Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

För att man får en nedladdningskod med grafikkortet, antar jag.

Det är den koden som är slut i lager, den skickas separat vid sidan om grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kommer in i lager i början på nästa vecka!

Okej det låter ju bättre än det mail jag fick av er imorse kl 09.02 då ni skrev
"Inget datum på grafikkortet tyvärr. Kommer in lite små leveranser men ca 3-4 veckor väntetid efter lagd order."

Men det ändras tydligen på 2.5 timmar? Är ju toppen om det kommer in så snabbt men man vet inte riktigt vad man ska lita på
Med vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Sant, men att han kommer hit till forumet och gnäller och skäller ut Inet istället för att KONTAKTA dom och höra hur det blir, när blev sweclockers.com ett supportforum för butiker?

Förstår inte riktigt hur folk tänker när dom kommer hit och skriver och klagar och får vänta på ett svar i flera dagar istället för att ringa in eller skicka iväg ett mail till företaget och få svar direkt/samma dag.

Amen to that. Folk tänker helt enkelt inte ibland. Whina på ett forum, det går bra. Men att ta upp telefonen och slå en signal till företaget och på så vis få svar direkt, nej det går inte

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet
Skrivet av ErDraug:

http://www.inet.se/kategori/415/staende-atx/186/corsair

Hur kommer det sig att 700D är dyrare än 800D? Borde det inte vara tvärtom?

Inköpsavdelningen kollar pådet!

Skrivet av Sephrena:

Hur kommer det sig att ni har skrivit Skickat som status och Elektronisk förhandsinformation mottagen 8:02 när Batman spelet man tydligen ska få gratis till grafikkortet inte finns i lager?
Ordernmr 1752837

Det är helt enkelt för att vi har fått in nya kuponger i lager!

Trevlig helg allihopa!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej! Jag undrar när den här kommer in i lager?

Permalänk

Ni har ingen lust att dra iväg några Air Penetrators till Stockholmsbutiken? 1 st AP141 och 2 AP121, närmare bestämt.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Idag ska jag pröva Inet's kundservice.

Jag köpte (fick den i torsdags) en Kingston HyperX 120GB SSD, uppgraderingskit, och den fungerar inte som den ska.
Ny installation av Windows 7 Ultimate x64 på den, inget annat inkopplat. (drivrutiner installerade.)
Den gör att datorn fryser i tid och otid, ibland före Windows startar, ibland efter en stund.
Även när jag installerade Windows hände det så jag fick börja om.

Har provat ny installation av Windows på en annan hårddisk, fungerar 100%, inga problem alls, sätter jag i den nya så börjar datorn frysa igen, även om jag inte kör Windows på den, helt tom, så fryser datorn med ojämna mellanrum.

Kommer att åka till butiken när de öppnar och säga att jag vill ha en ny, om de inte går med på det så kommer jag att kräva pengarna tillbaka enligt 14 dagars öppet köp.

Ska bli intressant, hoppas verkligen att de inte tar betalt eller något sådant för det här, jag har redan fått minnen som jag inte ville ha i samma beställning för att beskrivningen på hemsidan var felaktig...

Jag uppdaterar senare.

Permalänk
Skrivet av cosplay:

Idag ska jag pröva Inet's kundservice.

Jag köpte (fick den i torsdags) en Kingston HyperX 120GB SSD, uppgraderingskit, och den fungerar inte som den ska.
Ny installation av Windows 7 Ultimate x64 på den, inget annat inkopplat. (drivrutiner installerade.)
Den gör att datorn fryser i tid och otid, ibland före Windows startar, ibland efter en stund.
Även när jag installerade Windows hände det så jag fick börja om.

Har provat ny installation av Windows på en annan hårddisk, fungerar 100%, inga problem alls, sätter jag i den nya så börjar datorn frysa igen, även om jag inte kör Windows på den, helt tom, så fryser datorn med ojämna mellanrum.

Kommer att åka till butiken när de öppnar och säga att jag vill ha en ny, om de inte går med på det så kommer jag att kräva pengarna tillbaka enligt 14 dagars öppet köp.

Ska bli intressant, hoppas verkligen att de inte tar betalt eller något sådant för det här, jag har redan fått minnen som jag inte ville ha i samma beställning för att beskrivningen på hemsidan var felaktig...

Jag uppdaterar senare.

Men varför i hela friden skriva detta, här, i denna tråd? Det är väl klart att de byter ut den om den är trasig.
Om du nu redan varit med om en skandal, ja då är det intressant för oss andra att veta vad som hänt.. att du ska göra en reklamation tror jag nog ingen här är direkt jätteintresserade över.

Att dessutom gå in med inställningen att saker inte ska gå vägen.. ja det tror jag nog bara ökar risken att det faktiskt inte kommer gå vägen.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Frågar igen: Är det brist på datordelar?

Detta är ju bara löjligt: http://www.inet.se/kundvagn/visa/985374/allt-ar-slut

Skyrim närmar sig med ultraspeed

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Detta är inget som är specifikt för inet.
Kolla via prisjakt så ser du att de flesta har skralt på hyllorna.

