Apple Iphone 4S i prestandatest – klår Samsung Galaxy S 2

Permalänk
Medlem

Alltså, trodde folk verkligen inte att iphone4s slog nuvarande mobiler?
Om det inte vore fallet så hade apple failat hela åt helvete, ny mobil som är långsammare än konkurenternas gammla mobiler lol.

Iphone4s ska testas mot kommande android mobiler som nexus prime om det ens ska vara lönt.

Sen vem bryr sig om detta egentligen
Jag är ute efter 1 sak, att interfacet flyter som smör, inget småhack eller något.
Resten skiter jag fullständigt i, inga problem att spela filmer osv.

Sen vill jag inte sitta o lira crysis på min mobil, utan små enkla spel som angry,doodle, wordfeud osv.
Och tror nog marknaden håller med då storspelen säljer skit och angry birds skaparna blir miljonärer.

Permalänk
Avstängd
Citat raderat
Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Förstår inte riktigt bashingen fram och tillbaka, det är väl trevligt med utveckling. Det var väl inte helt konstigt att Samsungs lur hade bättre prestanda än 4:an och det är väl inte konstigt att 4S presterar bättre än samsung-luren.

Just apple har väl aldrig haft "bäst" hårdvara. Känns mer som att upplevelsen spelar roll, dvs hur bra de optimerar iOS för hårdvaran.. På första iPhone/iPod touch laggade det tex inte när man skrollade i listor eller zoomade på hemsidor.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

64 GB kostar 9990:- som hittat att folk inte kan söka är ett mysterium

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Deathdancer:

Undrar hur många fler ord de kan trycka in i sin lilla specialardisplay.

Förr hette den AMOLED
Nu är det Super AMOLED Plus HD
Om två år?

Super Duper Mega Awesome True AMOLED Multi Plus HD UltraXT

of Doom....

hahahaha

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Alltså, trodde folk verkligen inte att iphone4s slog nuvarande mobiler?
Om det inte vore fallet så hade apple failat hela åt helvete, ny mobil som är långsammare än konkurenternas gammla mobiler lol.

Iphone4s ska testas mot kommande android mobiler som nexus prime om det ens ska vara lönt.

Sen vem bryr sig om detta egentligen
Jag är ute efter 1 sak, att interfacet flyter som smör, inget småhack eller något.
Resten skiter jag fullständigt i, inga problem att spela filmer osv.

Sen vill jag inte sitta o lira crysis på min mobil, utan små enkla spel som angry,doodle, wordfeud osv.
Och tror nog marknaden håller med då storspelen säljer skit och angry birds skaparna blir miljonärer.

Det som stör mest i en mobil är när gränssnittet laggar, och det var längesen en iPhone laggade där, vilket är det som spelar roll för den stora massan. Den stora massan är inte datanördar som vi som sitter och benchar telefonerna.

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det att köra GLbenchmark egypt offscreen?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Förstår som nämnts av några bashningen i tråden. Ja, S2an är äldre och antagligen billigare, men 4S presterar fortfarande bättre. Ska se vad Nexus Prime/S2 version 2 åstadkommer innan jag köper en ny mobil, men en Android blir det nog.

Kan bara se detta positivt, det blir konkurrens, priser som sänks, teknik som utvecklas, vare sig man är Apple eller Android fanboy (eller mitt emellan) så gynnar det en. Gillar ni Android, köp Android, 4S verkar vara den starkaste för tillfället men kostar mer, gillar ni Apple, köp en iPhone.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av white_rabbit_:

Kan inte vi skaffa nya medlemskrav. Åldersgräns, iq/eq gräns samt en tur i vett och etikett.

Var ett jävla tjat hela tiden om vems telefon som är snabbast. Vad gör ni på era telefoner egentligen eller vad får er att må så dåligt när en telefon av motsatt märke är bättre än eran egen? Bättre är fel prd då det är högst personligt vilken som är bäst. Men snabbast då.

