Logitech lanserar G400 – ersättaren till MX518

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sovereign:

Sant, men tycker fortfarande man kan lägga till några tior och få t ex gusterbar vikt, fler knappar och bättre sensor.

jo jag håller med dig, men g500 är ju fortfarande inte så speciellt bra kvalite på om man jämför med mx518 eller g400 som det blir nu.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Var logitechfan förut, fastnat i Razor-träsket och kommer troligen stanna ett tag... Jag upplever de flesta möss som en aning för små. En del kanske föredrar mindre

Permalänk
Medlem

MX518 <3

Kommer köpa denna på release bara för jag älskar min mx518 så mycket, även fast jag inte är i behov av uppgradering.

Permalänk
Medlem

MX510 är också en klassiker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av saturday_sun:

MX510 är också en klassiker.

Har en 510 och 2st 518. Använder 510 till den stationära, mest för att den blåa är så mycket snyggare och jag känner inte någon skillnad på sensorn

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Började redan bli orolig för att snart måste man övergå till något helt annat då dom kunde väl inte sälja MX518 i evigheter

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Komiskt.. Min 5års period av Razer Copparhead användande tog precis ett abrupt slut tack vare att vänster musknapp gav sig efter idogt skjutande i BFBC2. Fick då plocka fram min mx518, så kommer det en ny version precis nu!

Lite ironiskt.

Permalänk
Medlem

450:- tycker jag inte låter särskilt dyrt för en ny mus. Jag betalade 95£ (Det stämmer, 95 GBP, då dryga tusenlappen) för min Razer Naga när jag inhandlade den 1½ månad innan release i Sverige

Angående DPI; är det bara maximal rörelsehastighet det handlar om eller är det även bättre avläsnings-kvalitét?
mvhh

Permalänk
Hjälpsam

Så, fler bilder finns nu

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zetsu:

Vad får dig att tro att jag skulle göra det? Det jag syftar på är att det rekommenderade butikspriset är sagt att vara det samma som MX518:s, och inte att det är det samma som det rekommenderade butikspris som fanns i och med släppet.

"Du tror på allvar att MX518:s rekommenderade butikspris inte sänkts från när den släpptes?"

I övrigt anser jag dock 450 kronor vara ett vettigt pris, så det är inte priset i sig jag ordar om.

"Rekommenderat pris" är i princip alltid högre än vad butiker tar ut, annat än möjligtvis i början.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

är ju sjukt likt mx500 som jag sitter med nu i handen

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Tunnare kabel innebär att en kabelätande katt kommer bita av kabeln när man vänder ryggen tilll.
Hade varit bättre om de behålt samma kabel som MX518 har.
Tur att man skaffa två MX518 till när den nuvarande lägger av.

tror inte dom direkt tänkte på kabelätande katter när dom designa den nya sladden

Permalänk

Jag kör en mx 510.

Den har levererat under åren. Duktigt nöjd med den på en Ice mat glas.
Fast det kanske är läge att byta nu. Blir det någon skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobo Bongo:

Den har levererat under åren. Duktigt nöjd med den på en Ice mat glas.
Fast det kanske är läge att byta nu. Blir det någon skillnad?

Haft G400 sen den kom ut nu, riktigt skön faktisk. Körde med Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 innan som jag kände var lite "sladdrig" i knappar och skrollhjul, kanske var den utsliten.. Även haft en MX 510 en gång i tiden, minns knappt hur den var

G400 känns robust med distinkta knappar, dock har jag märkt en sak! Varje gång min sambo vart på datorn och pillat så har hon av misstag kommit åt DPI-knappen. Vet inte om den sitter illa för henne eller om hon bara jävlas. Själv har jag aldrig kommit åt den av misstag. Den ligger bra i handen också, bättre än Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 enligt mig.

Jag tog en chansning och beställde, men skulle rekommendera att åka till någon affär och känna på den.

