Vad tycker ni om iPhone 4S?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexandberg:

Funderar på att beställa en iPhone 4S 16GB direkt från apple och sedan köpa till ett Telia Max 25 abonnemang. Då får jag gratis SMS, 1GB surf/månad, ringer gratis till andra telefoner med Telia och 0,69kr/min till övriga för endast 99 kr/mån. Kan även köpa det med CSN-kort, då blir det bara 78 kr/mån.

Alltså 5800kr + 99/mån.
Inte kan det bli så mycket billigare än om man köper ett abonnemang tillsammans med telefonen? Tänkte ifall Telia kommer med något erbjudande med Max 25 abonnemang efter release, men det är väl bara bättre om man vill betala allt på avbetalning?

Du kan beställa en iPhone 4s från mecenat med telia max 25 abonnemang. Jag kmr betala 200 kr för telefonen och 78 kr för abonnemanget i månaden. Så det blir 4800 för telefonen på 2 år. Bara så du vet. Men du kanske vill kunna uppgradera tidigare?

Permalänk
Skrivet av Konne-:

Du kan beställa en iPhone 4s från mecenat med telia max 25 abonnemang. Jag kmr betala 200 kr för telefonen och 78 kr för abonnemanget i månaden. Så det blir 4800 för telefonen på 2 år. Bara så du vet. Men du kanske vill kunna uppgradera tidigare?

Jaså, det låter intressant. Har nog inte tänkt att köpa en ny förrän om 4-5 år så det skulle passa mig.
Men jag såg när jag gick in på Telia att det var slut i lager. Kan ju vara svårt att veta, men har någon koll på när det kommer in nya? Skulle vela ha den så snabbt som möjligt, men det går säkert inte mycket snabbare att beställa direkt från Apple.

EDIT: Jag råkade kolla på 4an istället för 4S Den fanns visst i lager

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Frågar en fråga. Är 'iPhone 4S' bättre än 'Samsung Galaxy S2'. Iofs så tycker jag mer om iPhone, kan ju mer om dem än Samsung.

Permalänk
Skrivet av DevilRoze:

Frågar en fråga. Är 'iPhone 4S' bättre än 'Samsung Galaxy S2'. Iofs så tycker jag mer om iPhone, kan ju mer om dem än Samsung.

Enough said?

Kör på en iPhone.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

För att slippa flamewar säger jag såhär: Ingen telefon är bättre än den andre, det beror helt på vad du själv har behov för/vad som passar dig bäst. Kolla lite reviews på youtube osv så märker du ganska snabbt vad som känns rätt för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Brukar alltid vara noga med sms-avi, men det fanns inte som ett alternativ

Jag beställde från Telias hemsida och kunde välja sms-avi.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alexandberg:

Skönt när sanningen segrar till slut!:) What more is there to say!:):)

iLove Apple!:)<3

Koko bom bom, koko bom bom, häär häär är jag!:):D All right!:D Oh yess! Du kan lita på mig: jag kommer tillbaks varje gång!:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

"Tack för att du handlat av oss. Detta E-post är en bekräftelse på din beställning.

Du kan följa din beställning genom att klicka på denna länk."

Så står det i mitt mail iaf. Klickar man på länken kommer man till en sida där det står estimeratleveransdatum bland annat

Det var konstigt. Jag har inte fått något sådant mail och när jag idag ringde Telia så sa de att de inte ska börja skicka några telefoner förens under morgondagen vilket skulle innebära att ingen får sin iphone från dem förens på måndag eller tisdag. Hon sa dessutom att folk inte har fått något beräknat leveransdatum ännu.

Du tror inte att du skulle kunna ta en bild på sidan du kommer till med estimerat leveransdatum?

mvh
Mattias

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Skönt när sanningen segrar till slut!:) What more is there to say!:):)

iLove Apple!:)<3

Koko bom bom, koko bom bom, häär häär är jag!:):D All right!:D Oh yess! Du kan lita på mig: jag kommer tillbaks varje gång!:D:D

Hade iPhone 4 å nu en Samsung galaxy s 2 bara för att variera å testa lite måste säga att jag e faktiskt mer nöjd med min Samsung i nu läget, och ska bli kul att kolla hur det blir mellan iPhone 4S vs SGS2 när samsung får mjukvarustöd för dual-core processorn nu i ICS 4.0

