Fredagspanelen 21: Specialavsnitt med Anders Haby från Asus

Permalänk

Lagom längd! Anders var ju helskön

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Ny sweclockers märning: "Benny approves"

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Är det jonas i glasögon?

Var nästan säker på att han dragit på sig clark kent glasögonen med ett tag, hade vart kul på sitt sätt apropå snack om kal-el å grejer

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Skrivet av BengansBlogg:

Bakgrundsbelysning är ett måste!

Jag använder en egen variant med kapad LED-list som man köper på metervara och matar sen med en billig 12V batterieleminator och en resistor/knapp för tillslag och ljusstyrka. 12V blir nästan för ljust så brukar mata runt 9V i stället. Inte jättesnyggt kanske men på baksidan av skärmen syns det ändå inte (tanken är ju att lysa upp väggen bakom).

En annan fördel med LED-list är ju att den knappt tar nån ström och inte avger nån värme jämfört med vanliga skrivbordslampor och liknande.

LED-strips finns här tex: http://www.upplyst.se/index.php?cPath=55
Observera att dessa har betydligt fler LED/meter än den som visas på filmen.

Jag brukar köra liknande men har inte orkat sätta upp det igen sedan jag flyttade. Brukar dock köpa min leds på ebay, så dyrt med leds här i Sverige.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Ny sweclockers märning: "Benny approves"

Haha ja det skulle vara kung!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk

Är Kal-El nvidias mobil-processorer?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Kul att ni har med en gäst! Det får ni gärna ha oftare.

Permalänk

Emil, du borde frågat Anders om hur Asus ser på den framtida marknadsföringen för datorer som kör på Windows 8 på ARM respektive x86. Det kommer inte bli lätt för den oinvigde konsumenten som köper en "Windows"-dator av ARM variant och som sedan upptäcker att inga gamla program går att köra.

Permalänk
Medlem

Proffsigt av Emil som vanligt och heder åt Anders att ställa upp framför kameran. Men jag tycker det finns en viktig poäng med att fredagspanelen är oberoende. Så för mig kändes det fel att ha en representant från ett företag i panelen. Hade gärna lyssnat på Emil och Anders i ett separat inslag, men jag skulle också velat höra Emil (och Jonas) sammanfatta och kommentera diskussionen med Anders!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gustaf:

Proffsigt av Emil som vanligt och heder åt Anders att ställa upp framför kameran. Men jag tycker det finns en viktig poäng med att fredagspanelen är oberoende. Så för mig kändes det fel att ha en representant från ett företag i panelen. Hade gärna lyssnat på Emil och Anders i ett separat inslag, men jag skulle också velat höra Emil (och Jonas) sammanfatta och kommentera diskussionen med Anders!

Men vi alla är människor och någon i livet blir vi sjuka. Finns inte så mycket att göra åt saker direkt.

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

Tycker då att Emil och Jonas första fredagspanel var betydliget mer stel och nervös än vad det var med Asus-Anders. Ni som påpekar att han säger "ehm.." väldigt mycket, tänk på Emil och om han säger "ehm..", vilket han gör också. Alla gör det, rätt ofta. Har du en oförberedd konversation kommer du behöva några sekunder extra ibland för att få fram rätt information ur minnet, testa själv någon gång så får ni se.

http://www.youtube.com/user/swecab#p/u/86/q1hZdYbZ-QE Inte speciellt konstigt.

Utöver det, väldigt trevlig fredagspanel. Diggar Benny!

Permalänk

emil, om du vet vart man får tag på en såndär led-strip så kan du väl länka här i forumet?

btw, var det nån annan som fick lite psykopatvibbar när emil satt och pratade ensam med hunden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Är Kal-El nvidias mobil-processorer?

Kal-El kommer i två versioner en för mobiler och en för tablets samt laptops.

Varför inte läsar frågor till eran nästa gäst? Vore kul och frågat Anders ett och annat. sen förstår jag om han inte kan svara på saker som kommer eller vad för saker de tänkt lansera framöver. Vill ju inte ge konkurenterna en heads up det kommer bli en "intressant" 2012 iaf

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mollemannen:

emil, om du vet vart man får tag på en såndär led-strip så kan du väl länka här i forumet?

btw, var det nån annan som fick lite psykopatvibbar när emil satt och pratade ensam med hunden?

Inte mer psyko än vad många barnprogramsledare

http://www.youtube.com/watch?v=S05podj_E1E

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Funkar som vanligt lika bra en lördagsmorgon som fredagskväll
Bra jobbat Emil (och Anders), intressant samt underhållande fredagspanel trots manfallet!