Det är ju inte så att de inte tar hem prylar för att öka lönsamheten.

Vill du betala mer har webhallen det mesta hemma.

Permalänk
Medlem

Om man köper en dator i delar och känner att man inte har alla hästar i stallet och helt enkelt inte kan bygga ihop sin dator och köper med operativsystem + montering samt testning, får man med kartonger samt det som låg i kartongerna för komponeterna tillsammans med dator? (Så som skivor, s-atakablar från moderkortskartongen och domdär underbart goda DoNotEat karamellerna som lixom smälter i munnen som vanligtvis ligger i samma påse som hårddisken låg i.) Eller får man bara en ihopbyggd dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Detta är inget som är specifikt för inet.
Kolla via prisjakt så ser du att de flesta har skralt på hyllorna.

Det är ju inte så att de inte tar hem prylar för att öka lönsamheten.

Vill du betala mer har webhallen det mesta hemma.

Sant har sett detta. Menade inget illa med Inet vill helst inte köpa datordelar från något annat företag. Men hårdvarutillverkarna har alltså inte varit förberedda på att folk tänkt uppgradera när Bulldozer kom och att de flesta faktiskt väntade med det för att se vad Bulldozer hade att erbjuda.

Förövrigt har jag köpt dator från Inet förut och har aldrig sett något liknande. Battlefield 3 är rena guldgruvan för datorhårdvaruindustrin.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Mobilsida eller app på schemat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Jag undrar om ni kommer få in Silverstone Fortress 2 med fönster eventuellt en seperat sida med fönster?

Permalänk

Märkte för någon vecka sen när jag höll på med min dator att fläkten som kom med min CM hyper 212+ processorkylare som köptes i slutet av mars läckte någon sorts olja... som tur var hade det inte droppat ner på grafikkortet eller något sånt men fläkten verkade gå ovanligt tungt, plockade ut den genast och kör med en annan som jag hade liggandes nu.

Nu undrar jag då om det går på garantin? Måste hela kylaren skickas in för att få någon sorts ersättning? visst, det kostar bara någon hundring att köpa en ny vettig fläkt men den är ju fortfarande trasig... och pengar är pengar!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1030358/2011-10-23
Fix'd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humpas:

Om man köper en dator i delar och känner att man inte har alla hästar i stallet och helt enkelt inte kan bygga ihop sin dator och köper med operativsystem + montering samt testning, får man med kartonger samt det som låg i kartongerna för komponeterna tillsammans med dator? (Så som skivor, s-atakablar från moderkortskartongen och domdär underbart goda DoNotEat karamellerna som lixom smälter i munnen som vanligtvis ligger i samma påse som hårddisken låg i.) Eller får man bara en ihopbyggd dator?

Man får enbart med den ihopbyggda datorn av utrymmesskäl

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Hej
Hur ser det ut med leveranstider för er i veckan om man beställer datorpaket
och andra frågan är, kan det hända att ni har kvar vissa varor i lager även om det står 0 kvar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Då det verkar som att Cosmos 2 dröjer ett tag, undrar jag om det finns möjlighet att lägga in Silverstone FT02S-W? Alltså silver versionen med fönster, som beställningsvara?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Hur kommer det sig att Inet har blivit så långsamma på garantiärenden numera? De reklamerade varorna brukar ligga hos er en hel vecka innan ni påbörjar eran kontroll av dem. Reklamationerna fungerar som det ska varje gång så den biten är jag nöjd med men jag tycker det tar onödigt lång tid att få tillbaka en ny produkt.

Permalänk
Inet
Skrivet av 7AAA7:

Hej
Hur ser det ut med leveranstider för er i veckan om man beställer datorpaket
och andra frågan är, kan det hända att ni har kvar vissa varor i lager även om det står 0 kvar?

Förstår inte riktigt hur du menar med leveranstider - vilket datorpaket är det du syftar på?

Nej, står det 0 i lager så stämmer det och då har vi inga kvar.

Skrivet av Sergeant44:

Då det verkar som att Cosmos 2 dröjer ett tag, undrar jag om det finns möjlighet att lägga in Silverstone FT02S-W? Alltså silver versionen med fönster, som beställningsvara?

Skrivet av NZany:

Jag undrar om ni kommer få in Silverstone Fortress 2 med fönster eventuellt en seperat sida med fönster?

Vi kollar på det!

Skrivet av edasvangen:

Märkte för någon vecka sen när jag höll på med min dator att fläkten som kom med min CM hyper 212+ processorkylare som köptes i slutet av mars läckte någon sorts olja... som tur var hade det inte droppat ner på grafikkortet eller något sånt men fläkten verkade gå ovanligt tungt, plockade ut den genast och kör med en annan som jag hade liggandes nu.

Nu undrar jag då om det går på garantin? Måste hela kylaren skickas in för att få någon sorts ersättning? visst, det kostar bara någon hundring att köpa en ny vettig fläkt men den är ju fortfarande trasig... och pengar är pengar!

Kontakta oss direkt på service@inet.se eller 031 65 27 00 (val 3) så får vi kolla på det!

Skrivet av Konichiwa:

Mobilsida eller app på schemat?

Det är på bordet! Kommer med största sannolikhet bli en mobilsida och inte en app, men när det kommer är alldeles för tidigt att svara på tyvärr.

Skrivet av Humpas:

Skrivet av snozan:

Man får enbart med den ihopbyggda datorn av utrymmesskäl

Det stämmer som snozan skriver, vi skickar inte med några originalkartonger men vi skickar alltid med alla tillbehör!

Skrivet av Ninotramp:

Det stämmer att det är till viss del brist på komponenter i dagsläget men samtidigt kommer vi dock aldrig komma till den dagen att vi har hela sortimentet i lager. En hel del komponenter tar vi endast hem först efter att vi fått in en beställning dessutom eftersom det är relativt ovanliga produkter.

Som Loxus visade försöker vi dock alltid ha likvärdiga alternativ i lager som gör att man kan få sin dator om man inte vill vänta!

Skrivet av Hallonglass:

Ni har ingen lust att dra iväg några Air Penetrators till Stockholmsbutiken? 1 st AP141 och 2 AP121, närmare bestämt.

Du kan själv boka upp dom till butiken! Lägg till fläktarna i kundvagnen och välj butik (längst upp till höger på hemsidan) och så får du ett SMS när dom är klara för avhämtning!

Skrivet av '[Qvist:

;11502030']Hej! Jag undrar när den här kommer in i lager?

Det är tyvärr obekräftad leveranstid på den fläktkontrollern.

Skrivet av Kunzite:

Hur kommer det sig att Inet har blivit så långsamma på garantiärenden numera? De reklamerade varorna brukar ligga hos er en hel vecka innan ni påbörjar eran kontroll av dem. Reklamationerna fungerar som det ska varje gång så den biten är jag nöjd med men jag tycker det tar onödigt lång tid att få tillbaka en ny produkt.

Service är för tillfälligt väldigt belastade på grund av att vi har haft lite personal sjuka den senaste tiden. Vi jobbar på att få ner hanteringstiden!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Oj det var dyrt.
Får väl köpa delarna och fråga folk här på sweclockers då

Tycker den tjänsten är billig för vad man får om man inte kan själv.

Väntar på alla mina delar nu jag hoppas på att dom kommer före torsdag så man hinner bygga och installera färdigt inför bf3 :=)

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag undrar om ni har kollat upp Hitachi Deskstar 5K3000 2TB... för jag frågade den tredje okt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Inet
Skrivet av Solaris:

Jag undrar om ni har kollat upp Hitachi Deskstar 5K3000 2TB... för jag frågade den tredje okt.

Vi svarade den 6/10 - tyvärr inget som vi kommer att ta in!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Troberg:

Köpte ett Mionix Zibal 60 utav er förra veckan och fick det igår.
Helt underbart tangentbord!

Dock måste jag bara påpeka en sak och det är att 8 - 0 på raden ovanför bokstäverna har engelska layouten.

Dvs att 8 har *, 9 har (, 0 har )

Detta är lite irriterande om jag ska skriva och titta på siffrorna då det oftast blir fel.
För om ni kollar på svenska layouten så 8 har (, 9 har ) och 0 har =.

När jag skriver blir det rätt tecken men kan vara väldigt störande när man ska skriva snabbt och på tangentbordet visar det andra tecken än vad som skrivs.

Hoppas ni förstår, haha

Mionix skickar ut nya knappar till kunder som är drabbade! Skicka oss ett PM med namn, adress och telefonnummer så löser vi nya knappar till dig!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Tja!

Vill bara kolla varför Western digital Caviar Green 3Gbit/s är dyrare än 6Gbit/s?

Permalänk
Medlem

Det jag syftade på med leveranstider, var, om jag t ex bygg ett paket med tillbehör som finns i lager, kommer jag att få hem datorn innan 27 tex?

tack för svar!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7AAA7:

Det jag syftade på med leveranstider, var, om jag t ex bygg ett paket med tillbehör som finns i lager, kommer jag att få hem datorn innan 27 tex?

tack för svar!

Ringde imorrse för mitt ärende med prylar som fanns inne som jag la beställning i helgen borde komma före torsdag men dom kunde inte lova något. men jag hoppas dom hinner

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson(X):

Ringde imorrse för mitt ärende med prylar som fanns inne som jag la beställning i helgen borde komma före torsdag men dom kunde inte lova något. men jag hoppas dom hinner

heheh, antar att du också sitter och väntar på bf3?

tack för info!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

LEVERANS LEGITIMATION

EN fråga

Datorpaketet är beställt på farsans namn, men kan jag legitimera mig och ta emot det också vid leverans?
Ska jag skriva det i ordermärkning eller liknande?

Visa signatur

Citera för svar!