Permalänk

Det händer att jag kommer åt DPI-knapparna på min MX518 också, därför har jag valt att inaktivera dem
Jag har haft min 518 i säkert 6 år, ingenting har försämrats på den förutom lite estetiska slitningar.

Permalänk
Medlem

Vart ute en sväng på lunchen idag och tänkte köpt mig en G400. Men efter att ha klämt på den så tyckte jag den vart lite för liten. Är exakt likadan som MX518. Så jag slog till på en G500 istället och den känndes lite bättre i handen.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

kan inte förstå hysterin bakom mx518, den är stor, plastig, alldeles för lätt, och det känns som att den ska gå sönder så fort man använder den

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

kan inte förstå hysterin bakom mx518, den är stor, plastig, alldeles för lätt, och det känns som att den ska gå sönder så fort man använder den

Bra när man har stora händer.
Hur många är inte gjorda av plast?
Smaksak.
Va?

Permalänk
Avstängd

Den första vågen av musen var bra, men sedan blev den bara sämre.:/ B.l.a. så slets musfötterna ner eller så försvann de helt och då fanns bara den plastiga ytan som skrapade bordet.:/ Tycker den första vågen MX:are var mer sköna.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Den första vågen av musen var bra, men sedan blev den bara sämre.:/ B.l.a. så slets musfötterna ner eller så försvann de helt och då fanns bara den plastiga ytan som skrapade bordet.:/ Tycker den första vågen MX:are var mer sköna.:)

Hört talas om musmatta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerZerk:

Hört talas om musmatta?

Absolut.:D Hört talas om möss som påstås vara så bra att de inte behöver en musmatta?;):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag använder musmatta framförallt för att det är så mycket skönare för handen att vila på en mjuk matta än på ett hårt bord...

Permalänk
Medlem

Inget är bättre än mx518 och en tygmusmatta!

Permalänk
Medlem

Helt otroligt. Jag satt och tänkte på i morse när min gamla mx510 skulle ge upp. Köpte den för 6 år sedan och enda gången den krånglat var när det samlats skit runt scroll-hjulet och den blev lite trög. Annars funkar den minst lika bra som när jag köpte den.

En G400 kanske kunde vara ett alternativ när man trotjänare ger efter. Tyvärr ser det väl inte ut att bli under min livstid

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3

Permalänk

har använt ace edge 3200 länge och sen bytte jag till G400 mycket skönare och jag spelar bättre med den, har små händer btw.

Permalänk
Medlem

det är ju trevligt att dom släpper en ny modell av klassiker, dock lever min mx518 fortfarande o gjort sen den var ny på marknaden..har en extra står i hyllan i kartong till den dagen min nuvarande går sönder..köpte den nya på komplett för 99kr då dom hade specialpris förut.. en hundring för en mus som håller, hm kanske 10år+?..det är inte dåligt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Vad ska man med en sån till? Min mx500 tillverkad 2003-11-05 fungerar perfa och har nog används i snitt 5 timmar om dagen sen jag köpte den. Det är ca 14600 timmars användande (604 dygn).

Kan ta en bild på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av eric2010:

Vad ska man med en sån till? Min mx500 tillverkad 2003-11-05 fungerar perfa och har nog används i snitt 5 timmar om dagen sen jag köpte den. Det är ca 14600 timmars användande (604 dygn).

Kan ta en bild på den

du kanske inte behöver den, men folk som tex köper sin första mus elr att deras andra gått sönder mm..finns många förklaringar varför man kan skaffa sig en sån.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Älskar min MX518! Haft den sedan 04/05. Kostade ca 550-599 när jag köpte den (Elgiganten) så lågbudget är den INTE. lätt bästa musen jag haft och Logitech G15 V1 tangentbord är en dröm ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av locktail:

Älskar min MX518! Haft den sedan 04/05. Kostade ca 550-599 när jag köpte den (Elgiganten) så lågbudget är den INTE.

Att du betalar överpris på ELGiganten säger inte så mycket om huruvida musen i sig är lågbudget eller inte.

(Att påstå att den är lågbudget är dock fånigt)