Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk
Medlem

Hur kan SGSII beskrivas som en påkostad telefon då den enligt prisjakt kostar 3875:- och den billigast 4S kostar 7990:-?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Sen kostar 4S 8000:- jävla kronor :S sjukt pris...

Den kostar inte 8000kr, kanske kontant om du kollar på prisjakt, men det är inte en telefon som du kör med ett conviq kontantkort. Köp abbonemang och du betalar typ 4500kr för telefonen.

Permalänk
Medlem

Sen är ju 5200 kr inte heller något jättebra pris precis..

OnT: Sitter på en iPhone4 för tillfället och det lär vara min sista, anledning är att den är ganska låst + att jag skulle kunna ha valmöjligheten att ha flash i mobilen.. (det skadar aldrig) men ja, alltid kul med nya telefoner och med lite dragkamp mellan Apple-Android

Citat raderat
Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Den kostar inte 8000kr, kanske kontant om du kollar på prisjakt, men det är inte en telefon som du kör med ett conviq kontantkort. Köp abbonemang och du betalar typ 4500kr för telefonen.

Och binder dig till det i 24 månader med massa andra avgifter som skjuter det priset i höjden tyvärr.. abonnemang lönar sig sällan eller aldrig

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem

Jag gillar iPhone för iOS. Det som spelar roll för mig är inte fps i spelen man kör utan snarare ett riktigt genomtänkt operativsystem.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Den kostar inte 8000kr, kanske kontant om du kollar på prisjakt, men det är inte en telefon som du kör med ett conviq kontantkort. Köp abbonemang och du betalar typ 4500kr för telefonen.

Ja det är väll klart, om man nu tecknar sig hos tex Halebop. Klart som fan att de sänker priset på mobilen, eftersom de tjänar antagligen mer pengar på ditt abonnemang än vad de kan tjäna på att sälja en mobil kontant.

Själv köper jag alltid min mobil kontant eftersom jag vill inte binda upp mig på något satans abonnemang och sen som den teknik och pryl nörd man är så står man inte ut med en mobil som är mer än 1 år gammal. Och det är sällan det är en bra deal att teckna 1 år ändå.

Permalänk
Medlem

Om man kikar på data från källan så tycker jag iPhone 4s och Galaxy S2 ser ut att vara ungefär lika snabba.

http://www.glbenchmark.com/compare.jsp?benchmark=glpro21&show...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

Kan ju passa på att fråga varför alla androidfanboys prisade Samsung Galaxy S2 när den kom ut då också. Om hur den slog iPhone 4 på fingrarna hela tiden fast att den var över 6 månader gammal.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Ser bra ut skulle köpt om inte batteritiden var så extremt dålig. 4:an har 300h vilket är dåligt, 4s har 200h vilket är rent av patetiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det spelar väl egentligen ingen roll i nuläget? Använder man telefonen dagligen så har iallfall mina behövts laddas under natten.

Iphone 3GS, Sony Ericsson Xperia X10 och Samsung Galaxy Ace.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Mja, anti-apple och "hata allting med Apple-klubben" har ett tag nu använt som argument att iPhone4s är slö, och inget revolutionerande.
Många sa även att Samsung S2 var snabbare... det här slog dom på fingrarna, nu har dom inget mer att argumentera över.

OnT: Trevlig läsning, frågan är bara hur pass länge innan dom blir omkörda

Dom kommer alltid ha argumentet "Ja men snart kommer det en ny telefon med Android som har dittan och dattan i hårdvara och den kommer slå 4S".

För övrigt så kom inte det här direkt som en chock, men det hör till utvecklingen, och om den inte hade slagit S2an så skulle ju det ha varit väldigt konstigt. 4S kommer bli omkörd förr eller senare, förmodligen ganska så snart, men det är något som varken Apple eller Iphoneägare bryr sig om då dom flesta vet att bättre specs inte alltid behöver betyda bättre produkt, vilket man ser på dualcore 800Mhz (Iphone 4S) vs dualcore 1.2Ghz (Galaxy S2). Sen det viktigaste av allt, att kunna känna sig bekväm med produkten man använder.

Jag föredrar att ha det stilrent och enkelt, och jag avskyr widgets. Allt jag behöver finns tillgängligt i Home screen. Jag behöver inget fet widget som täcker halva skärmen för att veta om det är soligt ute eller inte, och jag behöver verkligen ingen klocka som täcker halva skärmen när jag har en tillräckligt stor klocka i lock menu och en liten klocka som jag ser längst upp. Och ja, jag vet att man kan ta bort widgets, men varför inte lika gärna satsa på en Iphone i så fall då den telefonen ger mig exakt vad jag vill ha? Det kanske är pga alla dessa widgets och bakgrundsprocesser som gör att Android-lurarna behöver lite extra boost i hårdvaran?