"Samsung galaxt SIII springer cirklar runt iphone 4s" t.ex, Hur då, när då, varför då? Gör den telefonsamtal snabbare? Är dina sms bättre än mina? Kan du surfa på bättre hemsidor? Får du bättre resultat i ett prestandatest? Har du fler/bättre applikationer?

Folk köper en telefon av en anledning och deras resonemang/anledningar är vad som gäller.

"du är dum som köpte den telefonen för den jag har/ska köpa är bättre"argumentet är bara idiotiskt.

Bättre hemsidor är väl kanske svårt att säga med fler iom flash

Har själv en optimus7 med igentligen rätt medioker hårdvara men trotts detta så flyter den på fantastiskt bra och täcker de flesta av mina personliga behov jag har av en mobiltelefon.
Jag kan ringa, har ett trevigt tangentbord på displayen sen om jag har en quadcore eller ej spelar mig ingen roll då operativsystemet faktiskt svarar direkt då jag trycker på något.

Nu hade väll igentligen detta kanske inget att göra med artikelen men det jag ville ha sagt är att de tre platformarna som kommer forma smartphone marknaden är väldigt olika sett till hårdvarukrav för att få allt att fungera som det ska.

Återkommer lite senare idag med bench resultat även för en phone7 gen1

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Här är länk, som sagt inte spikat men det ser lovande ut.
http://androidandme.com/2011/10/devices/galaxy-s-iii-makes-an...

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Undrar hur många fler ord de kan trycka in i sin lilla specialardisplay.

Förr hette den AMOLED
Nu är det Super AMOLED Plus HD
Om två år?

Super Duper Mega Awesome True AMOLED Multi Plus HD UltraXT

of Doom....

Jag blev helt såld på det namnet Det verkligen rullar på tungat när man säger det, speciellt om man förkortar det, SDMATAMOLEDMPHDUXTOD Det finns ju ingen anledning att ha ett enkelt namn, som t.ex Retina

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IceKey:

64 GB kostar 9990:- som hittat att folk inte kan söka är ett mysterium

Ett ÄNNU större mysterium är att folk inte fattat att den inte är prissatt i Sverige ännu

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Priset som handlare har satt på en telefon som inte har fått rekommenderat pris än... Prisjakt är inte riktigt pålitligt när det gäller priset på iphone. Som jämförelse kan vi kolla priset på iPhone 4 8 GB, som ju faktiskt har ett rekommenderat pris:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=998971
http://store.apple.com/se/product/MD128?mco=MTgxNTgxODg

Lägsta pris enligt prisjakt: 7590 kronor inklusive frakt, priset hos apple är 4795 kronor inklusive frakt. En differens med 2795 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Alltså varför ens envisa köra prestandard tester mot SGS2. Den är över 6 månader gammal nu. Skulle bara varit pinsammt för Apple om inte telefonen skulle prestera bättre.
Vänta på Nexus Prime så kommer den springa cirklar runt 4S.

Precis samma envishet som hände upp till 2år efter att 3GS släpptes så jämförde folk sina sprillans nya android mot den och skrattade. Men 3GS var ändå vassare i upp till ett år efter släppet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Wow... Appels nya telefon klår en över ett halvår gammal telefon..

Tyvärr så används ju samma svar när en Android/Windows mobil slår en Iphone i prestanda...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Det är väl inget konstigt att prata specar på telefoner likadant som man gör med laptops/stationära datorer. Utvecklingen går ju framåt i mjukvara till telefoner också som kräver bättre hårdvara för att snabba på större och mer avancerade funktioner och appar.
Vill man bara skicka sms, ringa och dessa basfunktioner så köper man väl helst inte en telefon för 2000kr och uppåt.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Den kostar inte 8000kr, kanske kontant om du kollar på prisjakt, men det är inte en telefon som du kör med ett conviq kontantkort. Köp abbonemang och du betalar typ 4500kr för telefonen.

