Muskampen 2025: Segraren korad!

Snyggaste i Paris, BF3 eller MW?

Permalänk
Medlem

som någon sa på nått forum ang dessa fantastiska spel!

MW3= Arcade Game feeling

BF3= Realistic war game feeling

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk

MW ser fan ut som CS 1.6 i jämförelse med BF3...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

MW ser fan ut som CS 1.6 i jämförelse med BF3...

haha ja så är det mad handen på hjärtat. lirar crysis2 på medel och full uppläsning 1920x1080 men på bf3 laggar det på lägsta även med mindre upplösning.
Grafiken är imponerande och helt sinnessjuk.

Visa signatur

HP Pavilion Elite HPE-330sc.Intel Core i7 860 / 2.8 GHz.RAM 6 GB.DDR3 SDRAM.ATI Radeon HD 5570grafikminneVideo4863 2GB.7.1-kanals surround.NA460 Watt.LG24"Win7Home64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Äldre än så. IW Engine (CoD 2) är från 2005, och ska vi vara ännu petigare så är den motorn en modifikation på id Tech 3 (som användes i första CoD) och den motorn är från 1999. Och den motorn är en "uppgradering" av id Tech 2 (1997) som är en uppgradering av Quake Engine (1996).

Ja, nog fan kan man va petig!

Lätt och enkelt, jag bojkottar COD (kanske skaffar på annat sätt,,,,) eftersom jag inte:

1. Gillar spel på konsoll, handlar bara om att spotta ur så många spel och tjäna så mycket som möjligt utan någon känsla i spelen (finns såklart undantag)
2. Cod har varit värdelöst sedan MW1 (love this <-)
3. Samma jävla spel har sålts 3 ggr med olika textures osv.

Beredd på flamewar, det är såhär jag känner iaf Sen må jag ha fel, men jag ändrar mig inte

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Lätt och enkelt, jag bojkottar COD (kanske skaffar på annat sätt,,,,) eftersom jag inte:

1. Gillar spel på konsoll, handlar bara om att spotta ur så många spel och tjäna så mycket som möjligt utan någon känsla i spelen (finns såklart undantag)

Beredd på flamewar, det är såhär jag känner iaf Sen må jag ha fel, men jag ändrar mig inte

Ja, du har uppenbarligen din egna åsikt och den respekterar jag. Jag tycker bara du liksom många andra är så sjukt insnöade på att "bara för att de pumpar ut skiten på konsoll och vill tjäna pengar så ska jag bojkotta det".

Vadå ingen känsla? Om jag skulle göra samma sak med filmer, så skulle jag kunna säga att "ja, nu har jag ju sett Transformers 3 och den är ju sjukt mycket mer avancerad och snygg, så alla andra filmer som är liknande som har släppts nu, t.ex. X-Men First Class, Green Lantern och de andra, de bojkottar jag, för Transformers 3 är så mycket "snyggare".

*suck*

Kan bara meddela att klippet där man klättrar i MW2, gör sig väldigt fint på min projektor hemma på 104". Ingen känsla? Du måste skämta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

sant 1an var riktigt vass när den kom och när man sprang om kring i pripyat (tjernobyl) och mejjade resten är bara tråkiga kopior i nya miljöer!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

9 Personer är antingen blinda, eller så förstår dem inte frågan..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hah jaja bra att jämföra 360 version av Mw3 mot PC Bf3

Det roligaste måste väl vara att skillnaden inte var gigantisk...youtube ftw!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sean.wiklund:

Ja, du har uppenbarligen din egna åsikt och den respekterar jag. Jag tycker bara du liksom många andra är så sjukt insnöade på att "bara för att de pumpar ut skiten på konsoll och vill tjäna pengar så ska jag bojkotta det".

Vadå ingen känsla? Om jag skulle göra samma sak med filmer, så skulle jag kunna säga att "ja, nu har jag ju sett Transformers 3 och den är ju sjukt mycket mer avancerad och snygg, så alla andra filmer som är liknande som har släppts nu, t.ex. X-Men First Class, Green Lantern och de andra, de bojkottar jag, för Transformers 3 är så mycket "snyggare".

*suck*

Kan bara meddela att klippet där man klättrar i MW2, gör sig väldigt fint på min projektor hemma på 104". Ingen känsla? Du måste skämta...