Aja, kör på det ni vill, det viktigaste är att ni är nöjd med er telefon

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Relik 📜

*tråd rensad*

Inlägg med poänglöst, otrevligt eller orelevant innehåll klarar vi oss bra utan, oavsett vilket ämne som avhandlas. Ta en titt på forumreglerna, till exempel §1.6. Den som har synpunkter på varför SweClockers skriver om mobiltelefoner kan kika på och diskutera genom denna tråd i Feedback-forumet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Wait for it... Wait for it... Och där kom alla Apple vs Världen argument!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Aldrig hört om Samsung Galaxy III Länk är du snäll.

http://phandroid.com/2011/10/10/is-this-the-samsung-galaxy-s-...

Resten får framtiden utvisa..

Permalänk

Dom nyttjar båda kärnorna väldigt effektivt, det märks

Dock bör man ta dessa tester för vad dom är, många faktorer spelar in. Exempel, SGS2 med lite överklock i sunspider:

Permalänk
Medlem

Duktiga killar som testar med gamla 2.3.3 i SGS2 när 2.3.5 är senaste... märkt ganska stor prestandaskillnad med 2.3.5 i min SGS2..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk

Höhö, kul stavning på copying "COPIYING"

Känns inte helt äkta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selphy:

Fast iPad 2 kom ju före S2 så tekniskt sett så har A5 SoC funnits ute längre än Samsungs.

Jo, fast tekniskt sett är iPad 2 ganska svår att få ner i fickan. Dessutom är det ganska svårt på att ringa på den (jag har en, så jag vet). :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Höhö, kul stavning på copying "COPIYING"

Känns inte helt äkta

Haha, ja jag såg det. Och nej, förmodligen är den inte äkta, men specificationen är inte omöjlig.

Edit: En snabb googling visar att Exynos 4212 ligger på 1,5Ghz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Varit medlem i en dag och redan trött på mobiltelefon nyheterna...

Hur som helst. Kudos till Apple som får hålla i kronan ett tag, konkurensen behövs om inte annat. Men man ska inte jämföra päron och äpplen...

(PS. Har smugit om kring här som en 'Herr. Anonym' i ett par år. Aldrig bryt mig tillräckligt för att skaffa medlemskap tills nu.)

Välkommen som medlem!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Kan inte vi skaffa nya medlemskrav. Åldersgräns, iq/eq gräns samt en tur i vett och etikett.

Var ett jävla tjat hela tiden om vems telefon som är snabbast. Vad gör ni på era telefoner egentligen eller vad får er att må så dåligt när en telefon av motsatt märke är bättre än eran egen? Bättre är fel prd då det är högst personligt vilken som är bäst. Men snabbast då.

"Samsung galaxt SIII springer cirklar runt iphone 4s" t.ex, Hur då, när då, varför då? Gör den telefonsamtal snabbare? Är dina sms bättre än mina? Kan du surfa på bättre hemsidor? Får du bättre resultat i ett prestandatest? Har du fler/bättre applikationer?

Folk köper en telefon av en anledning och deras resonemang/anledningar är vad som gäller.

"du är dum som köpte den telefonen för den jag har/ska köpa är bättre"argumentet är bara idiotiskt.

Permalänk
Skrivet av Orici:

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

Word!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Kan ju passa på att fråga varför alla androidfanboys prisade Samsung Galaxy S2 när den kom ut då också. Om hur den slog iPhone 4 på fingrarna hela tiden fast att den var över 6 månader gammal.

För att den kostade lika mycket och var ett helt år gammal. Prisvärt? Njaaa...

Permalänk

Och vem skaffar en mobil på grund av dess tekniska prestanda ?
Det är ju inte som att köpa en ny speldator direkt.
Jag köpte INTE en Iphone 4 för att den var snabbare än konkurrenterna, jag köpte för att den hade bättre Apps/utbud än alla andra telefoner. Tror inte jag skaffar en Iphone 4S heller, väntar nog på Iphone 5 eller så får man se vad Samsung hittar på nästa år, om det blir någon ny revolutionerande mobil som det pratas om.
Tror det blir ett mer spännande 2012 på mobilfronten, Apple kommer nog vänta till E3 nästa år innan man får veta något mer om Iphone 5. Dom kommer garanterat inte släppa någon ny mobil det närmaste halvåret iaf. Iphone 4S känns bara som en förlängning av Iphone 4, det var lätt för Apple att släppa en förbättrad Iphone 4 och låta märket leva kvar ett år till, folk kommer ju ändå köpa Apple produkter, nu kan dom istället fokusera på 5an i lugn och ro ett halvår. Smart av Apple.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Kan inte vi skaffa nya medlemskrav. Åldersgräns, iq/eq gräns samt en tur i vett och etikett.