Okay? Och du menar att man kan inte köpa mer eller mindre alla mobiltelefoner med abb och därmed få ner priset avsevärt? Sen vet vi såklart att operatörerna drar in sina pengar på abb men det är en annan 5a. För att se vad en produkt verkligen kostar så tittar man på pris utan abb, thats it. IPhone 4s kommer högst troligt gå ner några 1000 lappar innan vi kan köpa den men den lär säkert vara den dyraste telefonen ändå att tillgå.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hjälpsam

Har både iOS (jobbtelefon) och Android (privat). Finns syften och fördelar med båda. Mest en smaksak, Volvo vs SAAB, AMD vs nVidia eller annan random fanboy ranting.

Kul att Apple rullar ut riktigt vass hårdvara i en telefon, alltid bra för konkurrensen. Dock är jag väldigt övertygad om att min näststa telefon kommer släppas någon gång under 2012 och köra Tegra III.

Enligt det officiella, och en del inofficiellt (behind the scenes) jag har sett och hört om Tegra plattformen tror jag stenhårt på den. Tegra III kommer bli stort, Tegra IV (2012-2013) kommer bli helt bananas.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Wow, den klår en gammal mobil i ett få tester, till bara dubbla priset, grattis Apple.

Permalänk

Älskar att läsa alla kommentarer till sådana här nyheter. Man får sig alltid ett gott garv

Nu kommer väl knappast 4S ligga i topp speciellt länge, för ungefär samtidigt som den släpps hittar ju också Kal-El ut på marknaden. Sen konkurrerar ju inte heller iPhone 4S i mina ögon mot Galaxy SII. Prisskillnaden är 4000kr. Det är lite som att jämföra GTX590 med 6850 eller något ...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Undrar hur många fler ord de kan trycka in i sin lilla specialardisplay.

Förr hette den AMOLED
Nu är det Super AMOLED Plus HD
Om två år?

Super Duper Mega Awesome True AMOLED Multi Plus HD UltraXT

of Doom....

Hahaha hade skärmen det namnet så skulle jag lätt köpa den.

- A vad är det för skärm på din mobil?
- A det är en SUMAT AMOLED MPHD Ultra XT eller Super Duper Mega Awesome True AMOLED Multi Plus HD UltraXT!! AWESOME!

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tatari:

Priset som handlare har satt på en telefon som inte har fått rekommenderat pris än... Prisjakt är inte riktigt pålitligt när det gäller priset på iphone. Som jämförelse kan vi kolla priset på iPhone 4 8 GB, som ju faktiskt har ett rekommenderat pris:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=998971
http://store.apple.com/se/product/MD128?mco=MTgxNTgxODg

Lägsta pris enligt prisjakt: 7590 kronor inklusive frakt, priset hos apple är 4795 kronor inklusive frakt. En differens med 2795 kronor.

priserna i England och Tyskland är satta och vi kommer väl ligga någorlunda nära.

England
16 gb 499 £ = 5233 sek
32 gb 599 £ = 6281 sek
64 gb 699 £ = 7330 sek

Tyskland
16 gb 629 € = 5738 sek
32 gb 739 € = 6742 Sek
64 gb 849 € = 7745 sek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Älskar att läsa alla kommentarer till sådana här nyheter. Man får sig alltid ett gott garv

Nu kommer väl knappast 4S ligga i topp speciellt länge, för ungefär samtidigt som den släpps hittar ju också Kal-El ut på marknaden. Sen konkurrerar ju inte heller iPhone 4S i mina ögon mot Galaxy SII. Prisskillnaden är 4000kr. Det är lite som att jämföra GTX590 med 6850 eller något ...

fast det är det som är det mest dumma med detta fanboykrig. Man kan och ska inte jämföra mobiltelefoner på samma sätt som man jämför datorhårdvara. Användarupplevelsen är MYCKET MYCKET viktigare än hur snabb processorn är. Mobiltelefon är något som man har kring sig och använder 14 timmar per dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grusburk:

Aldrig hört om Samsung Galaxy III Länk är du snäll.