Precis så jag tänker, därför att jag har spelat så många värdelösa portningar att jag inte vill ha med konsoler att göra (har ett PS3, dock endast för simulatorer ).

FPS ska man spela på PC, enda anledningen till varför folk fortfarande spelar FPS på konsol är pga COD-serien.

Låt mig säga såhär, se till att du har rejäla högtalare, så drar du på BF3 (eller en trailer också för den delen) så ska du få se på känsla.
jovisst, det är inte samma sorts spel (föredrar faktiskt cod-spelstilen, därför jag älskar Rush-läget i BF3) men Battlefield är såååååååååååååååååååååååååå otrooooooligt mycket bättre på alla sätt. Buggar finns, visst, men istället för att döda 3000 pers/ runda i COD, så total njuter du av bara 10 kills i BF3.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

9 Personer är antingen blinda, eller så förstår dem inte frågan..

frågan var vilken grafik som var snyggast i paris mellan cod3 och bf3!

svar: BF3 all day. all week. 24/7. no doubt. Tyngsta grafiken och det mest realistiska spelet mellan dom två! enda buggen är att träden svajar utan anledning ibland.

såå fett ojojoj måste lira en stund cya

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Precis så jag tänker, därför att jag har spelat så många värdelösa portningar att jag inte vill ha med konsoler att göra (har ett PS3, dock endast för simulatorer ).

FPS ska man spela på PC, enda anledningen till varför folk fortfarande spelar FPS på konsol är pga COD-serien.

Låt mig säga såhär, se till att du har rejäla högtalare, så drar du på BF3 (eller en trailer också för den delen) så ska du få se på känsla.
jovisst, det är inte samma sorts spel (föredrar faktiskt cod-spelstilen, därför jag älskar Rush-läget i BF3) men Battlefield är såååååååååååååååååååååååååå otrooooooligt mycket bättre på alla sätt. Buggar finns, visst, men istället för att döda 3000 pers/ runda i COD, så total njuter du av bara 10 kills i BF3.

Tro mig, jag har sett Caspian Border-trailern ett par gånger i veckan sedan den släpptes, men det hindrar mig inte från att verkligen vilja spela igenom storyn i MW3. Jag spelar också betan för BF3 och jag fascineras av ljudet och bilden på min 104"-duk och mitt 6.1-system med subwoofer. Tro mig.

Men, jag är inte så dogmatiskt att bara för att jag vet att ljudet och grafiken är så mycket bättre på BF3, så bojkottar jag andra spel och tycker de är skit. Det är nämligen så det låter på dig och andra. Jag njuter av storyn, jag njuter av att lira Special ops med ett par vänner i MW2. Jag njuter av att bara snabbt kasta mig in ett par banor i MW2 och lira smyga runt i min ghillie suit. Bara för att jag har bott på ett femstjärnigt hotell i Mexico, så bojkottar jag inte Scandic. Bara för att jag har druckit vin för flera hundra kronor, så innebär det inte att jag kan dricka ett för betydligt mindre, och njuta lika mycket av det.

Fortsätt ni att kör ert race och en linje. Själv väljer jag att spela igenom alla. Varje minut är underhållning. Dessutom spelar jag fortfarande Counter-Strike 1.6, eftersom jag har spelat CS (bland annat) sedan det släpptes på 90-talet någon gång. Det spelar jag för övrigt på datorn, så jag kan hålla med om att FPS-spel generellt ska spelas på en dator. Däremot har jag insett att konsolen är smidigare på många sätt. Dessutom behöver jag inte uppgradera min dator för x tusen varje halvår för att ett nytt spel har släppts.

EDIT: jag ska svara på frågan också. BF3 ÄR snyggare. Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sean.wiklund:

Tro mig, jag har sett Caspian Border-trailern ett par gånger i veckan sedan den släpptes, men det hindrar mig inte från att verkligen vilja spela igenom storyn i MW3. Jag spelar också betan för BF3 och jag fascineras av ljudet och bilden på min 104"-duk och mitt 6.1-system med subwoofer. Tro mig.

Men, jag är inte så dogmatiskt att bara för att jag vet att ljudet och grafiken är så mycket bättre på BF3, så bojkottar jag andra spel och tycker de är skit. Det är nämligen så det låter på dig och andra. Jag njuter av storyn, jag njuter av att lira Special ops med ett par vänner i MW2. Jag njuter av att bara snabbt kasta mig in ett par banor i MW2 och lira smyga runt i min ghillie suit. Bara för att jag har bott på ett femstjärnigt hotell i Mexico, så bojkottar jag inte Scandic. Bara för att jag har druckit vin för flera hundra kronor, så innebär det inte att jag kan dricka ett för betydligt mindre, och njuta lika mycket av det.

Fortsätt ni att kör ert race och en linje. Själv väljer jag att spela igenom alla. Varje minut är underhållning. Dessutom spelar jag fortfarande Counter-Strike 1.6, eftersom jag har spelat CS (bland annat) sedan det släpptes på 90-talet någon gång. Det spelar jag för övrigt på datorn, så jag kan hålla med om att FPS-spel generellt ska spelas på en dator. Däremot har jag insett att konsolen är smidigare på många sätt. Dessutom behöver jag inte uppgradera min dator för x tusen varje halvår för att ett nytt spel har släppts.

EDIT: jag ska svara på frågan också. BF3 ÄR snyggare. Ja.

Jag förstår faktiskt att jag låtit lite dum, ber om ursäkt för det

Men jag håller med, jag spelar COD MW1 (även 2, då jag har det på Steam med några polare) rätt ofta.

Jag kommer spela igenom storyn på MW3, självklart. Det är ett nytt spel, och det ska spelas Men jag kommer däremot inte att köpa spelet (fråga inte...), då jag inte känner att deras...utveckling ska få något av mina pengar. Snål? Mjo, kanske lite
Jag gillar att spela call of duty, dock föredrar jag singelplayer eftersom storyn brukar vara riktigt bra...

Hade kunnat gå med på att spela FPS på konsol, på ett vilkor. Ifall man fick använda mus och tangentbord

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Hade kunnat gå med på att spela FPS på konsol, på ett vilkor. Ifall man fick använda mus och tangentbord

Det finns väl tangentbord och möss till konsol också, vet inte om de funkar särskilt bra dock.

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

2. Håller med, första spelen var ju riktigt bra även MW1. MW2 och BO är ju i princip samma sak fast sämre. Det ända spelutvecklare tänker på är grafiken
3. ja, varför inte göra ett spel med samma grafik som något av dom första spelen och satsa på lite känsla i spelet nä bara grafiken.

Skrivet av SuperSverker:

.

Måste fråga varför ?

Ontopic: BF3 ser snyggare ut

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Tillräckligt mycket för att inte vara en OK jämförelse, och det är inte ens samma upplösningar

BF3 på PS3 och MW3 på PS3 kommer ju troligtvis inte ligga på samma upplösning heller så då kommer det aldrig bli rättvist?

Vad ligger MW2 på 511p? Svårt att tro att 3:an skulle vara nära 720p då

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

cod - underbart singleplayermode och en riktigt skön tävlingskänsla gällande online läget, Grafiken är gammal men är endå riktigt fin.
Bf - sämst singleplayer i bc1 och 2, men riktigt skön krigs "simulator" om man får säga så om de spelen. Grafiken, underbar och ny.

Får jag jämnföra bc2 och mw2 grafiken som faktiskt är en mycket mer fair fight skulle ja välja mw2 grafiken då den känns mer detaljerad.
JA ja vet att saker går sönder i bc2 och man kan åka pansarvagn samt att ljudet är skönt. men ja väljer endå mw2 av de två eftersom jag helt enkelt diggar de mer.

Jag frågar mig dock varför folk ska säga att cod inte förtjänar best seller eller va de va.
Ja menar, Okej, namnet säljer lite grann, men då fan är Cod ett jävligt bra spel både Sp och Mp. därför köper folk spelet.

Kanske stack lite offtopic där men jag tyckte iaf att bf3 lätt va snyggast.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ReloadMaster:

BF3 på PS3 och MW3 på PS3 kommer ju troligtvis inte ligga på samma upplösning heller så då kommer det aldrig bli rättvist?

Vad ligger MW2 på 511p? Svårt att tro att 3:an skulle vara nära 720p då

Inte direkt samma sak, om spelen i sig har (i sammanhanget lite) olika upplösningar på samma plattform är ju en helt annan femma, så länge det är samma plattform så är det ju upp till utvecklarna att använda de medel som finns till hands bäst de kan. Upplösningen är inte heller allt, det var bara en av de mer uppenbara och extrema skillnaderna jag nämnde. Jämför på samma respektive plattform så blir det "rättvist" nog.

MW2 kör 600p om jag inte minns fel för övrigt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Måste fråga varför ?

Därför att du får inte ens nära samma känsla när du sitter med en j*vla spak istället för en mus

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Fy fan vad cod såg plastigt ut. Inte ens mw2 elr 1 kändes så? Eller jag som är blind?

Får se om de blir första gången jag inte köper ett COD spel. Har köpt alla från Activision (inte 3an och 5an tror jag de va) Men efter spelat alphan och betan med bf3 känns den verkligen som de bästa spelet, hoppas dock på demo från Mw3 snart. Skulle fan inte förvåna mig om de släppte en dag innan bf3 eller något

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Pennybridgarn:

cod - underbart singleplayermode och en riktigt skön tävlingskänsla gällande online läget, Grafiken är gammal men är endå riktigt fin.
Bf - sämst singleplayer i bc1 och 2, men riktigt skön krigs "simulator" om man får säga så om de spelen. Grafiken, underbar och ny.

Får jag jämnföra bc2 och mw2 grafiken som faktiskt är en mycket mer fair fight skulle ja välja mw2 grafiken då den känns mer detaljerad.
JA ja vet att saker går sönder i bc2 och man kan åka pansarvagn samt att ljudet är skönt. men ja väljer endå mw2 av de två eftersom jag helt enkelt diggar de mer.

Jag frågar mig dock varför folk ska säga att cod inte förtjänar best seller eller va de va.
Ja menar, Okej, namnet säljer lite grann, men då fan är Cod ett jävligt bra spel både Sp och Mp. därför köper folk spelet.

Kanske stack lite offtopic där men jag tyckte iaf att bf3 lätt va snyggast.

Never!

Permalänk
Medlem

Jag röstade bf3, men inte för att själva grafiken är bättre (det är ju ganska givet) utan för att själva banan är mycket bättre gjord, rent stilmässigt! Bf3-banan känns "Paris" medans cod3-banan känns "random centraleuropeisk stad"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Därför att du får inte ens nära samma känsla när du sitter med en j*vla spak istället för en mus

Ja men det finns väl fps spel till konsol som kom före Cod tex CS, ja på konsol är det bilspel som gäller inte fps

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Ja men det finns väl fps spel till konsol som kom före Cod tex CS, ja på konsol är det bilspel som gäller inte fps

Ja, och hur poppis blev CS till xbox?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Ja, och hur poppis blev CS till xbox?

Ingen aning, konstigt att folk spelar cod till konsol och inte CS

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Ingen aning, konstigt att folk spelar cod till konsol och inte CS

Kan jag svara på, spelat cs (condition zero tror jag?) och det var pissdåligt. Ingen känsla eller något

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Här är ett unevisellt, och objektivt svar om grafiken om Mw3 vs BF3, 3:45 in, men jag rekommenderar hela filmen ca 1h då han är väldigt underhållande och caspian boarder är vacker!
http://www.youtube.com/watch?v=H9ndz13zUms&feature=relmfu

[edit]
Sen kan jag tycka att jämföra CoD mw3 och BF3 är lite som att jämföra fotboll och hockey, vist båda är lagsporter som handlar om att göra mål, men där upphör likheterna...

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Kan jag svara på, spelat cs (condition zero tror jag?) och det var pissdåligt. Ingen känsla eller något

Alla tycker väl olika, jag tycker att cs 1.6 är det bästa spelet som finns

Visa signatur

Permalänk

Jag förstår inte syfftet med tråden. Har TS någon form av syn-problem och sålunda inte klarar av att se själv? Annars tordes det uppenbart.

Permalänk
Skrivet av Shinespark:

Jag förstår inte syfftet med tråden. Har TS någon form av syn-problem och sålunda inte klarar av att se själv? Annars tordes det uppenbart.

Syftet är att jämföra Bf3 med MW3

Permalänk
Medlem

Enda anledningen att jag ens har COD installerat på min dator är att det är det enda modernt spel som mina kompisars datorer klarar av. BF3 är mycket bättre, ser mycket bättre ut, bättre känsla, bättre banor, vapen som har känsla och recoil (till skillnad från mw2).