Var ett jävla tjat hela tiden om vems telefon som är snabbast. Vad gör ni på era telefoner egentligen eller vad får er att må så dåligt när en telefon av motsatt märke är bättre än eran egen? Bättre är fel prd då det är högst personligt vilken som är bäst. Men snabbast då.

"Samsung galaxt SIII springer cirklar runt iphone 4s" t.ex, Hur då, när då, varför då? Gör den telefonsamtal snabbare? Är dina sms bättre än mina? Kan du surfa på bättre hemsidor? Får du bättre resultat i ett prestandatest? Har du fler/bättre applikationer?

Folk köper en telefon av en anledning och deras resonemang/anledningar är vad som gäller.

"du är dum som köpte den telefonen för den jag har/ska köpa är bättre"argumentet är bara idiotiskt.

Word!

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Kan inte vi skaffa nya medlemskrav. Åldersgräns, iq/eq gräns samt en tur i vett och etikett.

Var ett jävla tjat hela tiden om vems telefon som är snabbast. Vad gör ni på era telefoner egentligen eller vad får er att må så dåligt när en telefon av motsatt märke är bättre än eran egen? Bättre är fel prd då det är högst personligt vilken som är bäst. Men snabbast då.

"Samsung galaxt SIII springer cirklar runt iphone 4s" t.ex, Hur då, när då, varför då? Gör den telefonsamtal snabbare? Är dina sms bättre än mina? Kan du surfa på bättre hemsidor? Får du bättre resultat i ett prestandatest? Har du fler/bättre applikationer?

Folk köper en telefon av en anledning och deras resonemang/anledningar är vad som gäller.

"du är dum som köpte den telefonen för den jag har/ska köpa är bättre"argumentet är bara idiotiskt.

Bra idé! 18 år till att börja med samt ett vanligt pussel alla nya medlemmar får lösa innan de får bli medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinned89:

Välkommen som medlem på sweclockers hoppas inte du tar åt dig för mycket av mobiltelefon nyheterna kommer trots allt lite intressanta nyheter då och då

Tack för välkomnandet. Nej, vet att sidan främst riktar sig till PC men ändå hoppas att mobilerna får ta och sätta sig baksätet framöver. Trots allt en intressant höst vi har framför oss med Sandy Bridge-E och AMD Bulldozer tester runt hörnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Varit medlem i en dag och redan trött på mobiltelefon nyheterna...

Hur som helst. Kudos till Apple som får hålla i kronan ett tag, konkurensen behövs om inte annat. Men man ska inte jämföra päron och äpplen...

(PS. Har smugit om kring här som en 'Herr. Anonym' i ett par år. Aldrig bryt mig tillräckligt för att skaffa medlemskap tills nu.)

Välkommen

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkly:

Om specen på samsung galaxy III stämmer så kommer iphone4S bli rejält omsprungen inom kort dock.

"Exynos 4212, which will run at 1.8GHz. RAM will see an even more startling boost, doubling to a full 2 GB. The rear facing camera will be notched up to 12 MP. Perhaps more importantly, it will feature a backside illuminated CMOS sensor that can greatly increase image quality, particularly in low light situations.

Last, but definitely not least, we have a 4.6-inch Super AMOLED Plus HD display."

Vi får väl se då.

Undrar hur många fler ord de kan trycka in i sin lilla specialardisplay.

Förr hette den AMOLED
Nu är det Super AMOLED Plus HD
Om två år?

Super Duper Mega Awesome True AMOLED Multi Plus HD UltraXT

of Doom....

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Förstår inte riktigt bashingen fram och tillbaka, det är väl trevligt med utveckling. Det var väl inte helt konstigt att Samsungs lur hade bättre prestanda än 4:an och det är väl inte konstigt att 4S presterar bättre än samsung-luren.

Den high-end lur som släppts senast (med ny hårdvara) bör ju ha bäst prestanda. Sedan försiggår det väl alltid diskussioner vad som är bäst just nu och vid varje valt tillfälle så finns det sannolikt en lur som har bäst prestanda (troligtvis den som har släppts senast). Men argumentering som "ha, ha, vad säger du nu då.....denna luren presterar bättre än den du sa var bäst för två månader sedan", är väl ändå tämligen barnslig. Vid tillfället som diskussionen hölls stämde förmodligen argumentet.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Undrar hur många fler ord de kan trycka in i sin lilla specialardisplay.

Förr hette den AMOLED
Nu är det Super AMOLED Plus HD
Om två år?

Super Duper Mega Awesome True AMOLED Multi Plus HD UltraXT

of Doom....

Hmm.. det har nog till och med hetat (rätta mig gärna, men detta är vad jag snappat upp från tv-reklamer de senaste åren):
LED
OLED
AMOLED
Super AMOLED
Super AMOLED Plus HD

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor