Permalänk
Medlem

24p på HK 255

Hej

Jag har ett väldigt irriterande problem ett så kallat moment 22 problem.
Jag har en försöker få 24p att funka på min anläggning, Anläggningen består av:

HK AVR 255

Samsung UE46B7070

Samsung 6500

Så allt är kopplat med HDMI genom förstärkaren och set upp till teven, och allt ska stödja 24p. Men när jag ställer om bluray spelaren till 24p så blir det svart i ca 30sec sen går det tillbaka och 24 är avstängt. Jag har även testat att gå förbi förstärkaren och då funkar det perfekt.

På harma kardons osd meny så finns det ett val för 1080p24p men det går inte att välja. Där av mitt moment 22 jag misstänker att förstärkaren kräver att källan är 24p för att det ska gå att ställa om till det. men efter som bilden blir svart så kan man inte välja det som alternativ innan bd ställer tillbaka sig igen.

Hur kan man lösa det här? har nån varit med om nåt likande?
tack på förhand

Permalänk
Hedersmedlem

Provat att uppdatera mjukvaran på HKn? Står att HDMI-handskakningar med mera ska bli bättre med senaste. Har inte fått tummen ur att uppdatera min egen än dock.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Joo jag ska testa det idag. Det såg ganska jobbigt ut men om de löser problemet så är det väl värt det, återkommer när det är klart

Permalänk
Medlem

Löste du problemet med 24p på denna förstärkaren? hur gjorde du mjukvaru uppdateringen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3800x | MEM: G.Skill Trident Z 3600Mhz CL15 | GK: MSI RTX 2070 Gaming Z | Screen: DELL 1440p 144Hz (Gsync) | Storage: Corsair M.2 3300mb/s