Nej är inget fanboy av något utav dom, Som sagt haft båda och säger bara vad jag tycker i nuläget

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen ändring av min leveransstatus trots att Telias kundtjänst lovat att den ska levereras den 28 oktober (beräknad leverans)

2 saker har hänt som gör att jag tror att något kan vara på gång och de bara är dåliga på att uppdatera status
1. Jag har fått länk att aktivera spotify
2. Jag har "ingen service" på min ipad som har ett tvillingkort för det abbonemang jag ska ha på den nya telefonen.
MEN det är saker som är relaterade till mitt nya abbonemang med nya telefonen och jag har för mig de skickas separat eller?

det verkar som att de som beställt via Halebop får bättre information vilket är lite konstigt då det inte är ett företag som satsar på kundservice

Permalänk
Medlem

Min är skickad!

Permalänk
Skrivet av Last:

Min är skickad!

Vart köpte du den ? Fusk anyhow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Min är skickad!

Tur du har.
Jag pratade precis med 3, dom sa att dom inte skulle börja skicka ut förens nästa vecka. :(. Tog du telia lr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Tur du har.
Jag pratade precis med 3, dom sa att dom inte skulle börja skicka ut förens nästa vecka. :(. Tog du telia lr?

Jag har beställt både från Telia och Tele2 och de verkar säga samma sak. Hade verkligen hoppats på att få telefonen under morgondagen men det verkar inte som att någon av mina två beställda kommer komma fram i tid!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TObbeSkatt:

Hade iPhone 4 å nu en Samsung galaxy s 2 bara för att variera å testa lite måste säga att jag e faktiskt mer nöjd med min Samsung i nu läget, och ska bli kul att kolla hur det blir mellan iPhone 4S vs SGS2 när samsung får mjukvarustöd för dual-core processorn nu i ICS 4.0

Nej är inget fanboy av något utav dom, Som sagt haft båda och säger bara vad jag tycker i nuläget

Intressant: det verkar som att "duellen" står mot Samsung Galaxy och iPhone.:) Dock tror jag att iPhone alltid kommer leda racet då de är ---> "It just works".:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

fick precis sms från Telia med kollinummer

hade beställt en svart 64gb den 22 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

fick precis sms från Telia med kollinummer

hade beställt en svart 64gb den 22 oktober

Vad hade du fått innan det? Stod det "Status - Väntar på leverans." på telias leveranssida innan du fick det smset? Vill verkligen ha min telefon imorn! Beställde på Söndag morgon så jag är lite orolig dock.

Är det förhandsbokning i de nattöppna butikerna eller kan man gå och ställa sig där tidigt, komma först i kön och bara hämta ut en iphone 4s?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Vad hade du fått innan det? Stod det "Status - Väntar på leverans." på telias leveranssida innan du fick det smset? Vill verkligen ha min telefon imorn! Beställde på Söndag morgon så jag är lite orolig dock.

Är det förhandsbokning i de nattöppna butikerna eller kan man gå och ställa sig där tidigt, komma först i kön och bara hämta ut en iphone 4s?

(avslutad/levererad betyder att den skickats, inte att den mottagits)
Statushistorik:
2011-10-27 - Avslutad/Levererad
2011-10-26 - Väntar på leverans

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

(avslutad/levererad betyder att den skickats, inte att den mottagits)
Statushistorik:
2011-10-27 - Avslutad/Levererad
2011-10-26 - Väntar på leverans

Tackar! Än finns det hopp! Sitter och håller tummarna ett par timmar till

Edit: Bör detta ses som ett gott tecken? Hittade min order på postens hemsida!
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu måste jag bara försöka fippla i windows så att säkerhetskopian av telefonen inte hamnar på systemdisken då Apple av någon konstig anledning inte vill låta mig välja vart jag vill den stora mängd gigabyte som backupen kommer ta
användarvänlighet jomenvisst,...