Jag själv är en ägare utav en SGS2. Även om den klår min mobil så att säga är jag nöjd med den, och för övrigt vad många kanske inte vet är att man kan både överklocka och under klocka SGS2, man kan klocka upp den till 1,6 ghz, och detta med då nästan samma standard volt som det är för 1,2 ghz.
För övrigt kan man köpa ett batteri till SGS2 som ökar batteri tiden med näst intill 100% för er som då ville säga emot att batteritiden lär försvinna om man skulle överklocka mobilen.

Det ska också komma en ny version av SGS2 som blir precis som själva iPhone uppdateringen en bättre processor samt 4g nät, källa på detta http://www.swedroid.se/42682/samsung-tillkannager-galaxy-tab-...
Den versionen kommer då också att kunna klockas mer och med batteriet i handen för 200kr.

Jag själv bryr mig inte riktigt om processorns hastighet då jag själv underklockat min mobil till 200-800mhz när skärmen är på och 100-200 när skärmen är av, och även med denna underklock så kan jag spela alla spel och mobilen fungerar som den ska, och batteritiden har också ökat med detta, när jag ändå underklockade mobilen så undervoltade jag den samtidigt och med det så lyckades jag också öka batteritiden.

Jag vet inte hur mycket ram iphone 4s, då jag bara hört om byte av processor och om det väl är så att den har lika mycket som förut så har SGSII fortfarande mer ram och det gör en ganska så stor del i ett vinnande koncept utav en mobil som är ca 7 månader äldre än Iphone 4s

PS: Ingen fanboy för android tycker det är väldigt roligt att argumentera inom vilken vara som är bäst mellan konkurrenter Tex PS3 Vs Xbox osv.

För eliter SGS2.
För folk som vill ha en mobil att ringa med skaffa en 3310.
För folk som vill styla Iphone

Länk till Sgs 3 (om du inte har fått en redan) Bör tilläggas att det är väldigt lösa rykten

http://www.swedroid.se/43774/losa-rykten-kring-samsung-galaxy...

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk

Nu blev man intresserad! sen insåg man hur äcklig ios är.

Blir väl fortfarande att titta på samsung för en nästa telefon, är sjukt trött på 3Gn just nu

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk

Oj, oj, A5 chippet var sjukt underskattat. Synd att 4S kostar 9000:- bara.

Visa signatur

- i3 540 @ 3Ghz, HD 5570 -
- Samsung Galaxy S II -

Permalänk
Skrivet av IceKey:

Duktiga killar som testar med gamla 2.3.3 i SGS2 när 2.3.5 är senaste... märkt ganska stor prestandaskillnad med 2.3.5 i min SGS2..

efter jag läst din post så uppdaterade jag min S2 och oj oj oj!
Det blev ganska stor skillnad! sweC borde uppdatera sin lista med en S2 med 2.3.5 !

Visa signatur

Main: [8700K] [Asus Z370-A] [GTX 1080]
HTPC: [Intel 2600K] [Asus P8p67 pro] [Gigabyte 290X]
Server: [i3 8100] [asus z370-p] [12TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Mja, anti-apple och "hata allting med Apple-klubben" har ett tag nu använt som argument att iPhone4s är slö, och inget revolutionerande.
Många sa även att Samsung S2 var snabbare... det här slog dom på fingrarna, nu har dom inget mer att argumentera över.

OnT: Trevlig läsning, frågan är bara hur pass länge innan dom blir omkörda

Om jag minns rätt är grafiken i 4s bättre än i SGS2 och nämnda benchmarks är väl mest på grafiken? Hade ju vart konstigt om 4S varit sämre.

För att svara på frågan om när de blir omkörda, ja om de släpper Nexus prime idag så blir de det idag. Senast nästa vecka.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Den kostar inte 8000kr, kanske kontant om du kollar på prisjakt, men det är inte en telefon som du kör med ett conviq kontantkort. Köp abbonemang och du betalar typ 4500kr för telefonen.

För du har blivit luuuurad. Seriöst gör matten själv. Tror du apple ger dig telefonen för halva priset?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Dragonkiin:

Oj, oj, A5 chippet var sjukt underskattat. Synd att 4S kostar 9000:- bara.

Den dyra varianten ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|