Permalänk
Kryssmästare

Vars kan man hitta veckans pryl då? Verkar ju lite små nice att ha en sån bakom skärmen:)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Säger som många andra, Anders var rätt lik Jonas. I alla fall när man före man tittade på själva klippet.

Permalänk
Permalänk

Tycker det blev intressant med en gäst i programmet

Permalänk
Medlem

Bra fredagspanel, tycker dock det hade vart kul om asus killen kunde ha pratat lite om andra kommande produkter så som till exempel Ultrabooks. För asus har väl också en sån eller två på väg?

Permalänk
Medlem

Trodde verkligen att det var Jonas i förhandsvisnings-bilden av youtube-videon först, utklädd för att föreställa någon som representerade ASUS..

En recension på möss vore inte dumt. Tycker att det borde göras ett till uppdaterat test som verkligen går igenom vad som är intressant, den optiska sensorn som används i respektive mus. http://www.esreality.com/?a=post&id=1265679 gjorde ett väldigt bra test för några år sedan, men det är från tidigt 2007 som ni ser så det är inte super-relevant längre. "perfect control", "malfunction speed" och om sensorn använder prediction (rätar ut raka linjer) är vad jag tycker är intressant att veta. Vissa nya "gamer"-möss har otroligt kassa optiska sensorer.

Permalänk
Medlem

Hade varit mer intressant med en Asus-Lotta istället

Permalänk
Medlem

Kul med lite nya ansikten.

Permalänk
Medlem

Precis tryckt på play, älskar redan Benny.

Antar dock att han inte är långvarig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Först trodde jag att det var Jonas som hade odlat skägg och skaffat brillor

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av LoseMyMind:

Snygg pik till Anders om att dom inte har något vattenkyld grafikkort

Yeees! Visst var det!!!!

Skrivet av den:

Jonas gör kylartest, blir förkyld?!?

Ha ha.... finns det ett samband tror du?

Skrivet av YeZirko:

Dagens höjdpunkt, Fredagspanelen.
Extra kul med en gäst i programmet, och det var tur att ni han hitta en ersättare till jonas så illakvikt, benny

Jag håller med. Om Benny inte får vara med igen kommer jag att bli besviken!

Skrivet av el_genius:

Benny måste iallafall vara med fler gånger, åtminståne som en liten maskot på bordet mellan Emil och Jonas, eller nåt. Tjofräs PANG!

Håller med 10 000%!
Jag kommer att börja veva om Benny inte får vara med i iaf julavsnittet av fredagspanelen!

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk

Formatet prata rakt in i kameran funkar för att ni är två. I vanliga fall sitter Emil upprätt på stolen, men utan Jonas blev det lutande tornet i Pisa in mot bildmitten. Om man kollar på riktig tv så är det aldrig någon som sitter och pratar ensam in i kameran i 40 minuter. Man kan riva av lite notiser på det viset, i några minuter på sin höjd. Själv tycker jag egentligen att formatet, även när ni är två, ibland känns lite väl långrandigt. Det är relativt få inklippsbilder och annat som "händer" i rutan. Ni är grymma, både Emil och Jonas, men det här var väl sådär.

Asus-Anders gjorde ett helt ok inspel, men han borde ha tillåtits lämna rutan när ni var klara med Asus-produkterna, då blev det uppenbart att han inte bara blev överflödig, utan gjorde mer skada än nytta. Eftersom han är Asus PR-kille så kan han inte sitta och uttala sig och kommentera produkter från andra tillverkare, inte för att det hade varit önskvärt direkt, men den som sitter i bild när saker avhandlas måste ha en funktion, annars blir det bara konstig tv. Inte så kul för den personen helller - ska den titta in i kameran (det är inte det lättaste), ska den interagera med programledaren men utan att säga nåt - weird. Näe, när det är klart med en person, ut med den så den inte stör programledaren eller tittarna.

Men ha gärna gäster, även när ni är två, det gör hela konceptet mer dynamiskt och lockande att titta på. Men låt dem lämna rutan när deras programpunkt är över. Och blurra inte ihop rollerna. Låt gästerna stå för sin grej - ja de är partiska - det är deras jobb. Ni får stå för den kritiska granskningen, det är ni grymma på!

Tack för ett väldigt bra program!

Permalänk

Benny!

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk

Vart kan man få tag på ljusslingan?