på.
- Summary
- Diablo II®

Och copy/paste på WEB-keyn

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Den nya CD-keyn står på Battlenet sidan ^^ När du har reggat din kopia av Diablo2 och LoD på Battlenet klickar du på.
- Summary
- Diablo II®

Och copy/paste på WEB-keyn

http://img585.imageshack.us/img585/1913/diablo2kod.jpg

den nycklen fungerade inte alls :/

Visa signatur

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Diablo_Lino:

den nycklen fungerade inte alls :/

Det skall vara den nyckeln du använder för klienten som du installerar från samma ställe. Först behöver du ladda ner och installera D2 med D2 nyckeln, därefter det är klart kör du LoD uppgraderingen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Det problemet hade jag också. Slutade med att jag installerade från skivorna istället

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Det skall vara den nyckeln du använder för klienten som du installerar från samma ställe. Först behöver du ladda ner och installera D2 med D2 nyckeln, därefter det är klart kör du LoD uppgraderingen.

precis vad jag gjort men det fungerar inte ändå:S lite konstigt...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det problemet hade jag också. Slutade med att jag installerade från skivorna istället

det fungerade att installera från skivorna:P men nu när jag ska starta det så klagar den på att jag inte har skiva i...

Visa signatur

Permalänk

en annan fråga, hur bytar man cdkey efter man redan har installerat spelet?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

det fungerade att installera från skivorna:P men nu när jag ska starta det så klagar den på att jag inte har skiva i...

Funkar för mig. Man måste såklart ha skivan i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

en annan fråga, hur bytar man cdkey efter man redan har installerat spelet?

Någonstans i registret står nog nyckeln, men som Fluf säger så är det mycket smidigare om man har reggat sina nycklar på battle.net och sedan tankar ner klienten och använder dom nya nycklarna som du får på battle.net.

Får du inte det att fungera måste du göra nått fel på vägen.
Installerade själv Diablo 2 + LoD så på min dator i förrgår.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

jag har fått igång spelet nu och det fungerar som det ska

Visa signatur