Permalänk
Skrivet av majje:

Tackar! Än finns det hopp! Sitter och håller tummarna ett par timmar till

Edit: Bör detta ses som ett gott tecken? Hittade min order på postens hemsida!
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Hur hittade du detta om man får fråga ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Det var konstigt. Jag har inte fått något sådant mail och när jag idag ringde Telia så sa de att de inte ska börja skicka några telefoner förens under morgondagen vilket skulle innebära att ingen får sin iphone från dem förens på måndag eller tisdag. Hon sa dessutom att folk inte har fått något beräknat leveransdatum ännu.

Du tror inte att du skulle kunna ta en bild på sidan du kommer till med estimerat leveransdatum?

mvh
Mattias

Så där. Nu har jag fått kollinr också. Så har jag tur är det imorgon jag kan hämta den! Hon på Telia verkar inte ha haft någon superkoll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skFriberg:

Hur hittade du detta om man får fråga ?

"Ni som har köpt av Telia och inte fått kolli-id än kan glida in på posten.se och klicka avancerad sökning. Där fyller ni telias logistiknummer 1083189009 och sedan ert ordernummer."

Edit: Posten har fortfarande inte mottagit själva telefonen. Blir nog inte någon iphone under morgondagen! :'(

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creed:

Netonnet säljer den ju för 7990 just nu, känns lite väl dyrt...

Nu har Netonnet sänkt till "normalt" pris 5795:- Länk

Permalänk
Medlem

Kanske fel tråd men jag kan inte aktivera mitt spotify premium jag fick med min beställning. Är det fler som inte kan det eller bara jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konne-:

http://www.bilddump.se/bilder/20111027155703-130.243.144.79.p...

Så där. Nu har jag fått kollinr också. Så har jag tur är det imorgon jag kan hämta den! Hon på Telia verkar inte ha haft någon superkoll?

VAD I HELVETE, rent ut sagt.

Jag beställde min den 22:a oktober, och har inte fått mer än beställningsbekräftelse. Inget sms, inget ordernummer, inte ett jävla skit. Ringde supporten idag och de sa att alla som beställer hamnar i en kö (no shit) och att Telia sedan utgår från den när de skickar ut mobilerna. De kunde inte heller säga när de börjar skicka ut telefonerna, så något beräknat leveransdatum fick jag inte heller...

Denna hemsidan fick jag av chatt-supporten, http://www.telia.se/privat/mobilt/produkterocherbjudanden/app..., lite svårt att använda den dock då jag inte fått mitt ordernummer ens. Allt jag har är ett förbannat ärendenummer.

Kan det vara så jävligt att du hamnade före i kön bara för att du beställde via Mecenat?

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

VAD I HELVETE, rent ut sagt.

Jag beställde min den 22:a oktober, och har inte fått mer än beställningsbekräftelse. Inget sms, inget ordernummer, inte ett jävla skit. Ringde supporten idag och de sa att alla som beställer hamnar i en kö (no shit) och att Telia sedan utgår från den när de skickar ut mobilerna. De kunde inte heller säga när de börjar skicka ut telefonerna, så något beräknat leveransdatum fick jag inte heller...

Denna hemsidan fick jag av chatt-supporten, http://www.telia.se/privat/mobilt/produkterocherbjudanden/app..., lite svårt att använda den dock då jag inte fått mitt ordernummer ens. Allt jag har är ett förbannat ärendenummer.

Vad står det om du gör som jag skrev några inlägg tidigare på postens hemsida?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Vad står det om du gör som jag skrev några inlägg tidigare på postens hemsida?

Som sagt så har jag inget ordernummer. :\

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Som sagt så har jag inget ordernummer. :\

jaså. Står det inget i beställningsbekräftelsen? Jag har fått sms om referensnummer men inte någon beställningsbekräftelse...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

jaså. Står det inget i beställningsbekräftelsen? Jag har fått sms om referensnummer men inte någon beställningsbekräftelse...

Tvärtom här, då. Jag fick en beställningsbekräftelse på mejlen någon sekund efter att jag genomfört mitt köp. Enda intressanta informationen i det mejlet är... ja, ingen. Där står vilket abonnemang jag valt, mobil och hela den biten. Sedan också beräknad leverans till imorgon, vilket jag nu insett är en omöjlighet.

Det nummer jag har är ett ärendenummer, men det är något internt hos Telia, inget jag kan spåra med på Posten. Med andra ord så är inte min telefon skickad eller behandlad, då jag inte fått något sms från Telia.

Visa signatur