Sabertooth P67, långsam respons av mus vid uppstart

Permalänk
Medlem

Sabertooth P67, långsam respons av mus vid uppstart

Hej! Nu är det så att jag fick min monsterdator igår och allting funkar galant förutom en rätt störande sak. Datorn är väldigt snabb vid uppstart men det går inte att röra på musen varken i BIOS (vilket man ska kunna) eller på ca 5-10 sekunder efter man kommit in i Windows. Visst, det är ju inte hela världen men har man en dator som laddar fort vill man ju ändå kunna använda det vid uppstart också :D.

Om det hjälper så har jag en Steelseries XAI-mus och jag har inte testat någon annan då jag inte har någon.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem när jag hade kopplat till ett USB 3 uttag, verkar som dom aktiveras senare i uppstartsfasen och inte funka i BIOS bilden. Flyttade till ett av dom översta USB2 uttagen och sen funkade det.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

Går inte bättre för mig i varken det ena eller det andra

Permalänk
Medlem

Sjukt, jag har exakt samma mus och samma moderkort, och samma problem! Inte hela världen men ändå väldigt störande..

Permalänk
Medlem

Okej :-s. Säg till om du hittar en fix på detta "problem" :D.